Όπως αναφέρει η εφημερίδα Τα Νέα, τα μέχρι 13% ακριβότερα από πέρυσι τέλη κυκλοφορίας που προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος πρόκειται, σύμφωνα με τις πληροφορίες από το οικονομικό επιτελείο, να επαναξιολογηθούν προκειμένου η επίπτωση του μέτρου να μην είναι «οριζόντια», δηλαδή να μην επιβαρύνει το ίδιο όλους ανεξαιρέτως τους ιδιοκτήτες.
Ο στόχος είναι να μην επιβαρύνονται το ίδιο δύο κάτοχοι αυτοκινήτων, για παράδειγμα 1.800 κυβικών, που το ένα ταξινομήθηκε φέτος και το άλλο πριν από δέκα χρόνια.
Το δεύτερο κριτήριο που εξετάζεται για τη διαμόρφωση του ύψους του τέλους είναι η οικογενειακή κατάσταση του κατόχου του οχήματος. Αν δηλαδή στο προηγούμενο παράδειγμα ο κάτοχος του αυτοκινήτου έχει δύο παιδιά, δεν θα πληρώσει το ίδιο τέλος με έναν φορολογούμενο χωρίς παιδιά, ο οποίος έχει το ίδιου κυβισμού όχημα.
Τα δύο αυτά νέα κριτήρια βρίσκονται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο τραπέζι του αρμόδιου για τη φορολογία αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου με το σκεπτικό να λειτουργήσουν συνδυαστικά, που σημαίνει ότι το αντίτιμο του σήματος θα υπολογίζεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογουμένου και την ηλικία ταξινόμησης του αυτοκινήτου.