Χρησιμοποιούνται κυρίως για την κατασκευή βιομηχανικών προτύπων, τα τελευταία χρόνια όμως έχουν αρχίσει να επεκτείνονται στη βιομηχανική παραγωγή περίπλοκων αντικειμένων.
H ομάδα του καθηγητή Άντι Κιν «τύπωσε» το αεροπλάνο με μια παραλλαγή της συμβατικής τεχνικής, στην οποία κάθε στρώμα υλικού σχηματίζεται από μια δέσμη λέιζερ που λιώνει μικρά σωματίδια πλαστικού ή μετάλλου και τα ενώνει με το υποκείμενο στρώμα. Ολόκληρη η άτρακτος, οι πτέρυγες και οι εσωτερικές επιφάνειες του αεροπλάνου τυπώθηκαν έτσι ώστε να «κουμπώνουν» μεταξύ τους χωρίς βίδες ή άλλες συνδέσεις, επισημαίνουν οι ερευνητές.
Τέτοιου είδους εξαρτήματα θα ήταν δύσκολο και δαπανηρό, ή ακόμα και αδύνατον, να κατασκευαστούν με συμβατικές τεχνικές παραγωγής, τονίζουν.
Το ηλεκτροκίνητο, ελικοφόρο αεροπλάνο έχει άνοιγμα φτερών δύο μέτρα και αναπτύσσει ταχύτητες μέχρι 160 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, το οποίο ασχολείται με την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ελπίζει τώρα ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση ανοίγει νέες δυνατότητες στο σχεδιασμό αεροσκαφών.