tromaktiko: Το δράμα της Ελληνικής παιδείας...

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Το δράμα της Ελληνικής παιδείας...



Αγαπητοί και αξιότιμοι καθηγητές των πολυτεχνείων, συνάδελφοι μηχανικοί, φοιτητές και αυριανοί επιστήμονες. Παρακολουθώ την όλη πορεία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θλίβομαι. Θλίβομαι γιατί βλέπω γύρω μου λαμπρά μυαλά και επιστήμονες που στον βωμό του ατοκισμού και των συμφερόντων ξεχνούν την πραγματική τους αποστολή. Αυτή του επιστήμονα και του πραγματικού συνανθρώπου στην κοινωνία. Από τα πρώτα γραπτά δημιουργήματα του ελληνικού πολιτισμού αποδεικνύεται ο πόθος του Έλληνα για μάθηση και για καλλιέργεια των διανοητικών του ικανοτήτων. Οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με την εύρεση των κατάλληλων μέσων και μεθόδων για την επίτευξη του υψηλού τους στόχου και την προαγωγή των πνευματικών τους ικανοτήτων. Σήμερα όχι απλά οι μέθοδοι και τα μέσα, αλλά και ο ίδιος ο στόχος της εκπαίδευσης έχει αλλάξει.

Σεβαστοί καθηγητές των πολυτεχνείων. Το επιστημονικό έργο ορισμένων αναγνωρισμένο ανά την υφήλιο. Εργασίες πρωτοπόρες και πρωτότυπες. Οι αυριανοί επιστήμονες πλάθονται από εσάς, μέσα στις σχολές και έδρανα των αμφιθεάτρων και εργαστηρίων. Μερικοί από εσάς άξιοι πραγματικοί φιλόσοφοι με προβληματισμούς τόσο για την κοινωνία όσο και για τις τέχνες και πολιτισμό (κ. Θεοδόσης Τάσιος, ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ) και πόσοι άλλοι που αυτή την στιγμή τα ονόματα τους μου διαφεύγουν. Το μεγάλο θέμα σήμερα στις μέρες μας είναι η παιδεία και συγκεκριμένα η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αναρωτιέμαι και θέτω το ερώτημα αυτό στους ακαδημαϊκούς, στους καθηγητές που παραδίδουν μαθήματα μέσα στα αμφιθέατρα και στα εργαστήρια αν οι θέσεις τους και το επίπεδό τους συσχετίζεται με αυτό του ΤΕΕ. Αδυνατώ να πιστέψω ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει και ότι αυτοί οι καθηγητές σκέπτονται τόσο πτωχά και επιπόλαια. Είναι αδύνατον το χαμηλό επίπεδο του ΤΕΕ να εκπροσωπεί τους επιστήμονες καθηγητές μηχανικούς των τριτοβάθμιων ελληνικών ιδρυμάτων!

Υπάρχει μια συνεχής πτωχή και αβάσιμη γεμάτη ψευδή στοιχεία συκοφάντηση από το ΤΕΕ που το μόνο που καταφέρνει είναι, πρώτον η παραπληροφόρηση και δεύτερον η υποβάθμισή του σαν επιμελητήριο. Καταρχήν μιλά με ψευδή και ελλειπή στοιχεία για την δήθεν εξομοίωση των ΤΕΙ με τα πολυτεχνεία. Όταν τα τμήματα Πολιτκών Δομικών Έργων για παράδειγμα έχουν σαν μοναδικό μόνο αντικείμενο τα κτιριακά έργα, μέσα από ένα πλαίσιο σπουδών διάρκειας 4 ετών, πως είναι δυνατόν να μιλά το ΤΕΕ για εξομοίωση των ΤΕΙ με τα πολυτεχνεία; Όταν τα πολυτεχνεία έχουν τομείς όπως για παράδειγμα, Τομέας Δομοστατικής, Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής,
Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος, Τομέας Γεωτεχνικής, Τομέας Προγραμματισμού & Διαχείρισης Τεχνικών Έργων κ.τ.λ. Πως είναι λοιπόν δυνατόν να μιλάμε για εξομοίωση όταν στα ΤΕΙ υπάρχουν μόνο οι Τομέας Δομοστατικής και Τομέας Αρχιτεκτονικής και Κατασκευών; Τέσσερα έτη μόνο δύο τομείς. Και δεν αναγνωρίζεται το έργο των συναδέλφων σας καθηγητών που διδάσκουν στα ΤΕΙ; Δεν ακολούθησαν αυτοί οι καθηγητές ακαδημαϊκή πορεία, με τις μεταπτυχιακές στους σπουδές, τις διδακτορικές τους διατριβές και σεβαστό μεγάλο αριθμό εργασιών; Συγκεκριμένα δείτε τη συκοφαντική και φτηνή ανακοίνωση υποτίθεται από μέλη του ΤΕΕ που θέλουν να αποκαλούνται επιστήμονες !

- Αξιοκρατία: οι θεσμοθετημένες πενταετείς σπουδές, οι οποίες στην πραγματικότητα είναι 6,5 χρόνια στα ελληνικά πολυτεχνεία και στις πολυτεχνικές σχολές
ισοτιμούνται με τα 3,5 χρόνια ΑΤΕΙ, τα τρία χρόνια ΤΕΙ και τα διετή ΚΑΤΕΕ;
- Δικαιοσύνη: οι απόφοιτοι των πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών ολοκληρώνουν τον πρώτο κύκλο σπουδών μετά από πενταετία. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ τον ολοκληρώνουν μετά από 2 εως 3,5 χρόνια. Απολύτως ρουσφετολογικά δίνεται η δυνατότητα στα ΤΕΙ, χωρίς επιστημονικό προσωπικό, χωρίς υλικοτεχνική υποδομή,
με διαδικασίες που δεν καθορίζουν ούτε το πρόγραμμα σπουδών, να δημιουργούν και δεύτερο κύκλο σπουδών. Είναι δυνατόν τέτοιες ανακρίβειες να γράφονται από επιστήμονες; Αυτοί οι άνθρωποι είναι σίγουρο ότι έχουν αποφοιτήσει από τριτοβάθμια ιδρύματα;

Γιατί δεν αναφέρει κανείς το γεγονός της υπόθεσης C-425/09. Γιατί αυτός ο συνεχής πόλεμος μεταξύ συναδέλφων Μηχανικών; Γιατί αυτή η καλλιέργεια μίσους μέσα στα ίδια τα ιδρύματα; Γιατί όταν οι πτυχιούχοι μηχανικοί των ΤΕΙ γίνονται δεκτοί χωρίς διακρίσεις σε ΟΛΑ τα πανεπιστήμια της Ευρώπης
ως μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές και αντιμετωπίζονται ως ισότιμοι μηχανικοί με τους υπόλοιπους συναδέλφους, τους ανάλογα πάντα με το ισχύον καθεστώς, το ΤΕΕ το προσπερνά σαν αβάσιμο ακαδημαϊκό στοιχείο; Γιατί δεν έγινε καμία προσπάθεια όσο αφορά τον ρόλο και τον χαρακτήρα των ΤΕΙ με Ευρωπαϊκούς όρους, όπως έγινε με τα αντίστοιχα ιδρύματα σε πολλές χώρες μέλη της Ε.Ε.; Γιατί δεν προχώρησε χωρίς δισταγμούς στη μετεξέλιξη και μετονομασία των ιδρυμάτων σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών (Universities of Applied Sciences) όπως ακριβώς έγινε στην Μ.Βρετανία και τη Γερμανία;

Ποιο επιτέλους το πρόβλημα του ΤΕΕ με τους πτυχιούχους Μηχανικούς Τ.Ε.; Φανταστείτε το ΤΕΕ να ήταν υπεύθυνο για την παιδεία...σκοταδισμός και μεσαίωνας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση! Οι διπλ. μηχανικοί σαφώς και έχουν υψηλότατο επίπεδο σπουδών αλλά όχι με αυτήν την λογική να ισοπεδώσουμε τα τέσσερα χρόνια σπουδών ανώτατου τεχνολογικού ιδρύματος. Φανταστείτε την συνεργασία συναδέλφων διπλωματούχων με τους πτυχιούχος στην έρευνα. Ο πρώτος με την ολοκληρωμένη γενική θεωρητική κατάρτιση και ο δεύτερος με την κατάλληλη επιστημονική θεωρητική βάση στο αντικείμενό του. Φανταστείτε την συνεργασία στην έρευνα. Η θεωρία συναντά την τεχνολογία και την επιστημονική εφαρμογή! Κοινά εργαστήρια για την ανάπτυξη της έρευνας! Συνεργασία μεταξύ καθηγητών και φοιτητών! Εννιαία ερευνητικά προγράμματα! Κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα! Υπάρχει κάτι το αρνητικό στις παραπάνω θέσεις; Γιατί λοιπόν όταν ένα νομοσχέδιο που θέλει να γράψει ιστορία όπως μερικοί υποστηρίζουν προσπέρασε τα παραπάνω προβλήματα
και παρέλειψε τις παραπάνω θέσεις; Πότε αυτή η χώρα επιτέλους θα σταθεί στα πόδια της και δεν θα ελέγχεται από συντεχνίες μικροσυμφερόντων; Πότε επιτέλους η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ξυπνήσει από τον βαθύ λήθαργο των μικροσυμφερόντων; Πότε επιτέλους το υπουργείο θα αναλάβει τις ευθύνες του; Γιατί τόσο φόβος για ανάπτυξη και σύγχρονη παιδεία;

Έχουν περάσει αρκετοί αιώνες από τότε που οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν με την προαγωγή των πνευματικών τους ικανοτήτων. Σήμερα είναι λυπηρό το γεγονός να βλέπεις την χώρα σου
να διαλύεται από το εσωτερικό, από τους ίδιους ανθρώπους που κάποτε είχανε κατασκευάσει το αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Προφανώς κάτι ήξεραν, για να μπορούμε σήμερα να παρακολουθούμε τις αρχαίες τραγωδίες και δράματα που πολλά από αυτά δεν διαφέρουν από την σημερινή κατάσταση που επικρατεί στην παιδεία μας.

Αναγνώστης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!