tromaktiko: Αυστηρότερες εξετάσεις για τους υποψήφιους οδηγούς προανήγγειλε η υπουργός Συγκοινωνιών

Σάββατο 9 Ιουλίου 2011

Αυστηρότερες εξετάσεις για τους υποψήφιους οδηγούς προανήγγειλε η υπουργός Συγκοινωνιών



Πιο δύσκολες θα είναι πια οι πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων στον δρόμο.Πιο δύσκολες θα είναι πια οι πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων στον δρόμο
Στην Κύπρο το ζήτημα της οδικής ασφάλειας βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης, καθώς παρά τη σταθερή βελτίωση της κατάστασης, θεωρούμε ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης, σε...
σύγκριση με το τι ισχύει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, δήλωσε την Παρασκευή το βράδυ, η υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή.

Σε χαιρετισμό της στην ετήσια Χοροεσπερίδα του Παγκύπριου Συνδέσμου Επαγγελματιών Σχολών Οδηγών, η κ. Μαρκουλλή είπε ότι "σκοπός μας είναι να προσεγγίσουμε τον κοινό ευρωπαϊκό στόχο για μείωση στο 50% των θυμάτων από οδικές συγκρούσεις μέχρι το 2020, και δεσμευτήκαμε ως πολιτεία και ως κοινωνία να αναλώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να πετύχουμε αυτό τον στόχο".

Στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου, είπε, ετοιμάστηκε και τέθηκε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

"Σημειώνεται ότι, όσοι αρνούνται να συμμορφωθούν με τους κανόνες και θέτουν σε κίνδυνο τη δική τους ζωή αλλά και τη ζωή των συνανθρώπων τους, πρέπει να τιμωρούνται και κινούμαστε ήδη προς αυτήν την κατεύθυνση", πρόσθεσε.

Η κ. Μαρκουλλή ανέφερε ότι πέρα από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, "βελτιώνουμε και αναβαθμίζουμε το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών", λέγοντας ότι το επάγγελμα του εκπαιδευτή οδηγών ρυθμίστηκε νομοθετικά πριν πάρα πολλά χρόνια, από τα πρώτα που ρυθμίστηκαν, δεικνύοντας με τον τρόπο αυτό ότι η πολιτεία θεωρεί τη δραστηριότητα αυτή πολύ σημαντική.

"Ήρθε σίγουρα ο καιρός για να εκσυγχρονίσουμε τη ρύθμιση αυτή. Το Τμήμα, άρχισε ήδη να εργάζεται για την ετοιμασία της νέας νομοθεσίας, η οποία βασίζεται σε 4 άξονες: την αναγκαστική παρακολούθηση μαθημάτων από αναγνωρισμένες σχολές για τους νέους εκπαιδευτές οδηγών, την αναβάθμιση των μέσων που πρέπει να διαθέτουν οι σχολές, την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων που πρέπει να διαθέτουν οι σχολές, και τη θεσμοθέτηση της διά βίου εκπαίδευσης και συνεχούς αξιολόγησης των εκπαιδευτών και των σχολών οδηγών", συνέχισε.

Όπως είπε, το προσχέδιο νομοσχεδίου θα τεθεί στην συνέχεια σε δημόσια διαβούλευση.

Πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο της πλήρους διαφάνειας στις διαδικασίες εξέτασης, τέθηκε τον περασμένο Ιανουάριο σε εφαρμογή, από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, η κράτηση ημερομηνίας εξέτασης για απόκτηση άδειας οδηγού μέσω διαδικτύου.

Σημείωσε ακόμη ότι έθεσε το θέμα του εκσυγχρονισμού του συστήματος απόκτησης διπλώματος οδήγησης στις άμεσες προτεραιότητες της και έχει ζητήσει από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών να εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση για να έχει σύντομα εισηγήσεις για το πώς θα πρέπει να προχωρήσουμε το ταχύτερο.

"Προτεραιότητα μας είναι η διαφάνεια στις εξετάσεις, η μηχανογράφηση της όλης διαδικασίας εξετάσεων, η καθιέρωση της θεωρητικής εξέτασης και πιο αυστηρές και δύσκολες πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων στον δρόμο", είπε.

Πρόσθεσε ότι "εξετάζουμε επίσης διάφορες πρακτικές άλλων χωρών που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και το αδιάβλητο, όπως με τη βιντεοσκόπηση τόσο της θεωρητικής όσο και της πρακτικής εξέτασης στο σύνολό της και την ηλεκτρονική κλήρωση των εξεταστών λίγη ώρα πριν από την εξέταση".

Η υπουργός είπε ότι το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων και το αρμόδιο Τμήμα Οδικών Μεταφορών σε συνεργασία με το Ανώτερο Τεχνολογικό Ινστιτούτο εφάρμοσαν με ιδιαίτερη επιτυχία τρία προγράμματα κατάρτισης υποψηφίων εκπαιδευτών οδηγών και ότι με αυτό τον τρόπο τέθηκαν οι βάσεις θεσμοθέτησης της θεωρητικής κατάρτισης ως απαραίτητο μέρος της αδειοδότησης των νέων εκπαιδευτών οδηγών.

Όπως είπε, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών προγραμματίζει να συνεχίσει την προσπάθεια αυτή για την περαιτέρω αναβάθμιση της εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων εκπαιδευτών οδηγών.

"Στην προσπάθεια αυτή αναμένουμε να έχουμε σύμμαχους εσάς και, ταυτόχρονα, να μας υποβάλλετε γνώμες, απόψεις και εισηγήσεις για την καλυτέρευση αυτής της εκπαίδευσης", κατέληξε.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!