Η Zeny Huang είναι ειδική στη στρατηγική των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην εταιρεία JWT στη Νέα Υόρκη όπου εξειδικεύεται στο να βοηθά εταιρείες να συνδέονται με τους θαυμαστές τους μέσω καινοτόμων τρόπων χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έτσι ώστε η επαφή αυτή να έχει νόημα. Μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο Twitter @Zenidala.
Για την Google, η διαδικασία μεταστροφής των 750 εκατομμυρίων ενεργών χρηστών του Google+ θα είναι μία μακρόχρονη και δύσκολη μάχη. Ωστόσο, η διαδικασία μεταστροφής των εταιρείων από το Facebook στο Google+,θα είναι αρκετά πιο εύκολη αν η Google καταφέρει να δώσει λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρικές σελίδες στο Facebook όπως για παράδειγμα η δυνατότητα να παρακολουθήσει κανείς ενεργά τη δραστηριότητα ενός επισκέπτη αφού πατήσει “like” σε μία εταιρική σελίδα, τις ανεπάρκειες στη διαδικασία search, ιδιαίτερα όταν αυτή εκμισθώνεται, και την πολύ περιορισμένη δυνατότητα δημιουργίας εξειδικευμένων αλλαγών ανάλογα με τον πελάτη.
Οι διαφημιστές κατευθύνουν τη μαζική ενημέρωση των πελατών τους προς τις σελίδες του Facebook επειδή θέλουν να είναι εκεί που βρίσκονται οι πελάτες τους, αλλά υπάρχει ένα μεγάλο μειονέκτημα στη στρατηγική αυτή. Οι διαφημιστές δεν ελέγχουν τι γίνεται αφού ένας πελάτης κάνει κλικ πάνω σε μία διαφήμιση εκτός Facebook που οδηγεί σε σελίδα του Facebook, και
αυτό είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα που εμποδίζει την ποσοτικοποίηση της κυκλοφορίας και την αποκάλυψη χρήσιμων πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο που σκέφτεται ο χρήστης / επισκέπτης. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες, όμως, ως ειδικοί των μέσων πληροφόρησης μπορούμε μόνο να μαντέψουμε που ξοδεύονται εκατομμύρια δολάρια. Σε ένα ή το πολύ δύο μήνες το Google+ θα εγκαινιάσει τις πολυαναμενόμενες εταιρικές του σελίδες. Παρακάτω παραθέτω τέσσερις λόγους για τους οποίους οι ειδικοί του marketing έχουν δίκιο να ενθουσιάζονται με την προοπτική αυτή, αφού οι συγκεκριμένες σελίδες του Google+ θα προσφέρουν πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες στις εταιρείες που θα τις εκμισθώσουν, και μία πιο ολοκληρωμένη εταιρική εμπειρία από αυτή του Facebook.
1. Καλύτερες ευκαιρίες έρευνας.
Η μεγαλύτερη πρόκληση με το να οδηγεί κανείς πληρωμένες διαφημίσεις που προκύπτουν κατόπιν αναζήτησης είναι το ότι το Facebook.com ως domain έχει χαμηλό Click through rate (CTR), δηλαδή χαμηλό αριθμό που οι επισκέπτες κάνουν κλίκ πάνω στη διαφήμιση δια του χρόνου που προβάλλεται η διαφήμιση. Το πιθανότερο είναι ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι επισκέπτες βρίσκουν το συγκεκριμένο domain ασύνδετο με τη δική τους αναζήτηση.
Το χαμηλό CTR το καθιστά υποδεέστερο του μοντέλου δημοπρασίας που χρησιμοποιεί το Google, το οποίο συνήθως αυξάνει το κόστος ανά κλικ για κάθε πληρωμένη διαφήμιση που προκύπτει κατόπιν αναζήτησης που οδηγεί στο Facebook έναντι αυτών (των διαφημίσεων) που οδηγούν σε εξατομικευμένες εταιρικές ιστοσελίδες. Άρα για κάθε τέτοιου είδους είσοδο στο Facebook, υπάρχει πτώση στη συσχέτιση επένδυσης - κέρδους, η οποία αποτελεί μία μόνιμη μάχη για τους διαφημιστές, ιδιαίτερα όσον αφορά το Google, το οποίο κατέχει σχεδόν το 60% της αγοράς αναζήτησης. Θα ήταν χαζό για ένα κολοσσό της αναζήτησης όπως η Google, να μην εκμεταλλευτεί αυτά τα πλεονεκτήματα στις εταιρικές σελίδες του Goolge+, είτε πρόκειται για ένα πιστοποιημένο τικ όπως στο Twitter, ένα χρωματιστό κουτάκι στη λίστα παρουσίασης, ή πιθανότατα προτεραιότητα ανάλογα με την κατάταξη της σελίδας. Τέτοια πλεονεκτήματα πιθανότατα θα αποτελέσουν τους ισχυρότερους λόγους ώστε οι εταιρείες να επιλέξουν να προβάλλονται μέσα από το Google+.Το μόνο ψεγάδι στη θεωρία αυτή είναι το γεγονός ότι αν δοθούν πολλά προνομια στην αναζήτηση στις εταιρικές σελίδες, υπάρχει περίπτωση να οδηγηθούμε σε νομικά ζητήματα που σχετίζονται με συμπεριφορά που προάγει τα συμφέροντα συγκεκριμένων εταιρειών έναντι άλλων.
2. Μεγαλύτερη παραμετροποίηση
Οι τύποι διαφήμισης στο Facebook περιορίζονται σε απλές διαφημίσεις, που καμιά φορά εμπλουτίζονται με ένα βίντεο ή μία ψηφοφορία, αφήνοντας πολύ λίγες ευκαιρίες για δημιουργικότητα στις εταιρείες. Εξετάζοντας το design των προσωπικών σελίδων του Google+ προβλέπω ότι τα δύο μεγάλα κενά που μοιάζουν σχεδόν με γιγάντιους ουρανοξύστες, κάθετα στην κάθε μία από τις δύο πλευρές της σελίδας, θα δώσουν μεγάλες ευκαιρίες σε κάθε εταιρεία να “ντύσει” τη δική της σελίδα όπως επιβάλλει η μοναδικής της εταιρική ταυτότητα για να εκθέσει τα “κάλλη της” δημόσια. Οι χρήστες του Google+ ίσως να με καταριούνται που προτείνω να τοποθετηθούν διαφημίσεις στο ως τώρα καθαρό design του Google+, αλλά αναφέρομαι αποκλειστικά στο να δοθεί περιθώριο στις εταιρείες να διαφημιστούν να ντύσουν τις δικές τους σελίδες όπως σε κανάλια του YouTube που ανήκουν αποκλειστικά σε συγκεκριμένες εταιρείες όπως το Old Spice και το Miracle Whip. Αυτά είναι εξαιρετικά παραδείγματα που πως οι εταιρικές σελίδες στο Google+ θα μπορούν να γεννήσουν εντονότερες εμπειρίες και να βοηθήσουν το κοινό τους να παρακολουθήσει καλύτερα το πλασάρισμα συγκεκριμένων προϊόντων μέσω ειδικών προσφορών. Δε θα με ξάφνιαζε καθόλου αν οι διαφημιστικές αυτές ευκαιρίες είναι άμεσα διαθέσιμες μετά την έναρξη των εταιρικών σελίδων του Google+ αφού η Google είναι έτοιμη να τις υποστηρίξει με το δίκτυο της Google Display, του AdWords και των διαφημιστικών προϊόντων DoubleClick. .
3. Καλύτερα Στατιστικά Στοιχεία
Όσοι έχουν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες Google Analytics ξέρουν πόσο λεπτομερή είναι τα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων και συγκεκριμένων μετρήσεων αναφορικά με το πόσο χρόνο δαπανά ο χρήστης στη σελίδα, περιεχόμενο που τράβηξε το ενδιαφέρον του κοινού περισσότερο, αναφερόμενα sites και γεωγραφικές πληροφορίες. Μάλλον είναι αναπόφευκτο η Google να εισάγει τα Google Analytics στις εταιρικές σελίδες του Google+, έτσι ώστε οι εταιρείες να κερδίσουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το είδος των θαυμαστών που προσελκύουν, τι καταναλώνουν αυτοί οι θαυμαστές, ποιο περιεχόμενο τους αφορά και από που προέρχονται. Όλα αυτά τα δεδομένα θα καθοδηγήσουν τις εταιρείες στο να θέσουν προτεραιότητες, να οργανώσουν και να δημιουργήσουν περιεχόμενο για τις σελίδες τους, πράγμα που θα οδηγήσει σε μία βελτιωμένη εμπειρία που αρμόζει καλύτερα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των θαυμαστών. Επιπρόσθετα, οι υπηρεσίες αναφοράς των Google Analytics και DoubleClick θα επιτρέψουν στους διαφημιστές να συνδέσουν την τοποθέτηση συγκεκριμένων προϊόντων κατόπιν πληρωμής, με την επισκεψιμότητα της κάθε σελίδας, γεγονός που θα τους επιτρέψει να πάρουν το μέγιστο από το κάθε επένδυση σε μέσο μαζικής ενημέρωσης που εκμισθώνουν.
4. Η Google μπορεί να διδαχτεί από το Facebook.
To Facebook ήταν πρωτοπόρος στην προσωπική σύνδεση ανάμεσα στις εταιρείες και στους θαυμαστές τους μέσα από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Θα συνεχίσει να είναι σημαντικό για γκρούπ που συνδέονται με τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία, όπως οι μουσικοί και οι διάφοροι διάσημοι, αλλά για τους υπόλοιπους εταιρικούς κλάδους όπως οι ασφάλειες, η υγεία,
και ίσως οι … χαρτοπετσέτες το Google+ θα αποτελέσει μία πλατφόρμα που θα είναι ανοιχτή σε συζητήσεις και θα στοχεύσει στο να δίνει συνδυασμένα περιεχόμενο που συνδέεται με συγκεκριμένα προϊόντα αλλά και χρήσιμες πληροφορίες σε ένα σημείο. Οι επιτυχίες και οι αποτυχίες του Facebook θα προσφέρουν χρήσιμα μαθήματα, δίνοντας στην Google το πλεονέκτημα του δεύτερου που πατά και βελτιώνει τα λάθη του πρώτου, ώστε να δημιουργήσει εταιρικές σελίδες που βασίζονται πάνω στις ανάγκες για προσωποποίηση των σελίδων τους, ένα κόμβο για να διανείμουν το περιεχόμενό τους σε όλο το διαδύκτιο, ισχυρή παρουσία στις μηχανές αναζήτησης και πληροφορίες σχετικά με το πόσο ασχολείται ο χρήστης με το συγκεκριμένο εταιρικό περιεχόμενο, μετά την αρχική επίσκεψη. Ωστόσο, αν οι εταιρικές σελίδες του Google+ τελικά αποδειχτούν αντίγραφα του Facebook, η μάχη ίσως να λήξει πριν καλά καλά αρχίσει.
dailytech.gr