tromaktiko: Για τέλη κυκλοφορίας

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Για τέλη κυκλοφορίας



Πολύ σωστά αναφέρει ο φίλος αναγνώστης ότι τα τέλη πρέπει να πηγαίνουν ανάλογα με την αξία του οχήματος. Το θέμα είναι όμως, πώς το κράτος θα... (αφορά: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/07/blog-post_804.html )  μπορέσει να υπολογίσει αυτή την αξία. Δυστυχώς ο μόνος τρόπος να την υπολογίσει είναι μέσω της κοστολόγησης που κάνουν οι ασφαλιστικές εταιρίες. Γιατί το μόνο που ξέρει το κράτος είναι το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου τη χρονιά που το αγόρασε ο κάτοχος. Και αυτή η πληροφορία απλά δηλώνεται με μια υπεύθυνη δήλωση αν η αγοροπωλησία αφορά ιδιώτες. Άρα το κράτος δεν μπορεί να προβεί (τουλάχιστον) άμεσα σε μια τέτοια πρακτική γιατί δεν έχει την παραμικρή δυνατότητα να γνωρίζει την τρέχουσα αξία του αυτοκινήτου.

Άρα εντελλώς μπακαλίστικα λέει ας πληρώσουν όσοι έχουν υψηλού κυβισμού τα μαλλιά της κεφαλής τους και λογικά όσοι δεν έχουν τα χρήματα θα πουλήσουν ή θα ακινητοποιήσουν το όχημα καταθέτοντας πινακίδες.

Αν από την άλλη το εξετάσει μέσω του εισοδείματος πάλι άκρη δεν μπορεί να βγει λόγω του πολύ υψηλού ποσοστού της φοροδιαφυγής (π.χ. ιατρός με εισόδημα 100.000 ευρώ δηλώνει 9.000 και έχει αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού).

Απαράδεκτη θεωρείται η έκτακτη εισφορά πολυτελείας για αυτά τα οχήματα της τελευταίας δεκαετίας γιατί το ποσό που ζητείται ξεκινά από 270 ευρώ. Όπως αντιλαμβάνεστε το ποσό είναι τεράστιο γιατί η τιμή του οχήματος μπορεί τελικά να διαφέρει κατα 2000-3000 από τα τέλη !!! Όπως είπαν και οι συναναγνώστες δεν έχουν όλα τα οχήματα την ίδια αξία.

Η μόνη σωστή λύση είναι να ενοποιηθούν τα τέλη των εκπομπών ρύπων και με τα παλαιότερα οχήματα. Τότε όντως ο καθένας θα φροντίζει το όχημά του να κάνει τα απαιτούμενα service και θα πληρώνει ΔΙΚΑΙΑ με βάση τις εκπομπές καυσαερίων που θα έχει το όχημά του. Χωρίς έκτακτες εισφορές χωρίς τίποτα. Θα αναθερμανθεί και η αγορά αυτοκινήτου. Άλλωστε τα οχήματα με υψηλές εκπομές ρύπων καταναλώνουν και περισσότερο καύσιμο... Άρα είτε δεν θα πολυκυκλοφορούν λόγω υψηλού κόστους της βενζίνης με αποτέλεσμα να μη μολύνουν το περιβάλλον, είτε θα κυκλοφορούν (ίσως και περισσότερα οχήματα αν μειωθούν κατά αυτό τον τρόπο τα τέλη) και το κράτος θα έχει περισσότερα έσοδα από τα καύσιμα...

Αλλά δυστυχώς για να σκεφτούν κάτι τέτοιο θέλει μελέτη. Και ως γνωστών αν έχεις μάθει να είσαι εισπράκτορας δεν βάζεις το μυαλό να πολυ-λειτουργεί...

Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!