όχι μόνο "φουσκώνουν" τους λογαριασμούς αλλά όταν καλούνται να πληρωθούν από τους καταναλωτές ,που έκαναν χρήση των εστιατορκών τους υπηρεσιών, λογαριάζουν τις τιμές κατά "το δικό τους δοκούν", αφού δεν επιδεικνυονται τιμοκατάλογοι, με τα δε προσφερόμενα είδη και τις αντίστοιχες τιμές ,αλλά τις αθροίζουν παρουσία των καταναλωτών-πελατών από το δελτίο παραγγελίας, αντίγραφο του οποίου ποτέ δεν φθάνει στον καταναλωτή. Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία καταναλωτή , ο οποίος διαμαρτυρηθηκε στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ρωτώντας εάν οι Υπηρεσίες του Κράτους λειτουργούν στην Ιεράπετρα , και εάν μπορεί να καταγγείλει κάπου το θράσος των κάποιων εστιατορίων- ψαροταβερνών της περιοχής της πόλης της Ιεράπετρας Λασιθίου.
Σύμφωνα με την καταγγελία, του καταναλωτή, που επισκέφθηκε μία παραλιακή ταβέρνα , διαπίστωσε την αυθαιρεσία και τον ετσιθελισμό, την οποία και μας κατήγγειλε, και ζήτησε την ενημέρωση και την προστασία της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ,
Παραθέτουμε την καταγγελία του καταναλωτή η οποία μεταξύ των άλλων αναφέρει:
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑΒΕΡΝΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ
"...κάθισα σε ένα εστιατόριο-ψαροταβέρνα στην παραλιακή ζώνη της Ιεράπετρας , με την επωνυμία "ΛΕΒΑΝΤΕ" με την σύζυγό μου,όπου διαπίστωσα: Πουθενά δεν υπήρχε τιμοκατάλογος, κάποια στιγμή παρουσιάστηκε μπροστά μας, ένας σερβιτόρος και με ερώτησε τι θα θέλαμε να παραγγείλουμε, μου αράδιασε ένα σωρό προϊόντων, παρήγγειλα 2 μερίδες σαρδέλα ψητή, μία σαλάτα ντομάτα, 1 μπύρα ,μία κόκα -κόλα.΄Οταν ζήτησα λογαριασμό, μου είπε ευθαρσώς" δώσε 25 Ευρώ" χωρίς να μου εκδώσει απόδειξη.
΄Οταν τον ρώτησα, δεν θα μου χορηγήσετε απόδειξη; Τότε το θράσος του περισεύσε.Γιατί θέλετε και απόδειξη; Ναι θέλω του απάντησα,και πιστεύω ότι είστε και ακριβός, και οι μερίδες σας ήταν μικρές.Τότε κάλεσε τον σερβιτόρο, με ύφος ειρωνικό, "λέγοντας, απευθυνόμενος στον σερβιτόρο" θέλει και απόδειξη!!! Τελικά μου έφερε μία απόδειξη χωρία να αναλύει τα σερβιριζόμενα είδη αλλά απλώς έγραφε τηνεπωνυμία της Επιχείρησης και σύνολο 25 Ευρώ την οποία και σας επισυνάπτω. Ζητώ να ενημερωθώ, από σας, εάν στην Ιεράπετρα υπάρχει Κράτος,εάν ο καθένας επαγγελατίας δικαιούται να κάνει ότι θέλει . Εμένα ποιος με προστατεύει;."
΄Επειτα από την παραπάνω καταγγελία, καλούμε την παρέμβαση των αρμοδίων ελεγκτικών υπηρεσιών, όπως παρέμβουν για τους σχετικούς ελέγχους στην πόλη της Ιεράπετρας Λασιθίου, αφενός για την προστασία των καταναλωτών, από την αυθαιρεσία κάποιων επιχειρήσεων ,αφετέρου ,οι υπηρεσίες, να προβούν στην τιμωρία κάποιων επιχειρήσεων, που δεν εκδίδουν αποδείξεις, κρύβοντας κέρδη από την Πολιτεία , και μειώνοντας έτσι τα έσοδα της Οικονομίας της Χώρας μας.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ενημερώνει τους καταναλωτές, ότι η Νομοθεσία είναι ίδια σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, και κάθε πολίτης όπως και επαγγελματίας οφείλει να την γνωρίζει ,(δικαιώματα και υποχρεώσεις του ).Βεβαίως επαναλαμβάνουμε ότι, θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί στην επιλογή των επιχειρήσεων που θα επιλέξουμε να φάμε , ιδιαίτερα αυτή την περίοδο ,που η ζήτηση των υπηρεσιών εστιατορίων -ταβερνών είναι αυξημένη.Θα πρέπει να μη δίνουμε παραγγελία πολύ δε περισσότερο να καθόμαστε, αν δεν δούμε τιμοκαταλόγους, αλλά και να ζητούμε και να απαιτούμε την απόδειξη παροχής υπηρεσιών, για να μπορούμε να καταγγείλουμε κάποιο γεγονός όπως το παραπάνω.
Τέλος η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ , καλεί τους καταναλωτές για την προστασία τους, να ευθύνονται στα Τηλέφωνα της που είναι 282109266 και 2821092306 και στο Email;epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη