αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, Γιώργος Δημοσθένους.
Οι δραματικές αλλαγές που θα εφαρμοστούν από τον προσεχή Σεπτέμβριο στη Δημοτική Εκπαίδευση, το νέο σχέδιο αξιολόγησης και ο εκσυγχρονισμός του καταλόγου διοριστέων είναι μόνο μερικά από τα κεφαλαιώδη ζητήματα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης τα οποία έχουν, ήδη, ανοίξει και που ο κ. Δημοσθένους καλείται να διαχειριστεί.
Είναι γι’ αυτό, άλλωστε, που από την ημέρα ανάληψης των νέων του καθηκόντων, ο υπουργός φαίνεται να περνά αμέτρητες ώρες στο γραφείο του προκειμένου να ενημερωθεί για όλες τις εκκρεμότητες και τα θέματα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Όσον αφορά στη νέα σχολική χρονιά, εκτός από την έγκαιρη παραλαβή των βιβλίων και τα θέματα τα οποία σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή, το πιο σημαντικό, ίσως, είναι η στελέχωση. Αν και η μεγαλύτερη μάζα των διορισμών, μεταθέσεων και μετακινήσεων έχει γίνει, καυτή πατάτα αποτελεί ο μη επαναδιορισμός 200 περίπου καθηγητών - ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα την ΟΕΛΜΕΚ και το οποίο, εάν δεν επιλυθεί, πιθανόν να προκαλέσει αναταράξεις.
Για τη Δημοτική Εκπαίδευση ο φετινός Σεπτέμβριος είναι ίσως ο κρισιμότερος των τελευταίων δεκαετιών:
● Θα ξεκινήσει η σταδιακή εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και η πλήρης εφαρμογή νέου ωρολογίου προγράμματος το οποίο περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων μαθημάτων και την αναδιαμόρφωση υφιστάμενων.
● Όσο για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ο προκάτοχος του κ. Δημοσθένους δεσμεύτηκε να παραδώσει στις συνδικαλιστικές οργανώσεις νέα, αναθεωρημένη πρόταση στα μέσα Σεπτεμβρίου.
● Κάποια στιγμή, εξάλλου, θα πρέπει να επαναρχίσει και ο διάλογος για τον κατάλογο διοριστέων ο οποίος και ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες με την παράδοση σχετικής εισήγησης από το Υπουργείο.
Εκτός από όλα τα πιο πάνω, εκκρεμεί η επίτευξη συμφωνίας για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Μέσης Εκπαίδευσης, το θέμα της εφαρμογής των αναλυτικών στη Δευτεροβάθμια, η αξιολόγηση και βελτίωση του θεσμού των τετραμήνων, το επίσης μεγάλο θέμα των Παγκυπρίων Εξετάσεων (μετά και τα φετινά απανωτά λάθη που εντοπίστηκαν) καθώς και η θεσμοθέτηση της επιμόρφωσης των διδασκόντων.