Συνδέοντας το λιμάνι του Κινγκντάο με το βιομηχανικό προάστιο Χουανγκντάο, στον κόλπο του Ζιαονζού, η γέφυρα θα μπορούσε εύκολα να υπερκαλύψει το κανάλι της Μάχγης που στο στενότερο σημείο του έχει πλάτος 32 χιλιομέτρων. Είναι κατά τέσσερα χιλιόμετρα μακρύτερη από την προηγούμενη κάτοχο του παγκόσμιου ρεκόρ, τη γέφυρα της λίμνης Ποντσαρτρέιν, στη Λουϊζιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Για να χτιστεί χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια κοπιαστικής εργασίας και σύμφωνα με τον κινεζικό Τύπο κόστισε περισσότερα από 1,07 δισεκατομμύρια ευρώ. Διαθέτει έξι λωρίδες κυκλοφορίας, συγκρατείται από 5.200 πυλώνες, ενώ, με τους 450.000 τόνους χάλυβα και τα 2,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα σκυροδέματος που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της, είναι είναι ικανή να αντέξει ένα σεισμό της τάξης των οκτώ βαθμών.
Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανακοίνωσαν ότι η γέφυρα πέρασε με επιτυχία τις κατασκευαστικές δοκιμασίες και είναι πανέτοιμη να υποδεχτεί περισσότερα από 30.000 αυτοκίνητα ημερησίως, μειώνοντας ως και κατά 30 λεπτά τη διαδρομή για την μετακίνηση των επιβατών από την μία πλευρά στην άλλη.
Παρόλα αυτά, δεν θα συνεχίσει για πολύ να κατέχει την παγκόσμια πρωτιά. Το 2009, η Κίνα ξεκίνησε την ανοικοδόμηση μιας γέφυρας η οποία θα συνδέει τη νότια επαρχία Γκουανγκντόνγκ, τον κύριο βιομηχανικό τομέα της Κίνας, με το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο. Παρόλα αυτά, μόνο τα 35 χιλιόμετρα της κολοσσιαίας κατασκευής που αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό το 2016 θα βρίσκονται πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
tovima.gr