tromaktiko: Απόψεις για τον κλάδο των εκπαιδευτικών

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Απόψεις για τον κλάδο των εκπαιδευτικών



Έχω διαβάσει πολλές αναρτήσεις σχετικά με τους εκπαιδευτικούς τον τελευταίο καιρό, οι περισσότερες από μη σχετικούς, γι 'αυτό κι εγώ θα σας πω την δική μου άποψη μιας και ο πατέρας μου είναι εκπαιδευτικός.
Ο πατέρας μου λοιπόν είναι καθηγητής Γερμανικών σε γυμνάσιο της Κρήτης, είναι 49 χρονών, με καθαρές αποδοχές 1.550 Ευρώ και το ωράριο εργασίας του; Φεύγει από το σπίτι 11 παρά και επιστρέφει 1 και μισή! Ναι καλά το ακούσατε, δουλεύει 3 σχολικές ώρες τη μέρα (1 σχολική ώρα = 45 λεπτά) από δευτέρα μέχρι παρασκευή.
Το τι κάνει από τις 20 Ιουνίου δεν θέλει πολύ φαντασία: κάθε μέρα ώρες στην θάλασσα, ψάρεμα, τάβλι, nova, φραπεδιά στην βεράντα, μεζεδάκια μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου που θα αναγκαστεί να αφιερώσει λίγο χρόνο πάλι στην δουλειά του. Τα έβαλα μια φορά κάτω και μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι, διότι αν βάλεις και πόσες μέρες κάθε χρόνο το σχολείο είναι κλειστό λόγω καταλήψεων, απεργιών, εορτών και ασθενειών τότε θα διαπιστώσετε πως με το ζόρι βγαίνουν 7 μήνες δουλειά το χρόνο.
Θα μου πείτε, ας γινόσουν και εσύ εκπαιδευτικός λοιπόν και θα είχατε δίκιο. Τώρα όμως που δουλεύω 9ωρα και 10ωρα σαν σκυλί στον ιδιωτικό τομέα για 890 Ευρώ και 1 μήνα διακοπές το χρόνο, συνειδητοποιώ τι ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ που είναι η ζωή του εκπαιδευτικού. Μακάρι να μπορούσα να γυρίσω πίσω στο χρόνο και να διάλεγα άλλη επαγγελματική καριέρα, τώρα θα σας έγραφα από το laptop μου στην παραλία...

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
---------------------------------------------------------------------------------
Οι Δάσκαλοι πληρώνονται υπερβολικά! Με τους παχυλούς μισθούς τους βάζουν μέσα το ελληνικό κράτος και δουλεύουν μόνο 9 μήνες τον χρόνο!
Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή σειρά και να τους πληρώνουμε για αυτό που πραγματικά κάνουν.... Baby-sitting (προσέχουν τα παιδιά μας)! Μπορούμε να πετύχουμε να το κάνουν με λιγότερο από τον βασικό μισθό. Κάτι τέτοιο θα ήταν δίκαιο. Θα τους έδινα 3 ευρώ την ώρα και μόνο για τις ώρες που δουλεύουν και όχι για όλο τον χρόνο. Αυτό σημαίνει 15 ευρώ την ημέρα (8:15 πμ to 1:30 μμ ). Κάθε γονιός θα πρέπει να πληρώνει 15ευρώ την ημέρα στους δασκάλους που κρατάνε τα παιδιά του. Τώρα, πόσα παιδιά διδάσκουν την ημέρα; Γύρω στα 25; Δηλαδή 15Χ25=375 ευρώ την ημέρα.. Ομως θυμηθείτε δουλεύουν μόνο 180 μέρες τον χρόνο! Δεν πρόκειται να τους πληρώνουμε για να κάνουν διακοπές! Για να δούμε... αυτό είναι 375 Χ 180 = 67.500 ευρώ τον χρόνο. (Περίεργο μάλλον η αριθμομηχανή μου θέλει μπαταρίες!) Και τι γίνεται με τους δασκάλους ειδικής αγωγής και αυτούς που έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους; Για να είμαστε και λίγο δίκαιοι θα τους πληρώνουμε το βασικό ωρομίσθιο, που για λόγους στρογγυλοποίησης είναι 7ευρώ. Αυτό σημαίνει 7 επί 5 ώρες επί 25 παιδιά επί 180 μέρες= 157.500 ευρώ τον χρόνο! Για περιμένετε ένα λεπτό, κάτι πρέπει να γίνεται λάθος εδώ! Κάτι είναι σίγουρα λάθος! Καντε ένα δάσκαλο να χαμογελάσει: στείλτε το σε κάποιον που καταλαβαίνει τι σημαίνει να είσαι Δάσκαλος!!! ( Μέσος μισθός Δασκάλου 20,000/180 μέρες = 111 ευρώ την ημέρα /25 μαθητές = 4.44/5 ώρες = 0.88 ευρώ την ώρα ανά μαθητή.) Τρομερά φτηνή φροντίδα και φύλαξη παιδιών και από πάνω μορφώνουν και τα παιδιά σας. Τρελό εεε;...
"Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός, όταν θεωρεί φυσιολογικό να πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις αποχετεύσεις του, παρά αυτόν που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών του" (J.F. Kennedy)

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
--------------------------------------------------------------------------------
Μήπως είστε κανένα golden boy/ girl του ΥΠΔΒΜΘ;
1ο Κι εσείς, βλέπω, αν και κατηγορείτε τον προηγούμενο "αγενή" γράφοντα, από ευγένεια καλά πάτε!
2ο Αν σας αρέσει η Σουηδία μπορείτε απλά να μετοικήσετε εκεί
3ο Διαβάστε κανένα βιβλίο, ενημερωθείτε πρώτα για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις στρεβλώσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που αρχίζουν από τα προβληματικά σχολικά εγχειρίδια και μετά μιλάμε. Ο δάσκαλος είναι ο τελευταίος τροχός της άμαξας.
4o Σημειωτέον ότι τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα μου αλλά και εκατοντάδων άλλων συναδέλφων μου πτυχία, μετεκπαιδεύσεις, πιστοποιήσεις, άριστη ξένη γλώσσα, μεταπτυχιακό με έρευνα (όχι από αυτά που δυστυχώς πήραν κάποιες εξαιρέσεις, τόσο σε δημόσιο όσο και στον τέλειο ιδιωτικό τομέα), δεν τα συναντά κανείς ούτε σε κάτι "στελεχάρες" από ιδιωτικά ΙΕΚ μεγάλων εταιρειών, αλλά και τραπεζών (χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω τις γνώσεις, την προσπάθεια ή τον κόπο κανενός, άλλωστε δεν είναι αυτό το θέμα μας).
5ο Ας ασχοληθούμε ο καθένας με τα υποζύγιά μας και όχι να παρακαλάμε μεμψιμοιρώντας να ψοφήσουν τα υποζύγια των άλλων (Μία από τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας)
6ο Αν εφαρμόζαμε το σουηδικό Μοντέλο που επικαλείσθε, σκεφθήκατε ποτέ ότι ένα καλό σχολείο σουηδικού τύπου στην Ελλάδα, το οποίο θα είχε συμπληρώσει τον αριθμό μαθητών του, να μην έπαιρνε το κουπονάκι σας και μαζί και το παιδάκι σας, γιατί θα φρόντιζε να γεμίσει με χαρισματικά παιδιά ή παιδιά "καλών οικογενειών";;;!!!! (Βλέπε αγγλικό σύστημα). Σε αυτήν την περίπτωση το παιδάκι σας δεν θα έφταιγε σε τίποτα.

ΥΓ.: Ως δάσκαλος, μιλάω για το Δημοτικό Σχολείο.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
----------------------------------------------------------------------------
Ας υποθέσουμε ότι ένας εκπαιδευτικός αμείβεται με 1.200 Ευρώ το μήνα και δουλεύει 24 ώρες την εβδομάδα δηλαδή το μήνα 96 ώρες.
Άρα για κάθε ώρα αμείβεται 12,5 Ευρώ. Συνήθως οι τάξεις έχουν 25 παιδάκια άρα ο εκπαιδευτικός για κάθε παιδάκι την ώρα αμείβεται 0,5 Ευρώ.
Φαντάζομαι πως λίγες babysitter αμείβονται με το εξωφρενικό ποσό των 0,5 Ευρώ την ώρα για να φυλάξουν τα παιδάκια των οποίων οι γονείς δουλεύουν.
Τελικά είναι παράλογοι οι εκπαιδευτικοί γιατί εκτός του ότι έχουν να φυλάξουν τα παιδάκια πρέπει να τους μάθουν και γραμματάκια για 0,5 Ευρώ την ώρα.

Η παραπάνω σκέψη είναι εντελώς μπακαλίστικη και δεν θα την έκανε ποτέ ένας εκπαιδευτικός, αλλά εγώ είμαι babysitter.   

ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ
----------------------------------------------------------------------------------
Επειδη πολλά λέγονται σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών, πρέπει να αναφερθούν και τα εξής:
1. Το ωράριο ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣεξωδιδακτικής απασχόλησης)και έχοντας το δικαίωμα να κάνουν και "ιδιαίτερα" ή άλλη απασχόληση. Τυχόν απόλυση τους δε, πρέπει να περάσει από τα αρμόδια Συμβούλια του Υπουργείου (ΚΥΣΔΕ).Μέχρι πρόσφατα επίσης εαν το σχολείο που τους απασχολούσε έκλεινε, είχαν δικαίωμα διορισμού στην Δημόσια Εκπαίδευση εκτός επετηρίδας.
2. Το ωράριο εκτός διδασκαλίας των εκπαιδευτικών του Δημοσίου, είναι το ωράριο λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων.
3. Οι εκπαιδευτικοί διέπονται από ειδικό καθεστώς όσον αφορά τις άδειες, αφού δεν δύνανται να πάρουν άδεια (κανονική, αναρρωτική κλπ) όποτε θέλουν, αφού αυτό θα δημιουργούσε προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
4. Οι εκπαιδευτικοί του Δημοσίου δεν δύνανται να κάνουν άλλη εργασία, ενώ τα λεγόμενα "ιδιαίτερα" διώκονται όχι μόνο ποινικά, αλλά και πειθαρχικά και φτάνουν ως την παύση του εκπαιδευτικού.
5. Το λειτούργημα του εκπαιδευτικού ανήκει στα λεγόμενα "πνευματικά" επαγγέλματα. Δεν μετράται με την ώρα, ούτε με το κομμάτι. Έχει ιδιαίτερότητες τις οποίες δεν μπορούν όλοι να καταλάβουν. Αλλά και άλλα επαγγέλματα έχουν υποχρεωτικά μειωμένο ωράριο (π.χ. Επαγγελματίες οδηγοί, πιλότοι κλπ).
6. Η χώρα μας είναι μέλος του Ο.Η.Ε. και του αντίστοιχου σκέλους του Οργανισμού για την εκπαίδευση, της ΟΥΝΕΣΚΟ (UNESCO). Έχει υπογράψει και υποχρεούται να τηρεί τις διεθνείς συνθήκες για την ποιότητα στην εκπαίδευση, μέρος των οποίων είναι η πρόβλεψη διεθνών standards για τις ώρες διδασκαλίας ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, τα οποία τηρεί η χώρα μας προκειμένου να έχει αναγνωρισμένα τα πτυχία, απολυτήρια κλπ τα οποία παρέχουν τα Ελληνικά Σχολεία και Πανεπιστήμια. Οι ίδιες συνθήκες προβλέπουν ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να ζεί από το λειτούργημα του και να ζεί σε καθεστώς εργασιακής ασφάλειας (για αυτόν τον λόγο ρυθμιστής των ζητημάτων και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι το Δημόσιο).
Εν κατακλείδι, ποτέ δεν είδα να αναρωτιέται κανείς πόσες ώρες δουλεύει λ.χ. ο Ιερέας (δουλεύει 8ώρο μήπως;) ή ο νταλικιέρης που προανέφερα. Κάποιοι τρώγεστε με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι διορίζονται μέσω γραπτών εξετάσεων ΑΣΕΠ, πηγαίνουν σε νησάκια της άγονης γραμμής πολλοί για πολλά χρόνια που αγγίζουν την δεκαετία, έχουν μεταπτυχιακά και παράλληλα αμοίβονται τα λιγότερα. Δεν θα μπώ σε μια γελοία συζήτηση, όσο γελοία είναι τα ορθογραφικά λάθη όσων μπαίνουν εδώ και διατείνονται πως έχουν "σπουδάσει", αλλά το και το γράφουν με "ε"...
Αλλά τουλάχιστον μην μπλέκετε τον φάντη με το ρετσινόλαδο.Δεν είναι όλα τα επαγγέλματα ίδια, ούτε και έχουν το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο.
Και πιστέψτε με, αν έχετε σπουδάσει και δεν καταφέρατε να μπείτε στον ΑΣΕΠ, τι σας κάνει να πιστεύετε πως με κάποιον που μπήκε και εξετάστηκε, και συνέχισε να εκπαιδεύεται θα είχατε καλύτερη μοίρα εάν σας πετύχαινε ως ανταγωνιστής στον ιδιωτικό τομέα;

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
------------------------------------------------------------------------------
Δεν εθιξε κανεις τους μισθους των Δ.Υ Βουλης, υπουργειων. Γιατι? Τι φοβαστε μην μαθευτουν οι μισθοι τους. Γι αυτο αλλωστε επεσε η Ελλαδα οικονομικα .Διοτι την τελευταια 15ετια μοιραζανε απλοχερα επιδοματα (ειναι πολλα τα λεφτα) τα οποια βγηκαν και στο web. Τελικα θα μας πει κάποιος το ωραριο των υπαλληλων στην Βουλη. Για να μπορεσουμε βρε αφερφε να συγκρινουμε τα ωραρια εκπαιδευτικων-ΔΥ Βουλης και το εργο τους. Δεν εχω μαζι σας τιποτα αλλα με αυτους που σας τα δινανε τοσα χρονια χωρις να σκεφτουνε το μελλον της Χωρας που τους βυζαξε και που τους εδωσε αυτο το σπανιο χαρισμα να γινουν πολιτικοι. Το οποιο αυτο χαρισμα το εκμεταλλευτηκαν
σε τετοιο σημειο που εγιναν ανθέλληνες στν βωμο του χρηματος. Τους μισθους πεινας των εκπαιδευτικων τους τσεκουρωσατε. Επρεπε να ντρεπεστε. Οτι και να λετε αυτο ειναι το μονο επαγγελμα το οποιο ηταν και θα παραμεινει ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ. (βλ.κρυφο σχολειό). Ο μονος ορκος που τηρειται και σημερα ειναι αυτος του εκπαιδευτικου και των Ενόπλων Δυναμεων. Για να μην πιασουμε και συγκρινουμε τον μισθο των Ικάρων και των ΔΥ Βουλης και Υπουργειων.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
------------------------------------------------------------------------------------------
Καταρχήν κύριε/κυρία μου δεν έχουν καμία υπωχρέωση να σου απαντήσουν. Αν θέλεις τόσο τις απαντήσεις όμως, πήγαινε και ρώτα τον προϊστάμενό τους (Υπ.Παιδείας) για να τις πάρεις.
Την επόμενη φορά όμως που θα θέσεις ερωτήματα, βάλε και σε μια υποσημείωση το δικό σου επάγγελμα και τι ακριβώς κάνεις, να σε ρωτήσουμε και σ'ένα με τη σειρά μας.
Άιντε, γιατί όλοι εδώ μέσα κυβερνοδικαστές και κυβερνοκριτικοί γίναμε.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

-----------------------------------------------------------------------------------
Είμαι ένας απ τους 'καλοπληρωμένους' εκπαιδευτικούς και έντρομος θα ήθελα να 'απολογηθώ' στο συντάκτη του ερωτηματολογίου περί των προνομίων του κλάδου μας. Απαντώ, όπως 'επιτάσσει' ο συντάκτης..... 1η 6 ώρες, 2η 6 ώρες, 3η σύνολο 30, 4η 30-35h, 5η 120-130h, 6η 10 ημέρες, 7η 10 ημέρες, 8η 1 μήνα και 18 ημέρες, 9η ναι κανονικά, 10η ΟΧΙ, 11η Βεβαίως αν ξεκαθαρίσεις για ποιούς εργαζόμενους μιλάς, 12η Δεν γνωρίζω διότι δεν έχω τέτοια κάρτα, όταν επισκεφθώ με εκδρομή του σχολείου "χ" φορές τον αρχαιολογικό χώρο πιστεύεις ότι πρέπει να πληρώνω την είσοδό μου ως συνοδός? 13η Η εκδρομή του σχολείου είναι προσωπική δραστηριότητα ή μέρος της εργασίας? 14η Ναι. Αφού λοιπόν απάντησα, θα ήθελα να μας πει ο συντάκτης του ερωτηματολογίου ποια είναι η εργασία του. Τίποτα άλλο.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Φίλε έχεις πιάσει τα λογιστικά σου και μετράς πόσες ώρες την ημέρα δουλεύω, πόσο διάλειμμα κλπ. Μπράβο σου! Έτσι να αντιμετωπίζεις τους δασκάλους των παιδιών σου, σα να κόβουν χαντάκι με το μπέλι. Σα να είναι ανειδικευτοι οικοδόμοι σε μαύρη εργασία. Κράτα μόνος σου τα παιδιά στο σπίτι πάνω από δυο ώρες κι αν δεν τρελαθείς να μου γράψεις... Σα δε φάγαμε τα χρόνια μας στα θρανία και βγάλαμε τα μάτια μας για την επιστήμη μας... Μήπως ήθελες το είδος των δασκάλων που είχες στο σχολείο σου με τις τιμωρίες και τη βέργα; Μήπως στην Ευρώπη δουλεύουν περισσότερο ή τα πρότυπα του σύγχρονου σχολείου ελκύει τις τελευταίες γενιές υπουργών παιδείας που θέλουν οι μαθητές να μαθαίνουν να ψωνίζουν στο σούπερ μάρκετ, να πληρώνουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ, να μην διαβάζουν λογοτεχνία, να μην ξέρουν σε ποιο σημείο του χάρτη βρίσκεται η Ήπειρος ή η Αλεξανδρούπολη και τι ήταν ο Κολοκοτρώνης. Ρίξε μια ματιά στα βιβλία τους, στις αυλές των σχολείων των παιδιών σου και μετα έλα να μιλήσουμε και για το ωράριο στο οποίο προσωπικά δε μ´ ενδιαφέρει. Αλλα η κακομοιριά κακομοιριά. Αντι να ανέβουμε μόνοι μας να κατέβουν όλοι οι άλλοι. Οι δάσκαλοι λοιπόν φτώχυναν την Ελλάδα.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!