tromaktiko: Οι "υπεράριθμοι", τα κενά και οι αρρυθμίες...

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Οι "υπεράριθμοι", τα κενά και οι αρρυθμίες...



από το Μαρικάκι

«Η σχολική χρονιά που έρχεται θα είναι η πιο δύσκολη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο λόγω της κρίσης» δήλωσε πριν λίγες μέρες ο Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας Β. Κουλαϊδής όπως άλλωστε έχει υπογραμμίσει εδώ και καιρό και η ίδια η υπουργός.
Ακόμα κι έτσι, με την κρίση που ενέσκυψε πάνω από τη χώρα σαν φυσική καταστροφή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου κάνει ό,τι μπορεί για «να ανοίξουν τα σχολεία, με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, έστω και αν έχουμε τους ελάχιστους δυνατούς πόρους στη διάθεσή μας αυτή τη δύσκολη χρονιά». Η κακιά κυρία Κρίση έφαγε τους πόρους λοιπόν, αλλά η υπουργός Παιδείας δεν το βάζει κάτω και πολεμάει τις «παθογένειες» για να ισοφαρίσει τις επιπτώσεις. Άλλωστε, όπως η ίδια έχει πει ακόμη κι αν δεν υπήρχαν οι απαιτητικοί δανειστές να μας ζητούν να κόψουμε από παντού για να τους ξεπληρώσουμε τα χρέη, οι «μεταρρυθμίσεις» που γίνονται για να εξοικονομηθούν οι τόκοι θα έπρεπε να γίνουν ακόμη κι αν δεν υπήρχε το ΔΝΤ πάνω από το κεφάλι μας.

Η κρίση κρίση και η φτώχεια φτώχεια, αλλά να μην ξεχνάμε και τις «παθογένειες» λοιπόν. Άλλωστε «ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαίδευση είναι η ύπαρξη υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε ορισμένες περιφέρειες, ενώ σε άλλες υπάρχουν κενά», σύμφωνα με τα όσα είπε η υπουργός στον απολογισμό προετοιμασίας της πιο δύσκολης σχολικής χρονιάς ever στα πασοκικά χρονικά. Εκεί ανανκοίνωσε ότι χέρι – χέρι με τον «ανεξάρτητο» Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέναδρο Ρακιντζή μέσα στον Οκτώβριο, το υπουργείο θα πραγματοποιήσει «δειγματολειπτικό έλεγχο» στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για τη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.

«Λαμπρά» απαντά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π. Ε. «Αλέξανδρος Δελμούζος» (Παλλήνη), αλλά γιατί τον Οκτώβριο και όχι στον Αγιασμό; Ιδού η ενδιαφέρουσα ανακοίνωση:

«Ο δειγματοληπτικός έλεγχος μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, αφού πάντοτε ήμαστε υπέρ της εξάντλησης του διδακτικού ωραρίου απ΄ όλους τους εκπαιδευτικούς (κάτι που στην Π.Ε. γίνεται σε όλα τα σχολεία). Διαφωνούμε ως προς το χρόνο της διεξαγωγής του ελέγχου γιατί θεωρούμε πως η ιδανικότερη ημερομηνία είναι η ημέρα του Αγιασμού, αφού, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου, εκείνη την ημέρα μοιράζονται τα βιβλία στους μαθητές και από την επόμενη τα σχολεία λειτουργούν με πλήρες πρόγραμμα!!! (κλασικό και ολοήμερο)».

Κι επειδή από τώρα διακρίνεται ότι το εμμονικό μάτι του υπουργείου θα δει μόνο «υπεραριθμίες» (σύμφωνα με τον αιρετό ΚΥΣΠΕ και πρώην πρόεδρο της ΔΟΕ Δ. Μπράτη, τα κενά σε δασκάλους υπολογίζονται προς το παρόν σε 2.600 και τα πλεονάσματα σε 188 και στους νηπιαγωγούς υπάρχουν 1518 κενά έναντι 15 πλεονασμάτων) εκεί που υπάρχουν βασικές «αρρυθμίες», ο Σύλλογος κάνει μια «σούμα» του τι θα όφειλε να ελέγξει ο Επιθεωρητής στην αρχή της σχολικής χρονιάς:

«Καλούμε όμως την Υπουργό και τον Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης» συνεχίζει η ανακοίνωση «να μη μείνουν μόνο στις υπεραριθμίες, αλλά να κάνουν δειγματοληπτικό έλεγχο, σε σχολεία που θα προτείνουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και όχι το Υπουργείο Παιδείας , και για άλλα θέματα και να ελέγξουν :
Αν στις 12-9-2011 ,θα έχουν τοποθετηθεί από την πολιτεία όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους (μόνιμοι, αναπληρωτές , ωρομίσθιοι).
Αν θα έχουν τοποθετηθεί όλες οι ειδικότητες εκπαιδευτικών που απαιτούνται σύμφωνα με το νόμο για την εύρυθμη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων και των σχολείων Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος.
Αν χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες , με ευθύνη της πολιτείας , λόγω των κενών στα σχολεία
Αν από την πρώτη ημέρα λειτουργούν τα τμήματα ένταξης και οι τάξεις υποδοχής, όπως ορίζουν οι νόμοι
Αν όλα τα βιβλία, χωρίς εκπτώσεις , θα υπάρχουν στα σχολεία την ημέρα του Αγιασμού, ώστε να γίνει η διανομή τους στους μαθητές
Αν τηρείται η αναλογία 1/25 στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία
Αν εκταμιεύονται έγκαιρα οι επιχορηγήσεις για τις πάγιες και λειτουργικές ανάγκες των σχολείων
Αν οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί θα λάβουν και θα λαμβάνουν το μισθό τους έγκαιρα, δηλαδή στο τέλος του κάθε μήνα εργασία τους
Αν οι κτηριακές υποδομές των σχολείων και κυρίως των νηπιαγωγείων είναι οι κατάλληλες για να φιλοξενήσουν τα ελληνόπουλα
Αν υπάρχουν παιδιά που μένουν εκτός νηπιαγωγείου
Αν γίνονται κληρώσεις, το έτος 2011, για την εγγραφή των παιδιών στα νηπιαγωγεία
Αν υπάρχουν μαθητές και γονείς που βάζουν το χέρι στην τσέπη για την εκπαίδευση των παιδιών τους ή για να λάβουν αυτά μέρος σε σχολικές δραστηριότητες που προβλέπονται από το πρόγραμμα( π.χ. παράλληλη στήριξη, διδακτικές επισκέψεις)
Αν οι «σχολικές μεταφορές» εκτελούνται ομαλά από την πρώτη ημέρα και αν τηρούνται οι όροι των συμβάσεων από τις εταιρείες
Αν υπάρχουν αλληλοσυγκρουόμενες εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας που δημιουργούν σύγχυση και ταλαιπωρία στους εκπαιδευτικούς .

Θα χαρούμε πολύ να δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα του έλεγχου όπως και, αν διαπιστωθούν παρατυπίες, οι υπεύθυνοι. Αν οι υπεύθυνοι δεν έχουν την ευθιξία να παραιτηθούν, τότε να αποδοθούν ευθύνες σε διοικητικά ή πολιτικά πρόσωπα ,όσο ψηλά και αν βρίσκονται.

Τελειώνοντας πληροφορούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι το πολύ σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαίδευση δεν είναι η ύπαρξη υπεράριθμων εκπαιδευτικών αλλά η υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης από όλες τις κυβερνήσεις».
http://topontiki.gr/
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!