Η λειτουργία του νέου Νοσοκομείου στη συγκεκριμένη θέση, δηλαδή:
1) Κοντά στην έξοδο της Αμυνταίου (δηλαδή της δυτικής Περιμετρικής), δίπλα στο...
1) Κοντά στην έξοδο της Αμυνταίου (δηλαδή της δυτικής Περιμετρικής), δίπλα στο...
χώρο μετεγκατάστασης του υπεραστικού ΚΤΕΛ κι άλλων συναφών λειτουργιών που φιλοδοξούν να μεταφέρουν εκεί οι διοικούντες την πόλη σε βάρος του πυκνού πευκοδάσους που έχει δημιουργηθεί δυτικά της Αμυνταίου και κάτω από το Νοσοκομείο,
2) Επάνω σχεδόν σ’ ένα δρόμο-μνημείο (αρχαία Εγνατία) και δίπλα σε 3 διασταυρώσεις σπουδαίων σημερινών δρόμων (Εγνατία-εθνική οδός Καβάλας-Δράμας, δρόμος προς Βασιλάκι, δρόμος προς Άγιο Λουκά και ΔΕΠΟΣ),
3) Απέναντι σε δύο μεγάλα εγκαταλειμμένα κτίρια ( «Διόνυσος» και πρώην ΤΕΙ ) που μπορεί ανά πάσα στιγμή, όταν χρησιμοποιηθούν, να γίνουν πρόσθετοι παράγοντες κυκλοφοριακού φόρτου,φέρνει βίαια στην επιφάνεια το πρόβλημα της πραγματικής προοπτικής της περιοχής αυτής, το ίδιο όπως έγινε με την λειτουργία του Νέου Δικαστηρίου στην Ιχθυόσκαλα, δηλαδή της γρήγορης και άναρχης αστικοποίησής της. Ήδη, η Ι. Μητρόπολη ΦΝΘ αναμένει στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ χρηματοδότηση της κατασκευής Γηροκομείου στο κτίριό της, του οποίου έχουν ήδη μειώσει τον αύλειο χώρο (!).
Οι τοπικοί μας άρχοντες, άξια πολιτικά τέκνα των κυβερνήσεων που ρήμαξαν τον τόπο, όπως σε όλα τα θέματα έτσι κι εδώ, λειτούργησαν και συνεχίζουν να λειτουργούν πρόχειρα και αποσπασματικά, χωρίς κανένα όραμα, με ελάχιστη επιστημονική προετοιμασία και χωρίς καμία διάθεση για παρεμβάσεις και έργα ουσίας. Δυστυχώς με την συγκατάθεση, τη σιωπή είτε την ανοχή σπουδαίων αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων (πχ ΤΕΕ, Αρχαιολογία, Δασαρχείο).
Ο σχεδιασμός και η ρύθμιση μιας δασωμένης και μάλιστα εντός «αισθητικού δάσους» περιοχής, όπως αυτή της βασικής εισόδου στην πόλη, υπό το βάρος μάλιστα της λειτουργίας σε αυτήν παράλληλα με ό,τι ήδη υπάρχει, ενός Νοσοκομείου κι ενός μεταφορικού συγκροτήματος, ξεφεύγει κατά πολύ από τις ικανότητες των μελετητών του Δήμου Καβάλας, που δεν διαθέτει π.χ. ούτε έναν δασολόγο, και ειδικά στις νέες πιο απαιτητικές συνθήκες. Αναμφισβήτητα, τόσο ο σχεδιασμός, όσο και τα ίδια τα έργα λόγω φύσης και μεγέθους, δεν επιτρέπεται να επιβαρύνουν το δικό του ταμείο, ακόμα και με την Καλλικρατική του μορφή. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για την δήθεν τροποποίηση-ευθυγράμμιση της οδού 10ης Ταξιαρχίας, με σκοπό την «βελτίωση της πρόσβασης προς το Νοσοκομείο».
Καθένας αντιλαμβάνεται ότι ελάχιστα περιστατικά θα διακομίζονται στο Νοσοκομείο από αυτόν τον δρόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα είχαμε αντίρρηση να βελτιωθεί, εάν επρόκειτο για τέτοια βελτίωση κι όχι για πρόωρη και συγκαλυμμένη κατασκευή του δρόμου πρόσβασης στο σταθμό του ΚΤΕΛ. Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι ότι δεν πρόκειται για έργο για το Νοσοκομείο, ώστε να δείξουμε πάλι ανοχή, όσο πρόκειται για την πρόωρη, προσχηματική και ύπουλη εισβολή στον ευρύτερο πευκόφυτο χώρο που θέλουν να μετατρέψουν σε χώρο μετεγκατάστασης του υπεραστικού Κ.Τ.Ε.Λ, μιας και σε βάρος του χώρου αυτού, δηλ. με διαπλάτυνση πολλών μέτρων προς αυτόν, θα προκύψει η ευθυγράμμιση που θέλουν, την ώρα που δεν θίγουν καθόλου την απέναντι και κάθε άλλο παρά δασωμένη και ιδιωτική έκταση.
Το Νοσοκομείο είχε σχεδιαστεί στη συγκεκριμένη θέση πριν πολλές δεκαετίες, ακριβώς τότε που δημιουργούνταν το πευκοδάσος γύρω της, όταν η Εγνατία σχεδιαζόταν να έρθει –και σωστά- από την Ελευθερούπολη για να βγει μέσω σήραγγας στη Νέα Καρβάλη, και όταν Δικαστήριο και Σταθμός Κ.Τ.Ε.Λ. τοποθετούνταν στο πεδινό και πλέον κατάλληλο Περιγιάλι. Πού να σκεφθούμε ότι η αποπεράτωση του Νοσοκομείου σε συνδυασμό με την αποτελμάτωση της πιο εύκολης επέκτασης της Ελλάδας, αυτής του Περιγιαλιού, θα άνοιγε την όρεξη πολλών για νέες βαρβαρότητες πάνω στο Πανόραμα της Καβάλας ;
Φωνάζοντας πριν λίγο καιρό μπροστά σε όλους τους Καβαλιώτες στο τέλος της Αμυνταίου «Κάτω τα χέρια από το Δάσος» και καταγγέλλοντας κατόπιν την προοπτική κατασκευής παρόμοιου συγκοινωνιακού έργου, του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων στην Εγνατία πάνω από την Ασπρη Αμμο, δείξαμε πολύ καθαρά την αντίληψή μας για την χωροθέτηση των υποδομών που χρειάζεται η σύγχρονη Καβάλα και τη σχέση τους με το δασικό και δασωμένο περιβάλλον της πόλης. Σχέδια και έργα που έρχονται σε αντίθεση με το πραγματικό συμφέρον της πόλης, που υπονομεύουν την ποιότητα ζωής που δικαιούται να απολαμβάνει ο λαός της θα μας βρίσκουν συνεχώς απέναντι –και τέτοιο είναι το έργο πρόσβασης στον παντελώς ανεπιθύμητο σταθμό ΚΤΕΛ δίπλα στο Νέο Νοσοκομείο. Ας μεταφέρουν σε άλλο έργο τα 3.500.000 ευρώ, που έτρεξαν να τα δεσμεύσουν υπέρ του δρόμου αυτού, πριν καν καταλάβει ο κόσμος τι παίζεται εκεί πάνω
2) Επάνω σχεδόν σ’ ένα δρόμο-μνημείο (αρχαία Εγνατία) και δίπλα σε 3 διασταυρώσεις σπουδαίων σημερινών δρόμων (Εγνατία-εθνική οδός Καβάλας-Δράμας, δρόμος προς Βασιλάκι, δρόμος προς Άγιο Λουκά και ΔΕΠΟΣ),
3) Απέναντι σε δύο μεγάλα εγκαταλειμμένα κτίρια ( «Διόνυσος» και πρώην ΤΕΙ ) που μπορεί ανά πάσα στιγμή, όταν χρησιμοποιηθούν, να γίνουν πρόσθετοι παράγοντες κυκλοφοριακού φόρτου,φέρνει βίαια στην επιφάνεια το πρόβλημα της πραγματικής προοπτικής της περιοχής αυτής, το ίδιο όπως έγινε με την λειτουργία του Νέου Δικαστηρίου στην Ιχθυόσκαλα, δηλαδή της γρήγορης και άναρχης αστικοποίησής της. Ήδη, η Ι. Μητρόπολη ΦΝΘ αναμένει στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ χρηματοδότηση της κατασκευής Γηροκομείου στο κτίριό της, του οποίου έχουν ήδη μειώσει τον αύλειο χώρο (!).
Οι τοπικοί μας άρχοντες, άξια πολιτικά τέκνα των κυβερνήσεων που ρήμαξαν τον τόπο, όπως σε όλα τα θέματα έτσι κι εδώ, λειτούργησαν και συνεχίζουν να λειτουργούν πρόχειρα και αποσπασματικά, χωρίς κανένα όραμα, με ελάχιστη επιστημονική προετοιμασία και χωρίς καμία διάθεση για παρεμβάσεις και έργα ουσίας. Δυστυχώς με την συγκατάθεση, τη σιωπή είτε την ανοχή σπουδαίων αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων (πχ ΤΕΕ, Αρχαιολογία, Δασαρχείο).
Ο σχεδιασμός και η ρύθμιση μιας δασωμένης και μάλιστα εντός «αισθητικού δάσους» περιοχής, όπως αυτή της βασικής εισόδου στην πόλη, υπό το βάρος μάλιστα της λειτουργίας σε αυτήν παράλληλα με ό,τι ήδη υπάρχει, ενός Νοσοκομείου κι ενός μεταφορικού συγκροτήματος, ξεφεύγει κατά πολύ από τις ικανότητες των μελετητών του Δήμου Καβάλας, που δεν διαθέτει π.χ. ούτε έναν δασολόγο, και ειδικά στις νέες πιο απαιτητικές συνθήκες. Αναμφισβήτητα, τόσο ο σχεδιασμός, όσο και τα ίδια τα έργα λόγω φύσης και μεγέθους, δεν επιτρέπεται να επιβαρύνουν το δικό του ταμείο, ακόμα και με την Καλλικρατική του μορφή. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για την δήθεν τροποποίηση-ευθυγράμμιση της οδού 10ης Ταξιαρχίας, με σκοπό την «βελτίωση της πρόσβασης προς το Νοσοκομείο».
Καθένας αντιλαμβάνεται ότι ελάχιστα περιστατικά θα διακομίζονται στο Νοσοκομείο από αυτόν τον δρόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα είχαμε αντίρρηση να βελτιωθεί, εάν επρόκειτο για τέτοια βελτίωση κι όχι για πρόωρη και συγκαλυμμένη κατασκευή του δρόμου πρόσβασης στο σταθμό του ΚΤΕΛ. Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι ότι δεν πρόκειται για έργο για το Νοσοκομείο, ώστε να δείξουμε πάλι ανοχή, όσο πρόκειται για την πρόωρη, προσχηματική και ύπουλη εισβολή στον ευρύτερο πευκόφυτο χώρο που θέλουν να μετατρέψουν σε χώρο μετεγκατάστασης του υπεραστικού Κ.Τ.Ε.Λ, μιας και σε βάρος του χώρου αυτού, δηλ. με διαπλάτυνση πολλών μέτρων προς αυτόν, θα προκύψει η ευθυγράμμιση που θέλουν, την ώρα που δεν θίγουν καθόλου την απέναντι και κάθε άλλο παρά δασωμένη και ιδιωτική έκταση.
Το Νοσοκομείο είχε σχεδιαστεί στη συγκεκριμένη θέση πριν πολλές δεκαετίες, ακριβώς τότε που δημιουργούνταν το πευκοδάσος γύρω της, όταν η Εγνατία σχεδιαζόταν να έρθει –και σωστά- από την Ελευθερούπολη για να βγει μέσω σήραγγας στη Νέα Καρβάλη, και όταν Δικαστήριο και Σταθμός Κ.Τ.Ε.Λ. τοποθετούνταν στο πεδινό και πλέον κατάλληλο Περιγιάλι. Πού να σκεφθούμε ότι η αποπεράτωση του Νοσοκομείου σε συνδυασμό με την αποτελμάτωση της πιο εύκολης επέκτασης της Ελλάδας, αυτής του Περιγιαλιού, θα άνοιγε την όρεξη πολλών για νέες βαρβαρότητες πάνω στο Πανόραμα της Καβάλας ;
Φωνάζοντας πριν λίγο καιρό μπροστά σε όλους τους Καβαλιώτες στο τέλος της Αμυνταίου «Κάτω τα χέρια από το Δάσος» και καταγγέλλοντας κατόπιν την προοπτική κατασκευής παρόμοιου συγκοινωνιακού έργου, του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων στην Εγνατία πάνω από την Ασπρη Αμμο, δείξαμε πολύ καθαρά την αντίληψή μας για την χωροθέτηση των υποδομών που χρειάζεται η σύγχρονη Καβάλα και τη σχέση τους με το δασικό και δασωμένο περιβάλλον της πόλης. Σχέδια και έργα που έρχονται σε αντίθεση με το πραγματικό συμφέρον της πόλης, που υπονομεύουν την ποιότητα ζωής που δικαιούται να απολαμβάνει ο λαός της θα μας βρίσκουν συνεχώς απέναντι –και τέτοιο είναι το έργο πρόσβασης στον παντελώς ανεπιθύμητο σταθμό ΚΤΕΛ δίπλα στο Νέο Νοσοκομείο. Ας μεταφέρουν σε άλλο έργο τα 3.500.000 ευρώ, που έτρεξαν να τα δεσμεύσουν υπέρ του δρόμου αυτού, πριν καν καταλάβει ο κόσμος τι παίζεται εκεί πάνω
kavalanet.gr