διαθέτουν ήδη σημαντική παρουσία στην ταχέως αναπτυσσόμενοι χώρα.
Πρόκειται για το τρίτο τμήμα μήκους 15 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα, προϋπολογισμού 53 εκατ. ευρώ, που θα συνδέει την τουριστική πόλη Σαντάνσκι με το χωριό Κούλατα (στα σύνορα του Προμαχώνα).
Το κομμάτι Σαντάνσκι-Προμαχώνας αποτελεί μέρος του αυτοκινητοδρόμου 133 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Βουλγαρική πρωτεύουσα με το χωριό Κούλατα και το συνολικό κόστος υλοποίησής του υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Κατά πληροφορίες, προσφορά για το project έχουν καταθέσει ο όμιλος Ν.Κάμπα – Γ. Περιστέρη και η Άκτωρ σε κοινοπραξία με τον βουλγαρικό όμιλο Trace, σχήμα που έχει επιλεγεί για την υλοποίηση του τμήματος 36 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου Τράκια (από τη Νόβα Ζάγορα μέχρι το Γιάμπολ στη Βουλγαρία).
Οι δύο ελληνικές κατασκευαστικές συγκαταλέγονται στις 15 εταιρείες που έχουν υποβάλει προσφορές για το έργο προϋπολογισμού 53 εκατ. ευρώ. Στους πολυεθνικούς διεκδικητές του έργου ανήκουν η ιταλική Impresa (είχε αναλάβει την κατασκευή του αγωγού της Θίσβης), η γερμανική Hoctief (συμμετέχει στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και σε οδικά έργα παραχώρησης) και η ισπανική Arranz Acinas.
Ο ανάδοχος αναμένεται να επιλεγεί μέσα στον Οκτώβριο, ενώ οι κατασκευαστικές εργασίες προγραμματίζεται να ξεκινήσουν το Νοέμβριο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί.
Το κόστος κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου είναι υψηλό, επειδή ο άξονας θα διέρχεται από περιοχές με προστατευμένα είδη ζώων και γι’ αυτό θα απαιτηθούν ειδικού τύπου εργασίες.
Προοπτικές
Ο κλάδος των κατασκευών στη Βουλγαρία παρουσιάζει μεγάλες προοπτικές, καθώς τα επόμενα χρόνια αναμένεται να δαπανηθούν περίπου οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ για την δημιουργία υποδομών, όπως είχε προ μηνών ανακοινώσει η αρμόδια Αρχή της χώρας.
Μόνο για φέτος η βουλγαρική κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ότι θα δαπανήσει σε έργα οδοποιίας περίπου 900 εκατ. ευρώ, με τα projects-σηματωρούς της χώρας να είναι ο αγωγός φυσικού αερίου Ναμπούκο, γέφυρες, σιδηροδρομικά δίκτυα, μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει υλοποιήσει ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα στη Βουλγαρία (ανακαίνιση και ηλεκτροκίνηση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ των περιοχών Kroumovo και Parvomai), ενώ ο όμιλος Ελλάκτωρ έχει αναλάβει την υλοποίηση σημαντικών οδικών αξόνων στη χώρα.
www.capital.gr