Είσαι από αυτούς που μόλις πάνε να πάρουν επαγγελματικά δικαιώματα οι απόφοιτοι των "κακών" κολλεγίων και των ΤΕΙ αρχίζετε τις γκρίνιες.
Και ναί όσοι σπουδάζουν έξω θα έρθουν εδώ με τιμές και δόξα για να σου φάνε την δουλειά και χωρίς να υπηρετήσουν στον στρατό αγράμματε και κομπλεξικέ ελληνάρα που το παίζεις "πατριώτης" τρομάρα σου και που το μόνο που σε νοιάζει είναι να προσβάλλεις τους υπόλοιπους συμπατριώτες σου επειδή όταν εσύ τα έτρωγες στην μάπα κάπιοι άλλοι επέλεξαν καλύτερο δρόμο. Καλά να πάθεις και γκρίνιαζε όσο θέλεις τώρα. και ναί όταν πτωχεύσει το Ελλάντα εμείς θα φύγουμε έξω να εργαστούμε και ζήσουμε την ζωή μας και εσείς καθήστε να κάνετε το κατεξοχήν εθνικό σπόρ να αλληλοσφάζετε οι ιδιωτικοί με τους δημόσιους υπαλλήλους οι επαρχιώτες με τους Αθηναίους οι ολυμπιακοί με τους παναθηναικους οι γιατροί/ δικηγόροι/ μηχανικοί που έφεραν 20000 μόρια με τους αγράμματους αποφοίτους κολλεγίων του εξωτερικού των ΤΕΙ και των ΙΕΚ.
Αναγνώστης
----------------------
Φίλε μου αντί να αναρωτηθείς πώς κατέντησε έτσι η Ελλάδα από τους εγχώριους "φιλέλληνες", καταδικάζεις όλους όσους έφυγαν στο εξωτερικό, χαρακτηρίζεις τα πτυχία τους "αγορασμένα" και χαρακτηρίζεις τους ίδιους ανθέλληνες και "μάστιγα". Μάλλον δεν γνωρίζεις ακριβώς για τι μιλάς, θα σου απαντήσω επιγραμματικά:
1. Δεν ξέρω αν είναι αδικημένοι (εγώ δεν το υποστήριξα ποτέ αυτό), αλλά είναι σίγουρα παιδιά που δεν προσαρμόστηκαν στο γνωστό σύστημα της παπαγαλίας των πανελληνίων.
2. Δεν είναι λεφτάδες όπως λες αλλά κατά κύριο λόγο προέρχονται από οικογένειες μικρομεσαίων.
3. Πολλοί από αυτούς παραμένουν στο εξωτερικό, όπου τυγχάνουν και μεγάλης αναγνώρισης και τιμούν την Ελλάδα.
4. Οι τίτλοι ειδικά από κράτη όπως η Γαλλία, η Αγγλία, η Ιταλία, η Γερμανία κλπ κλπ δεν είναι σε καμία περίπτωση "αγορασμένοι" αλλά αποκτούνται με δάκρυα και αίμα σε αντίθεση με πολλούς αντίστοιχους ελληνικούς. Οι φράσεις "μοχθώντας έντιμα", "παραδραστηριότητες", υποννοούν ότι όλα όσα αφορούν τις σπουδές στο εξωτερικό γίνονται ημιπαράνομα/εκ της πλάγιας οδού και ότι εν τέλει τα πάντα είναι κάλπικα. Πού βασίζεσαι και το λες αυτό; Γνωρίζεις ότι στην Ευρώπη υπάρχουν μερικά από τα πιό παλαιά και καταξιωμένα πανεπιστήμια; Η μήπως θέλεις να σου θυμίσω τα "σκονάκια" και τις διαρροές θεμάτων από τις νεολαίες των κομμάτων στα Ελληνικά πανεπιστήμια;
5. Μάλλον εννοείς την πόλη Λάκουιλα (L'aquilla) η οποία μόνο άγνωστη κωμόπολη δεν είναι. Τώρα το αν εσύ είσαι αγεωγράφητος αυτό είναι άλλο θέμα.
6. Κανείς δεν σου πρόσβαλε την "πατρίδα σου" και ο πατριωτισμός δεν μετριέται με τα δικά σου κριτήρια. Πατριωτισμός είναι να αγαπάς την πατρίδα σου και όχι τον εαυτό σου και το ρουσφετάκι σου και να το αποδεικνύεις έμπρακτα μέσω της ψήφου σου και όχι μόνο. Τους ανθέλληνες και την μάστιγα αυτού του τόπου πρέπει να τους αναζητήσεις αλλού.
Αναγνώστης
----------------------
Διάβασα με ενδιαφέρον τα δύο κείμενα, το 18 χρονου που θέλει να φύγει και του κυρίου (δεν ξέρουμε πόσο χρονών είναι) που το απαντά "καταιγιστικά". Στον πρώτο, το εύχομαι καλά ξεμπερδέματα με τις επιλογές του διότι είναι 18 και έχει όλη την ζωή του μπροστά να την ζήσει, να αναθεωρήσει ή να διορθώσει ότι βλακεία (η μη βλακεία) κάνει. Για τον δεύτερο έχω να πω απλά οτι δεν ξέρει τι του γίνεται.
Δεν ξέρω κύριε ούτε το όνομά σας, ούτε την ιδιότητα και την ηλικία σας. Έχω να πώ όμως οτι ζείτε σε μια απόλυτη ψευδαίσθηση. Πρώτα απ' όλα, οι πανελλήνιες ΔΕΝ είναι δίκαιες και το ξέρουμε όλοι όσοι τις δώσαμε (ο γραφών τις έδωσε δύο φορές: Μία στην Δευτέρα και μία στην Τρίτη Λυκείου). Το σύστημα "συναγωνίζομαι ενάντια σε μια ολόκληρη χώρα για να παίξω λόττο με τις βάσεις" είναι το πιο ηλίθιο πράγμα που μπορεί να καθορίσει το ποιός θα μπει πού. Γιατί πολύ απλά, τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να ορίσουν σωστά τα στάνταρ που θέλουν απο τους φοιτητές, δημιουργώντας "αιώνιους".
Για παράδειγμα: Η σχολή επιστημών την θάλασσας στην Μυτιλήνη έχει πάντα πολύ χαμηλό βαθμό εισαγωγής. Όμως το πανεπιστήμιο έχει υψηλές απαιτήσεις με βαρβάτα μαθηματικά, πολλαπλά μαθήματα βιολογίας και βιοχημείας, καθώς και αρκετή φυσική και γεωλογία. Ο μέσος όρος χρόνου απόκτησης πτυχίου είναι τα 6 χρόνια. Αποτέλεσμα είναι ένα πανεπιστήμιο που πάει για φούντο, αφού έχει πολύ λιγότερους φοιτητές που "φεύγουν" με πτυχίο απ' όσους μπαίνουν με τις εξετάσεις.
Δεύτερον, λέτε για αγορασμένα πτυχία: Έχετε πάει ποτέ σε πανεπιστήμιο έξω; Έχετε στείλει ποτέ το παιδί σας φοιτητή σε κάποια πόλη της Ελλάδος; Αν όχι τότε μάθετε οτι το πτυχίο της Ελλάδος είναι πολύ πιο ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟ απο αυτό του εξωτερικού.
Πρώτα απ' όλα ποιός σας είπε οτι επειδή πληρώνουν δίδακτρα οι φοιτητές έξω, σημαίνει οτι θα κάνουν τα στραβά μάτια οι καθηγητές. Αν αποτύχεις δύο φορές στο ίδιο μάθημα, φεύγεις και ας έχεις πληρώσει τις λίρες του πασά. Οι καθηγητές κάνουν το μάθημά τους ΟΙ ΙΔΙΟΙ και δεν στέλνουν τσιράκια, ενώ η παρουσία, η καλή ομιλία και γραφή της γλώσσας παίζουν τεράστιο ρόλο. Είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα κύριε, όχι δημόσια υπηρεσία. Ταυτόχρονα, στο ελληνικό πανεπιστήμιο υπάρχουν μεγάλες υποθέσεις ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΥ για ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΑΘΗΜΑ. Ταυτόχρονα οι καθηγητές κάνουν τα στραβά μάτια σε ανθρώπους ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ που είναι ο τρισμέγιστος καρκίνος της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Και ας πούμε οτι τα πράγματα είναι ρόδινα, ένα παιδί πάει να σπουδάσει σε μια πολη της επαρχίας. Ας τα βάλουμε κάτω: Ενοίκιο σπιτιού, λογαριασμοί τηλεφώνου-internet/νερού/
κοινόχρηστα, γραφική ύλη, σίτιση, ένδυση-υπόδηση... Δεν λέμε για την διασκέδαση γιατί φαντάζομαι οτι για εσάς τα φοιτητικά χρόνια είναι ένα χώσιμο στο βιβλίο, που είναι εντελώς λάθος.
Στο εξωτερικό το ποσό σε διαμονή σε μία φοιτητική εστία (της προκοπής) και τα δίδακτρα είναι ΣΧΕΔΟΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΟΣΟ. Δηλαδή, 400 ευρώ το ένα και 600 ευρώ αντίστοιχα ενδεικτικά. Το φαγητό των φοιτητικών εστιατορίων ΤΡΩΓΕΤΑΙ (και πληρώνεται κοντά στα 3.60 ευρώ ενδεικτικά) ενώ τα καταναλωτικά προϊόντα στα σούπερ μάρκετ και τα προϊόντα τεχνολογίας και γραφικής ύλης μπορούν να βρεθούν σε καλύτερες τιμές. Οι λοιπές παροχές των πανεπιστημίων (βιβλιοθήκες, ασύρματο internet, ψηφιακές βιβλιοθήκες) είναι όλα ΑΡΤΙΑ και ο χρόνος αποφοίτησης είναι ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟΣ. Δηλαδή μια στο λάδι μια στο ξύδι, βγαίνουν σχεδόν ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΕΦΤΑ. Οσο για τα βιβλία, οι καθηγητές δίνουν βιβλιογραφία. Αν κάποιος φοιτητής θέλει να αγοράσει έχει καλώς. Ειδάλλως Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΧΕΙ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Απλό.
Βρίσκω τον εθνικό παροξυσμό σας άκρως αναχρονιστικό εν έτη 2011. Μια χώρα πρέπει να είναι ανταγωνιστική για να κρατήσει τους πολίτες της, την στιγμή που είναι μέρος μιας ευρύτερης ελεύθερης αγοράς. Αν ΔΕΝ είναι ανταγωνιστική, δεν πας να επενδύσεις ΤΑ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΑ σου σε σάπια χαρτιά. Γιατί δεν είναι οι νεόπλουτοι αυτοί που φεύγουν έξω. Ο παππούς μου έλεγε "Ο φτωχός πληρώνει πάντα το ακριβό" γιατί αυτό θα του μείνει έναντι του φτηνού. Ξέρουν λοιπόν οτι το βλαστάρι θα μορφωθεί και ταυτόχρονα θα μάθει και έναν άλλον τρόπο ζωής (διαφορετικό απο τον αστοβλάχικο της Ελλάδας) και στο κάτω κάτω, την άλλη ημέρα παίρνει τα μπογαλάκια του και φεύγει.
Προς ενημέρωσή σας, έχω ΕΛΛΗΝΙΚΟ πτυχίο και ανακάλυψα οτι το Erasmus σε πανεπιστήμιο της Γαλλίας είναι πολύ πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο βιογραφικό μου. Επίσης ΕΖΗΣΑ τις πανελλήνιες (εις διπλούν όπως σας έγραψα και πιο πάνω) και την "Αρτιότητα της ηλιθιότητας" που αποπνέουν τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Ελπίζω να σας κάλυψα και να σας άνοιξα λίγο το τυφλωμένο από ψεύτο-πατριωτισμό μυαλό σας.
Αναγνώστης
----------------------
Μιας και τυχαίνει να είμαι και εγώ ένας από αυτούς τους αδικημένους του συστήματος και αποτελούμε πραγματική μάστιγα που αγγίζει τα όρια της προδοσίας αυτής της χώρας, θα ήθελα με την σειρά μου να πώ κάποια πράγματα. Είναι πολύ εύκολο να κατηγορούνε κάποιοι την απόφαση ενός νέου να πάρει την ζωή στα χέρια του και να αναζητήσει καλύτερες ευκαιρίες για το μέλλον στο εξωτερικό αποκαλώντας τον 'προδοτή' ή οτι φεύγει στο εξωτερικό υπό την επυθ! υμία των γονιών του. Όμως μην ξεχνάμε πώς όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι και δεν μπορούμε να βάζουμε όλους τους νέους φοιτητές του εξωτερικού στο ίδιο τσουβάλι επειδή κάποιοι όντως δεν γουστάρουν να διαβάσουν και να κουραστούν για να πετύχουν στις πανελλήνιες. Εγώ προσωπικά, νιώθωντας αηδιασμένος από την αναξιοκρατία που υπάρχει σε αυτη τη χώρα και το γελοίο εκπαιδευτικό σύστημα που αναγκάζει τα παιδία να γίνονται παπαγάλοι και να περνάνε τα εφηβικά τους χρόνια υπο την πίεση των πανελλαδικών εξετάσεων και το κράξιμο των γονιών του‚ πώς αυτές οι εξετάσεις καθορίζουν την ζωή τους ( όπου για παράδειγμα στην ιστορία γενικής παιδείας ο μαθητής υποχρεούται να καταγράφει τα γεγονότα όπως ακριβώς είναι γραμμένα στο βιβλίο αλλιώς χάνει τα πολυπόθητα μόρια, κάτι το οποίο δεν συνβαίνει σχεδόν σε καμία άλλη ευρωπαική χώρα ) θέλησα να στείλω αίτηση σε πανεπιστήμια της Αγγλίας με σκοπό να σπουδάσω αυτό που ακριβώς θέλω και ονειρεύομαι, και όχι τη σχολή στην οποία θα περνούσα χωρίς να θέλω, λόγω μορίων, όπως και γίνεται με τουλάχιστων το 80% των εξεταζόμενων. Και αν ο κύριος που έγραψε αυτή την απάντηση πιστεύει πως στο εξωτερικό με τα λευτά μπορείς να αγοράσεις τίτλους και πτυχία να θυμάται πως στα πανεπιστήμια της Ελλάδας πολλοί φοιτητές γίνονται μέλη στις πολιτικές παρατάξεις προκειμένου να έχουν βίσματα και να μαθαίνουν τα θέματα της εξεταστικής, και ακόμα χειρότερα, υπάρχουν στελέχη που σε κάποιες περιπτώσεις απειλούν φοιτητές πως αν δεν ακολουθήσουν την παράταξη δεν θα πάρουν ποτέ πτυχίο ! Φυσικά αυτό δεν ισχύει για όλες τις σχολές και τους φοιτητές, αλλά δείχνει την τεράστια διαφθορά αυτής της χώρας, που κυριαρχεί σε κάθε τομέα. Και να μην ξεχνάμε επίσης πως στην Αγγλία εμείς πληρώνουμε δίδακτρα για να σπουδάσουμε και φτύνουν αίμα οι γονέις μας, δεν είμαστε όλοι πλούσιοι και φαντασμένοι, αλλά πιστεύουμε στις δυνατότητες μας και αξίζουμε μια καλυτέρη αντιμετώπιση από αυτούς που πιάνουν στην Ελλάδα μια καλή δουλειά επειδή έχουν μέσο ένα γνωστό στο υπουργείο που με λάδωμα θα δώσει μια θέση στο δημόσιο. Αν κάποιοι νομίζουν πως έξω μπορείς να πάρεις πτυχία με λευτά και θέσεις εργασίας με κονέ και μέσο, είναι υπερβολικά κολλημένοι στην ελληνική-θλιβερή πραγματικότητα. Και η Ελλάδα έχει πάρει την κάτω βόλτα γιατί! ποτέ δεν υπήρχε αρκετή αξιοκρατία ωστέ ο καθένας να κάνει μια δουλειά για την 'οποία θα ήταν ικανός ώστε να προσέφερε στο κοινό όφελος. Εμείς μόνο ξέρουμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας και να κατηγορούμε με φθόνο τον συνανθρωπό μας. Δεν μας αρέσει όταν το παιδί του γνωστού μας έχει πάρει ένα πτυχίο από μια σχολή στο εξωτερικό και χτίζει το μέλλον του εκεί, ενώ το δικό μας παλεύει να τελιώσει την πτυχιακή και να περάσει τα μαθήματα που χρωστάει με το τσουβάλι διότι όταν ήταν να διαβάσει έκανε φοιτητική ντόλτσε βίτα. Αν βέβαια η Ελλάδα ήταν μια χώρα με οργανομένα πανεπιστήμια παιδία σε 3-4 χρόνια, όπως γίνεται στα περισσότερα ξένα πανεμιστήμια, θα έπρεπε να πάρουν ένα πτυχίο και τη ζωή στα χέρια τους, και να διεκδικούν από νωρίς τις ευκαιρίες. Εύκολα κατηγορούμε όμως τους Έλληνες στο εξωτερικό οτι έρχονται πίσω και κλέβουν τις δουλειές, ξεχνόντας οτι αυτά τα 3-4 χρόνια που σπούδασαν κόπιασαν για να πάρουν το πτυχίο στο προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Καταντήσαμε να είμαστε ' ρατσιστές ΄ με το ίδιο μας το έθνος, πικραίνοντας τον ελληνισμό του εξωτερικού. Συγχαρητήρια λοιπόν σε αυτούς που ασπάζονται τέτοιες πεποιθήσεις και δεν ανοίγουν τα μάτια στην πραγματικότητα, αποτρέποντας τους νέους από τα όνειρα και την επιθυμία να γυρίσουν στην ίδια τους την πατρίδα.
΄Ενας 19χρονος εργαζόμενος φοιτητής από το εξωτερικό