tromaktiko: ΟΕΣΙΚ: «Ρύθμιση της Αγοράς Παιγνίων»

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

ΟΕΣΙΚ: «Ρύθμιση της Αγοράς Παιγνίων»



Προς:
1. Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης & Υπουργό Οικονομικών κ. Ευάγγελο Βενιζέλο
2. Υπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνο

Κοινοποίηση:
1. Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γ. Κουτρουμάνη
2. Αναπληρωτές Υπουργούς Οικονομικών κ.κ Φίλιππο Σαχινίδη και Παντελή Οικονόμου.
3. Υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γεώργιο Νικητιάδη.
4. Πρόεδρο Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων κα Βάσω Παπανδρέου.
5. Συμμετέχοντες στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, Εισηγητές Αγορητές και Βουλευτές.
6. Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας, υπόψιν προέδρου κ. Ιωάννη Παναγόπουλου.
7. Σωματεία Εργαζομένων στα Καζίνο Ρίου, Λουτρακίου, Θεσσαλονίκης, Ξάνθης, Σύρου, Χαλκιδικής, Ρόδου, Κέρκυρας, Πάρνηθας.

Θέμα: «Ρύθμιση της Αγοράς Παιγνίων»

Κύριοι Υπουργοί,
Η ΟΕΣΙΚ εκπροσωπεί 5.500 εργαζόμενους στα Ελληνικά Καζίνο οι οποίοι αγωνιούν για το εργασιακό τους μέλλον, ειδικά τώρα που προωθείται, εν μέσω θερινής ραστώνης, το πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου - Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση – θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας», το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ του οποίου αφορά τη «ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ».

Ως Ομοσπονδία συμμετείχαμε με προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση, ενώ συγχρόνως έχουμε εκφράσει ποικιλοτρόπως και με εμπεριστατωμένες θέσεις την αντίθεση μας στα σχέδια της Κυβέρνησης για την αδειοδότηση εταιρειών (έστω και του ΟΠΑΠ) που θα εκμεταλλεύονται και θα διεξάγουν επίγεια και διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια. Θέσεις που δεν εκπορεύονται μόνο μέσα από το «συντεχνιακό» μας συμφέρον, αλλά και από την πολύχρονη επαγγελματική μας εμπειρία για τις συνέπειες του τζόγου στη ζωή των ανθρώπων. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ουδεμία αντίρρηση έχουμε εκφράσει για τη ρύθμιση της αγοράς ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ, για τα οποία η χώρα μας έχει καταδικασθεί και πληρώνει ημερησίως χιλιάδες ευρώ πρόστιμο.

Παρά το γεγονός ότι ως συλλογικό όργανο εκπροσώπησης χιλιάδων εργαζομένων στον κλάδο τυχερών παιχνιδιών έχουμε θεσμικό ρόλο και λόγο και έχουμε αποστείλει στα Υπουργεία σας αρκετές επιστολές επί του θέματος, εν τούτοις υφιστάμεθα άδικη και άνιση μεταχείριση έναντι άλλων συνομιλητών σας, επί του συγκεκριμένου ζητήματος. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στο γεγονός ότι μέχρι σήμερα και παρά τα επανειλημμένα και διαρκή αιτήματα μας για συνάντηση με τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων σας, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει αποδεκτό, με αποτέλεσμα τα δίκαια και εύλογα αιτήματα μας να μην λαμβάνονται υπόψιν στην λήψη των όποιων αποφάσεων.

Βεβαίως την ίδια άδικη και άνιση αντιμετώπιση είχαμε και στις πρόσφατες συνεδριάσεις της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων όπου, από τον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών, προσκλήθηκαν να εκφράσουν τις θέσεις τους μόνο οι κ.κ. Γιάννης Σπανουδάκης – Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ και Κυριάκος Τοπτσίδης Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Πρακτόρων Παιχνιδιών Πρόγνωσης.

Κύριοι Υπουργοί,
Η απαξίωση των συλλογικών φορέων εκπροσώπησης των εργαζομένων ενός κλάδου, που θίγεται άμεσα από το προωθούμενο προς ψήφιση νομοσχέδιο, δεν αποτελεί χαρακτηριστικό μιας δημοκρατικά ευνομούμενης χώρας.

Σε κάθε περίπτωση εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να διατυπώσουμε γι’ άλλη μια φορά τις θέσεις και τις προτάσεις μας, προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα του διαφοροποιημένου (από αυτό που στάλθηκε στην Ε.Ε.) νομοσχεδίου και ευελπιστούμε ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψιν και θα υπάρξουν ευνοϊκές για εμάς τροποποιήσεις, έστω και την τελευταία στιγμή.


ΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΟΕΣΙΚ ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Η΄
ΓΙΑ ΤΗ «ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ»

1. ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΤΟΧΩΝ ΑΔΕΙΩΝ

1.2 Δελτία Καταλληλότητας
Για το προσωπικό του Ο.Π.Α.Π και του δικτύου συνεργαζόμενων πρακτορείων και εκείνων που τους έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα εγκατάστασης και εκμετάλλευσης παιγνιομηχανημάτων και των καταστημάτων αυτών, καθορίζονται με τον παρόν νόμο τα δικαιολογητικά των προσλαμβανομένων στα πρακτορεία και τα καταστήματα διεξαγωγής τεχνικών – ψυχαγωγικών ή τυχερών παιγνίων με παιγνιομηχανήματα, οι οποίοι εφεξής καλούνται «υπάλληλοι παιχνιδιών». Απαγορεύεται σε οποιονδήποτε κάτοχο άδειας εγκατάστασης και εκμετάλλευσης παιγνιομηχανημάτων να προσλάβει οποιονδήποτε υπάλληλο παιχνιδιών πριν αυτός λάβει ειδικό Δελτίο Καταλληλότητας, μετά από απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π., η οποία φέρει και την ευθύνη έκδοσής τους. Οι υπάλληλοι παιχνιδιών οφείλουν να φέρουν σε εμφανές σημείο το Δελτίο Καταλληλότητας τους καθ΄ όλη τη διάρκεια της εργασίας τους.

1.3 Διαδικασία Έκδοσης Δελτίου Καταλληλότητας
α)Τα Δελτία Καταλληλότητας εκδίδονται από την Ε.Ε.Ε.Π και υπογράφονται από τον Πρόεδρο της Ε.Ε.Ε.Π και φέρουν την σφραγίδα του Υπουργείου Οικονομικών. β) Κάθε πρόσληψη προσώπου σε θέση υπαλλήλου παιχνιδιών, που δεν είναι εφοδιασμένο με Δελτίο Καταλληλότητας είναι αυτοδικαίως άκυρη και συνεπάγεται τις κυρώσεις που προβλέπονται στον παρόν νόμο. γ) Κάθε Δελτίο Καταλληλότητας είναι αορίστου ισχύος. Οι κάτοχοι Δελτίου Καταλληλότητας είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν στην Ε.Ε.Ε.Π. τον μήνα Δεκέμβριο κάθε έτους αντίγραφο Ποινικού Μητρώου γενικής χρήσης του οποίου η έκδοση δεν πρέπει να απέχει πέραν του τριμήνου από την υποβολή του. δ) Η Ε.Ε.Ε.Π. έχει το δικαίωμα ν' ακυρώνει ή να ανακαλεί μονομερώς και οποτεδήποτε οποιοδήποτε Δελτίο Καταλληλότητας χορήγησε, εφόσον διαπιστωθεί από αυτήν, μετά από νεώτερη ερευνά της, που διεξήγαγε είτε αυτεπάγγελτα, είτε κατόπιν καταγγελίας ότι εξέλειπε κάποια από τις προϋποθέσεις χορήγησής του.

1.4 Τύπος Δελτίου Καταλληλότητας
α) Το Δελτίο Καταλληλότητας θα εκδίδεται σε σχήμα παραλληλόγραμμο, διαστάσεων 10Χ7 εκατοστά περίπου. Στην επικεφαλίδα αναγράφει την εκδούσα Αρχή (Ελληνική Δημοκρατία, Υπουργείο Οικονομικών-Επιτροπή Εποπτείας Ελέγχου Παιγνίων). Στην αριστερή πλευρά της εμπρόσθιας όψης του θα φέρει φωτογραφία του κατόχου καθώς και την σφραγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης. Κάτω από αυτήν και μέσα σε πλαίσιο το όνομα του κατόχου. Δεξιά της φωτογραφίας, μέσα σε πλαίσιο, τον αύξοντα αριθμό του εργαζομένου (όπως αυτός προκύπτει από το Μητρώο της Ε.Ε.Ε.Π). Κάτω από αυτόν, μέσα σε πλαίσιο, την ειδικότητα του εργαζομένου και ακολούθως τον τόπο και την ημερομηνία έκδοσής του καθώς και την υπογραφή του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π. β) Στην πίσω όψη του Δελτίου Καταλληλότητας θα αναφέρονται τα παρακάτω: "Το παρόν Δελτίο Καταλληλότητας εκδίδεται σύμφωνα με τα άρθρα …… του παρόντος Νόμου και την υπ’ αριθμ……. Απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π, είναι αορίστου ισχύος και δεν έχει ισχύ δελτίου αστυνομικής ταυτότητας. Ο κάτοχος υποχρεούται να φέρει το παρόν σταθερά επί του στήθους, εφόσον ευρίσκεται ή εργάζεται εντός του χώρου διεξαγωγής των παιγνίων, να επιστρέψει δε το παρόν στην Ε.Ε.Ε.Π, σε περίπτωση ακύρωσης ή ανάκλησης αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Το παρόν δεν ισχύει εάν δεν φέρει τη σφραγίδα του Υπουργείου Οικονομικών και την υπογραφή του Προέδρου της Ε.Ε.Ε.Π. γ) Το Δελτίο Καταλληλότητας εκδίδεται σε δύο πλήρη αντίτυπα, από τα οποία, εκείνο με το όνομα μόνο του κατόχου, παραλαμβάνεται από τον κάτοχο, ενώ το δεύτερο, με το όνομα, το αρχικό γράμμα του πατρώνυμου ακολουθούμενο από τελεία, το πλήρες επώνυμο και τον Α.Δ.Α.Τ. του κατόχου, καθώς και την υπογραφή του κατόχου, τηρείται στο Αρχείο της εκδούσης Αρχής, κατ' αύξοντα αριθμό εργαζομένου ή κάτοχο άδειας εκμετάλλευσης παιγνιομηχανημάτων κ.λπ., κατά τη μέθοδο που διασφαλίζει τον άμεσο και αποτελεσματικό έλεγχο, κατά την κρίση της Ε.Ε.Ε.Π.. δ) Το Δελτίο Καταλληλότητας μπορεί να είναι και έγχρωμο ή να φέρει συνδυασμό χρωμάτων. ε) Η εκδίδουσα Αρχή, μπορεί να χρησιμοποιήσει μέσα νέας τεχνολογίας για την εκτύπωση-παραγωγή των εντύπων των Δελτίων Καταλληλότητας, προς εξασφάλιση της διάρκειας, της αισθητικής και της ασφάλειας των εγγραφών και του ίδιου του Δελτίου Καταλληλότητας. στ) Η εκδίδουσα Αρχή, τηρεί Μητρώο των εκδιδομένων από αυτήν Δελτίων Καταλληλότητας, κατά τρόπο που να διασφαλίζεται το αμετάβλητο, η διάρκεια καθώς και η ασφάλεια των εγγραφών.

1.5 Προϋποθέσεις Έκδοσης Δελτίου Καταλληλότητας
Για την έκδοση Δελτίου Καταλληλότητας των υπό πρόσληψη υπαλλήλων παιχνιδιών η Ε.Ε.Ε.Π, θα πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Να έχει την ιθαγένεια κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

β) Δεν έχει καταδικασθεί δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, απιστία, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, εκβίαση, πλαστογραφία, ενεργητική ή παθητική δωροδοκία, επικίνδυνη ή βαριά σωματική βλάβη, παρασιώπηση εγκλήματος, έγκλημα περί το νόμισμα, κοινώς επικίνδυνο έγκλημα, έγκλημα κατά της προσωπικής ελευθερίας, έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας, έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, καθώς και για έγκλημα που προβλέπεται στη νομοθεσία περί ναρκωτικών, όπλων, εκρηκτικών υλών και φοροδιαφυγής.

γ) διαθέτει, τουλάχιστον απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή αντίστοιχο αυτού και εφόσον υπάρξει στο μέλλον σχετική πιστοποίηση της ειδικότητάς του, από αναγνωρισμένο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών δεξιοτήτων, εθνικής ή ευρωπαϊκής εμβέλειας, είναι υποχρεωτική η προσκόμιση του αντίστοιχου πιστοποιητικού,

δ) έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή δεν υπέχει υποχρέωση ή έχει νόμιμα απαλλαγεί από αυτές.

ε) γνωρίζει άριστα την ελληνική γλώσσα και εφόσον έχει ιθαγένεια άλλου κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτείται η προσκόμιση αναγνωρισμένου πιστοποιητικού γνώσης της Ελληνικής γλώσσας ή εφόσον έχει σπουδάσει στην Ελλάδα αρκεί η προσκόμιση του αντίστοιχου απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή το αντίστοιχο πιστοποιητικό σπουδών.

2. ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ – ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΑΔΕΙΩΝ

Ο Ο.Π.Α.Π και το δίκτυο συνεργαζόμενων πρακτορείων, καθώς επίσης και εκείνοι που τους έχει παραχωρηθεί ή θα τους παραχωρηθεί το δικαίωμα εγκατάστασης και εκμετάλλευσης παιγνιομηχανημάτων και των καταστημάτων αυτών, έχουν υποχρέωση να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, ως αντισταθμιστικό όφελος για την κοινωνική όχληση που θα προκαλέσει η εγκατάσταση και εκμετάλλευση 35000 παιγνιομηχανημάτων στην Ελληνική Επικράτεια. Για τον λόγο αυτό οι κάτοχοι αδείας εγκατάστασης και εκμετάλλευσης παιγνιομηχανημάτων, για κάθε οχτώ (8) αδειοδοτημένα, από την Ε.Ε.Ε.Π, παιγνιομηχανήματα, υποχρεούνται να προσλαμβάνουν έναν (1) υπάλληλο παιχνιδιών. Με τον τρόπο αυτό για τις 35000 παιγνιομηχανές δημιουργούνται 4375 νέες θέσεις εργασίας. Όποιος παραβιάζει (βλ. παρ. 11 άρθρου 54) το παρόν άρθρο τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και με χρηματική ποινή από εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ μέχρι πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ ανά παράβαση. Κατά τα λοιπά για τις παραβάσεις του άρθρου αυτού ισχύουν οι προβλέψεις του άρθρου 54.

3. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΟΕΣΙΚ ΣΤΗ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΓΝΙΩΝ»

Ως Μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής Παιγνίων ορίζονται δύο (2) εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Επιχειρησιακών Σωματείων Ιδιωτικών Καζίνο (ΟΕΣΙΚ), ως φορέα εκπροσώπησης των εργαζομένων της Ελληνικής Αγοράς Παιγνίων με υψηλή επαγγελματική εξειδίκευση.

4. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ

Από τα μεικτά κέρδη των πάσης φύσεως τυχερών παιχνιδιών που διεξάγονται στα Καζίνο και στους εποπτευόμενους από την Ε.Ε.Ε.Π φορείς εγκατάστασης και εκμετάλλευσης παγνιομηχανημάτων, ποσοστό 1% θα αποδίδεται κάθε τρίμηνο και πάντως όχι αργότερα από τις 16 Ιανουαρίου, 16 Απριλίου, 16 Ιουλίου, και τις 16 Οκτωβρίου κάθε έτους, για το προηγούμενο ημερολογιακό τρίμηνο, στο Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Προσωπικού Καζίνο (Τ.Ε.Α.Π.Κ) – Ν.Π.Ι.Δ εποπτευόμενο φορέα από το Υπουργείο Εργασίας και τη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης - για την επαγγελματική Ασφάλιση των εργαζομένων στον κλάδο των Τυχερών Παιχνιδιών. Για το σκοπό αυτό το Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης και προκειμένου να λάβει την παραπάνω χρηματοδότηση οφείλει, εντός οχταμήνου από την δημοσίευση του παρόντος νόμου, να τροποποιήσει το καταστατικό του και να επεκτείνει τη δυνατότητα συμμετοχής σ’ αυτό, όλων των απασχολουμένων στον κλάδο τυχερών παιχνιδιών, ενώ υποχρεούται ν’ αλλάξει και την επωνυμία του Ταμείου σε «ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Τ.Ε.Α.Υ.ΤΥ.Π.».

Κύριοι Υπουργοί,
Ο κίνδυνος απώλειας 2500 περίπου θέσεων εργασίας στα Καζίνο πρέπει να θεωρείται δεδομένος με την ψήφιση του νομοσχεδίου για τη «ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΑΙΓΝΙΩΝ». Ήδη η αγορά των Καζίνο μετρά σημαντικές απώλειες σε θέσεις εργασίας και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα διευρύνει τις απώλειες αυτές.

Μπορούμε όμως να ελπίζουμε ότι μέρος αυτής της απώλειας θ’ απορροφηθεί από τη ΝΕΑ ΑΓΟΡΑ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ, εφόσον θέσουμε από την αρχή τους κανόνες λειτουργίας αυτής. Μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι αυτή θα λειτουργήσει με κανόνες υγιούς ανταγωνισμού, θα προκαλέσει τη μικρότερη δυνατή κοινωνική όχληση και θα υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη για την όχληση αυτή. Μπορούμε επίσης να διασφαλίσουμε εκ των προτέρων ελάχιστα εργασιακά δικαιώματα και ασφαλιστικές προϋποθέσεις των προσλαμβανομένων σ’ αυτές, να υπάρχει θεσμική εκπροσώπηση των εργαζομένων στους εποπτευόμενους φορείς και τέλος να λειτουργεί με αυστηρούς κανόνες δημοσίας τάξεως για να μην παρεισφρήσουν «ύποπτα στοιχεία» με εγκληματική δραστηριότητα που θα λειτουργούν εις βάρος των παικτών.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ΖΗΤΑΜΕ μια συνάντηση μαζί σας, πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, προκειμένου να σας αναπτύξουμε και από κοντά τις θέσεις και τις προτάσεις μας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ιωάννης Λογοθέτης
Ο Γεν. Γραμματέας Δημ. Καραγεωργόπουλος
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!