Με την υλοποίηση των προγραμμάτων σπουδών τριετούς διάρκειας οι φοιτητές δεν θα αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα και θα συνεχίζουν με μεταπτυχιακές σπουδές στις οποίες θα πληρώνουν δίδακτρα.Παρά το ότι το υπουργείο θεωρεί ότι προγράμματα τριετούς διάρκειας είναι δύσκολο να υλοποιηθούν, θα μπορούσα να απαριθμήσω πολλούς "πιεστικούς τρόπους" με τους οποίους τα πανεπιστήμια θα υποχρεώνονταν να τα υλοποιήσουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι βιώνοντας την οικονομική κρίση πρέπει να περιορισθούν οι σπατάλες αλλά και αυτός ο αυτοθαυμασμός των πολιτικών στελεχών ότι με τα μέτρα «αυτά ή εκείνα» καταφέραμε να μειώσουμε τα έξοδα κατά … τόσα εκατομμύρια ευρώ χωρίς να γίνεται αναφορά στην ποιότητα της εκπαίδευσης ξεφεύγει από τους σκοπούς του Υπουργείου. Η μείωση των δαπανών είναι το ευκολότερο πράγμα, καταργούμε πότε το ένα και πότε το άλλο και το πετύχαμε. Ερώτημα βέβαια παραμένει αν διατηρείται η ποιότητα αλλά και αν επιβαρύνονται οι γονείς των σπουδαστών με πρόσθετα βάρη. Το τελευταίο δεν τηρείται βέβαια από το υπουργείο γιατί βάζοντας στο στόχαστρο του τις έντυπες μορφές των σχολικών βιβλίων ή πανεπιστημιακών συγγραμμάτων απαιτεί από τους μαθητές – φοιτητές να αγοράσουν Η/Υ ή να εκτυπώνουν τα βιβλία- συγγράμματα αναλαμβάνοντας οι ίδιοι το κόστος. Επιπλέον προβλήματα υπάρχουν όπως προκύπτει από την ειδησεογραφία για την δωρεάν στέγαση και σίτιση των οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών Πότε θα σταματήσει αυτός ο κατήφορος; Μήπως οδηγούμαστε σε μια «περίπου δωρεάν παιδεία»;
Αριστοτέλης Μακρίδης
Μαθηματικός - Φυσικός
Επιμορφωτής ΤΠΕ
Αριστοτέλης Μακρίδης
Μαθηματικός - Φυσικός
Επιμορφωτής ΤΠΕ