Ο ρόλος μας,όσο κι αν σου φαντάζει απλοϊκός μεταξύ πολλών άλλων περιλαμβάνει και τα εξής:
εκπαίδευση -ξέρεις τι είναι να εκπαιδεύεις 26 παιδιά από 4-6 ετών σε καθημερινή βάση από το να αποκτήσουν και να επεξεργαστούν μεθοδικά τα πρώτα τους ερεθίσματα σε γνώσεις σχολικού γραμματισμού π.χ.γιατί και πως γράφουμε και διαβάζουμε,γιατί και πως μετράμε,γιατί/πως επιλύουμε προβλήματα-άρα καλλιέργεια λογικομαθηματικής σκέψης,καλλιέργεια κριτικής σκέψης κλπ,αντίληψη του "ωραίου"και αυτοέκφραση μέσα από διάφορες μορφές τέχνης μέχρι να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης και αυτονομίας;; Ψυχαγωγία να περνάνε καλά και να μαθαίνουν παίζοντας ώστε να αγαπήσουν τη γνώση ασφάλεια (γερά να έρχονται-γερά να φεύγουνε)
κοινωνικοποίησή των παιδιών και ένταξη στην ομάδα . Διάγνωση αναγκών και πρώιμες παρεμβάσεις όπου και όταν χρειάζεται-αντισταθμιστική αγωγή και όχι μόνο- συνεργασία με άλλους ειδικούς συνεργασία με οικογένεια.
Κι αυτό γιατί τελικά το νηπιαγωγείο δεν είναι babyparking !Έχει λόγο ύπαρξης,έχει κάποιο σκοπό,εκεί θα πρέπει δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά συναισθηματικά νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων που ορίζονται για την α'βάθμια και β'βάθμια εκπαίδευση. Κι αυτό γιατί είναι το πρώτο σκαλί της εκπαίδευσης κι αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας εφόσον εκπαιδεύει,μορφώνει, κοινωνικοποιεί.
Και βέβαια για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να υπάρχει μία ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ που φροντίζει για το ΠΩΣ θα εκπαιδεύσει ΠΩΣ θα εντάξει στην ομάδα,ΠΩΣ θα βοηθήσει την ΟΛΌΠΛΕΥΡΗ ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΏΝ. Μία ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌΣ δηλ που θα καθίσει να προγραμματίσει κάθε απόγευμα από το σπίτι της τις δραστηριότητες της επόμενης μέρας,να κατασκευάσει μόνη της το απόγευμα (και ίσως κάποιες φορές να το πληρώσει και μόνη της) το εποπτικό υλικό με βάση το επίπεδο γνώσεων των παιδιών της τάξης της:να φτιάξει δηλ για παράδειγμα ένα παιγνίδι που στόχος του θα είναι να αντιληφθούν τα παιδιά ότι σε κάθε γράμμα αντιστοιχεί μια φωνούλα. Πρέπει να υπάρχει ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌΣ που θα μπορέσει ν' αξιοποιήσει τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού-τα βιώματα,τις εμπειρίες τις γνώσεις-ώστε στα πλαίσια των δυνατοτήτων που της δίνονται,να ακονίσει το μυαλό του και να ανοίξουν οι ορίζοντές του,κάνοντάς το ευτυχισμένο,ισορροπημένο,χαρούμενο,και δίνοντάς του πρότυπα και κατευθύνσεις όπως φιλομάθεια,φιλαλήθεια,κριτικό πνεύμα,ελευθερία,σεβασμό
και αποδοχή του εαυτού του και των άλλων,δημιουργικότητα,θετική σκέψη και πολλά άλλα που βιώνονται στην καθημερινή πρακτική. ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌΣ που θα ετοιμάσει μια νέα πιο ελπιδοφόρα γενιά που θα μπορεί να διεκδικεί καλύτερη ζωή παραδειγματιζόμενη από τις δίκαιες κατακτήσεις των όποιων άλλων κοινωνικών ομάδων ΚΙ ΌΧΙ εποφθαλμιώντας τις κατακτήσεις τους!
Και κλείνοντας να σου πω,αν και αναπληρώτρια το ξαναλέω,ΠΟΥ ΣΗΜΑΊΝΕΙ ΆΝΕΡΓΗ ΌΤΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΊΑ ΕΊΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΆ ,ότι αν θες να πάει μπροστά αυτός ο τόπος πάλεψε ώστε κι εσύ φίλε μου να απολαύσεις κατακτήσεις, μέσω του σωματείου σου,μέσω όποιου τρόπου μπορείς τέλος πάντων να κερδίσεις πράγματα. Κι εγώ μαζί σου θα έρθω,γιατί θλίβομαι όταν βλέπω ανθρώπους με προσόντα στη θέση σου-μην πετροβολείς όμως αυτούς που κι εσύ θα ήθελες να είσαι στη θέση τους και που στο κάτω κάτω ποιο είναι το προνόμιο τους? το αυτονόητο!;; παίρνουν ένα 1000ρικο πάνω κάτω κι έχουν μια σταθερή (πόσο ακόμα;)δουλειά...και στο κάτω -κάτω είναι και οι δικοί σου δάσκαλοι...
ΚΑΛΌΝ ΑΓΏΝΑ!!!!!!!!!!!!!!(για όλους μας)
ΥΓ Στις απεργίες δεν πληρωνόμαστε και μάλιστα μας κρατάνε και παραπάνω σπο το ημερομίσθιο-κόβουν και ό,τι αναλογεί σε άδειες,δώρα κλπ
Αναγνώστρια