Ο δ/νων σύμβουλος του ΟΛΑ, Χρήστος Σκεύας, δεν αποκάλυψε την επωνυμία του ξένου ενδιαφερόμενου επενδυτή καθώς δεσμεύεται από Συμφωνητικό Εμπιστευτικότητας που υπέγραψε προ 7μηνου.
«Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου, η οποία αναμένουμε να καταθέσει πρόταση για μακροχρόνια μίσθωση του προβλήτα των containers και του Σ.ΕΜΠΟ. Η πρόταση θα περιλαμβάνει και επένδυση σε πάγια, γιατί απαιτείται η συμπλήρωση της λιμενικής υποδομής για την εξυπηρέτηση containers».
Ο κ. Σκεύας υποστηρίζει ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να ακολουθήσει το δρόμο που έχουν ανοίξει άλλα λιμάνια της περιοχής, δηλαδή των παραχωρήσεων συγκεκριμένων χρήσεων.
Αλλωστε ο ενδιαφερόμενος επενδυτής γνωρίζει τα πολλά οφέλη που θα προκύψουν εάν προχωρήσει πρωτοβουλία των δύο βορειοελλαδικών λιμανιών ΟΛΑ Α.Ε. και ΟΛΚ Α.Ε., όπως και τριών λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας, του ρουμανικού της Κωστάντζας και των βουλγαρικών Μπουργκάς και Βάρνα, που αφορά την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, θαλάσσιων και σιδηροδρομικών. Ετσι μεγάλο μέρος από τα φορτία που διακινούνται, με τα γνωστά προβλήματα, από τα Στενά του Βοσπόρου, θα μπορούν να μεταφέρονται μέσω άλλων οδών.
Η συνεργασία των «πέντε»
«Η συνεργασία μεταξύ των πέντε αυτών λιμανιών βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, ενώ υποστηρίζεται από τη Μονάδα Γ΄ του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Προετοιμαζόμαστε να καταθέσουμε κοινή πρόταση για τη χρηματοδότηση μελέτης που θα αφορά τις συνδυασμένες μεταφορές, στο πρόγραμμα Motorways of the Sea.
H μελέτη που ενδιαφέρει τα πέντε λιμάνια αφορά ειδικά τη σύνδεση σιδηροδρόμου - λιμανιών, για αυτό και η πρότασή μας θα γίνει για το European Railway Traffic Management System (ΕRTMS) and the MotorWays of the Sea (MOS).
Το έργο θα περιλαμβάνει σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, με διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα φτάνει μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και, πιθανώς μέχρι την Κωστάντζα».
Ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης έχει ήδη ασχοληθεί επισταμένα με τις συνδυασμένες μεταφορές, στο πλαίσιο του προγράμματος «WaterMode», στο οποίο συμμετέχουν λιμάνια της Αδριατικής, των παραδουνάβιων περιοχών και της Μαύρης Θάλασσας και από την Ελλάδα συμμετέχει μόνο ο ΟΛΑ. Οι μελέτες που έγιναν στο πλαίσιο του «WaterMode», δείχνουν λοιπόν τις προοπτικές προσέλκυσης σημαντικών φορτίων από τον ΟΛΑ, εάν κατασκευαστεί η οδός που θα συνδέει απευθείας το λιμάνι με την Εγνατία Οδό και βελτιωθεί η υφιστάμενη σύνδεση με το σιδηρόδρομο. Το θέμα αυτό θα συζητηθεί σε συνάντηση που έχει την ερχόμενη Πέμπτη, ο κ. Σκεύας, με το δ/νοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Ζηλιασκόπουλο.
Επιβατικός σταθμός
Εν τω μεταξύ, εντός του α΄ 15νθημέρου του Σεπτεμβρίου, ο ΟΛΑ θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή και λειτουργία επιβατικού σταθμού. Στόχος είναι η εκτέλεση του έργου με σύμβαση παραχώρησης και με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής. «Εκτιμούμε ότι θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον ιδιωτών. Πρόκειται για έργο ύψους επένδυσης περίπου 6 εκατ. ευρώ. Στο δυτικό μέρος του λιμανιού θα κατασκευαστεί κτήριο 1.600 τ.μ., σε δύο ορόφους, στο οποίο θα στεγάζεται ο επιβατικός σταθμός, αναψυκτήρια και στον όροφο, σε 400 τ.μ. θα βρίσκονται τα γραφεία του Οργανισμού. Επίσης, με την ίδια σύμβαση -που μάλλον θα είναι διαρκείας 25 ετών και θα προβλέπει, ποσοστό επί του τζίρου, έσοδα για τον ΟΛΑ- θα παραχωρηθούν και άλλοι δύο χώροι, για την κατασκευή και λειτουργία αναψυκτηρίων και εστιατορίου.
http://www.radioevros.gr/