Η ΔΕΗ έχει αυξήσει στα 45 εκατ. ευρώ, τις προβλέψεις για επισφάλειες από απλήρωτους λογαριασμούς το πρώτο τρίμηνο του 2011, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, που σημαίνει ότι για όλη τη χρονιά βλέπει τα «φέσια» να αγγίζουν τα 200 εκατ. ευρώ.
Υπολογίζεται ότι πάνω από 185.000 πελάτες είναι αυτοί που αφήνουν χρέη στη ΔΕΗ και γύρω στους 20.000 είναι όσοι έχουν μετακινηθεί σε άλλες εταιρείες αφήνοντας «φέσια» της τάξης των 15 εκατ. ευρώ. Στους ιδιώτες προμηθευτές τα συνολικά χρέη υπολογίζονται σε 2-3 εκατ. ευρώ.
Τα ποσοστά θα ήταν πολύ υψηλότερα, πάνω από το 6% και ίσως κοντά στο 10% αν συνυπολογιστούν οι καθυστερήσεις, οι διακανονισμοί κ.λπ. και οι οφειλές των διαφόρων οργανισμών και φορέων του δημοσίου, που ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ.
Μοιράζονται το ρεύμα με τον γείτονα
Πληθαίνουν οι παράνομες συνδέσεις που κάνουν πολλοί καταναλωτές με καλώδια στο ηλεκτρικό σύστημα που τροφοδοτεί δημόσιους οργανισμούς, ακόμα και σε συνεννόηση με το γείτονα, προκειμένου να μοιραστούν τα πάγια και τις διάφορες άλλες χρεώσεις.
Τελευταία, έχουν αρχίσει οι ιδιοκτήτες εξοχικών ή δεύτερων σπιτιών να ζητούν τη διακοπή της σύνδεσης και όπως εκτιμά στέλεχος της ΔΕΗ από το Σεπτέμβριο που λήγει η σεζόν των διακοπών η τάση αυτή μπορεί να ενταθεί, με συνέπειες στα έσοδα όχι μόνον για τον πάροχο της ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και για τους τοπικούς δήμους, την ΕΡΤ, το τέλος υπέρ ΑΠΕ και όλους όσοι πληρώνονται μέσω του λογαριασμού ρεύματος.
Τα μέτρα που προτείνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (Ρ.Α.Ε)
• Συνεργασία ΔΕΗ με τις ιδιωτικές εταιρείες ρεύματος για τους λειξηπρόθεσμους λογαριασμούς. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην κάνουν δεκτούς τους καταναλωτές οι νέες εταιρείες ρεύματος.
• Εκπτώσεις για όσους πληρώνουν το λογαριασμό μέσω πάγιας τραπεζικής εντολής, αν και η εντολή αυτή μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακληθεί.
• Τη δημιουργία ενεργειακού «Τειρεσία», ενός μητρώου με το ιστορικό των ανεξόφλητων λογαριασμών, ώστε να επισημαίνονται οι κακοπληρωτές. Ωστόσο η ΡΑΕ επισημαίνει ότι το μέτρο, που το έχει ζητήσει η ΔΕΗ, μπορεί να «σκοντάψει» στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και σε άλλα εμπόδια.
• Δυνατότητα πληρωμής του λογαριασμού σε δόσεις, καθώς και την παροχή συμβουλών για την εξοικονόμηση κατανάλωσης ρεύματος σε πελάτες με προβλήματα.
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ