Η πλειοψηφία, παρά τις επιφυλάξεις της, τηρεί τις πρόνοιες της νομοθεσίας με αποτέλεσμα ανάμεσα στον κλάδο να παρατηρούνται φαινόμενα τα οποία να δημιουργούν προβλήματα στους σωστούς επαγγελματίες.
Η δημοσιοποίηση από τον «Φ» των προβλημάτων που παρατηρούνται στα βυτιοφόρα οχήματα πώλησης πόσιμου νερού, στα βυτία με κερματοδέκτες και στα εμφιαλωτήρια πόσιμου νερού, προκάλεσε εντύπωση σε αναγνώστες οι οποίοι προτού προμηθευτούν νερό από κερματοδέκτη έψαχναν να δουν κατά πόσο έχει τοποθετημένο έγκυρο πιστοποιητικό καταλληλότητας. Εκεί και όπου απουσίαζε επικοινωνούσαν τόσο με την εφημερίδα μας, όσο και με τις αρμόδιες Υπηρεσίες που επιλαμβάνονταν των υποθέσεων.
Στις πλείστες μάλιστα περιπτώσεις διαφάνηκε μετά από έρευνα των Υγειονομικών Υπηρεσιών ότι οι κερματοδέκτες δεν διέθεταν πιστοποιητικά καταλληλότητας από 15 μέχρι και 30 ημέρες, εξ υπαιτιότητας τους, αφού δεν ζήτησαν κάτι τέτοιο από τις αρμόδιες Αρχές. Σε κάποιες περιπτώσεις ο αρμόδιος λειτουργός έδωσε οδηγίες να καταγγελθούν, δεδομένου ότι το νερό θεωρείται αμφιβόλου ποιότητας και τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των καταναλωτών.
Σε τέτοια περίπτωση γίνεται αποσύνδεση του κερματοδέκτη από το ηλεκτρικό ρεύμα και άδειασμα του βυτίου μέχρι να διορθωθεί το πρόβλημα. Θα επαναλειτουργήσει εφόσον καταθέσει στις αρμόδιες Αρχές αποτελέσματα αναλύσεων ότι συμμορφώνονται με τα πρότυπα υγιεινής.
Με βάση στοιχεία που διαθέτουν οι Υγειονομικές Υπηρεσίες, τα αδειούχα βυτιοφόρα ανέρχονται σε 151, εκ των οποίων τα 28 δεν διαθέτουν ανανεωμένα πιστοποιητικά. Παράλληλα, από τους 758 κερματοδέκτες, οι 173 λειτουργούν χωρίς τα πιστοποιητικά.
Οι επιχειρηματίες είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιούν μία ανάλυση ανά μήνα σε κάθε βυτιοφόρο. Εκεί και όπου παρατηρούνται μικρές αποκλίσεις δίνεται η δυνατότητα στον επιχειρηματία να θέσει ξανά σε λειτουργία τον κερματοδέκτη του εφόσον προηγουμένως καθαριστεί και απολυμανθεί.
Μιλώντας στον «Φ», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βυτιοφόρων και Κερματοδεκτών, Ντίνος Κασινίδης, ανέφερε ότι λόγω των αλλαγών που έγιναν φέτος με την έκδοση πιστοποιητικών και από τους δήμους υπήρξε καθυστέρηση. Πρόσθεσε ότι αρκετοί επιχειρηματίες που υπόβαλαν έγκαιρα πιστοποιητικά δεν έλαβαν την έγκριση με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένοι στους καταναλωτές. Εξήγησε ότι εκεί και όπου υπάρχει κωλυσιεργία και αμέλεια εκ μέρους των επιχειρηματιών θα πρέπει να γίνονται καταγγελίες.
Σύμφωνα με τον κ. Κασινίδη η ποιότητα του νερού των βυτιοφόρων είναι σε πολύ καλά επίπεδα. Υπογράμμισε ότι χθες είχαν σύσκεψη με τις Υγειονομικές Υπηρεσίες όπου αντάλλαξαν απόψεις για το πώς θα γίνει καλύτερη η νομοθεσία. Σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια να βρεθούν τρόποι για απλοποίηση των διαδικασιών χωρίς όμως να υπάρχουν εκπτώσεις στην ποιότητα του νερού.