Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, στην Ελλάδα η κύρια πηγή ρύπανσης σωματιδίων στις μεγαλουπόλεις από πετρελαιοκίνητα οχήματα προέρχονται από τα Ταξί αλλά και τα παλαιά φορτηγά.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 εκπέμπουν περισσότερα μικροσωματίδια από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Ωστόσο τα εν λόγο μοντέλα θεωρούνται ήδη παλιά καθώς σήμερα ισχύουν οι εκπομπές ρύπων Euro5 ενώ από το 2014 περνάμε στην οδηγία Euro6.
Και στις δύο τελευταίες κατηγορίες οι εκπομπές μικροσωματιδίων κυμαίνονται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.
Τα δυο μεγάλα προβλήματα πάντως που πρέπει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο θέμα, είναι το λαθρεμπόριο καυσίμων και η ανεπαρκής συντήρηση και απουσία τεχνικού ελέγχου των αυτοκινήτων που σήμερα φτάνει το 60% του στόλου των οχημάτων.
Σημειώνεται ότι, πέραν της άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, τα κυβερνητικά στελέχη αναζητούν και άλλες συνδυαστικές λύσεις που επιφέρουν μείωση των εκπομπών ρύπων.
Ένα μέτρο το οποίο φαίνεται να αποδίδει μέγιστα οφέλη στο περιβάλλον είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο χρειάζονται μέτρα εφαρμογής και αστυνόμευσης ενώ θα πρέπει να δοθούν και κίνητρα σε όσους επιθυμούν να τα αντικαταστήσουν με καινούρια.