tromaktiko: ΤΕΕ/Δυτ. Κρήτης: Ο νέος Νόμος για την Παιδεία και πώς η ισοπέδωση των επιστημόνων συνεχίζεται

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

ΤΕΕ/Δυτ. Κρήτης: Ο νέος Νόμος για την Παιδεία και πώς η ισοπέδωση των επιστημόνων συνεχίζεται



Παρέμβαση στο νέο νόμο για την Ανώτατη Εκπαίδευση επιχειρεί το Τεχνικό Επιμελητήριο, Παράρτημα Δυτικής Κρήτης. Στην ανακοίνωση, τα μέλη της...
 Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, υποστηρίζουν ότι ο νόμος, παρά την ισχυρή κοινοβουλευτική υπερψήφισή του, κυρίως για το θέμα του Πανεπιστημιακού ασύλου, συνεχίζει να καθηλώνει τον εκσυγχρονισμό της χώρας διαιωνίζοντας την κυριαρχία της μετριότητας και επιβραβεύοντας τη χαμηλή προσπάθεια.

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:


Ο νέος νόμος πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρά την ισχυρή κοινοβουλευτική υπερψήφισή του, κυρίως για το θέμα του Πανεπιστημιακού ασύλου, συνεχίζει να καθηλώνει τον εκσυγχρονισμό της χώρας διαιωνίζοντας την κυριαρχία της μετριότητας και επιβραβεύοντας τη χαμηλή προσπάθεια.
Ακριβώς την ίδια χρονική περίοδο που σε όλη την Ευρώπη εγκαταλείπεται ως αποτυχημένο το μοντέλο της Μπολόνια, στη χώρα μας ετεροχρονισμένα επιχειρείται να εισαχθεί ο 3ετής κύκλος σπουδών αντί να αναγνωριστούν τα διπλώματα των Μηχανικών ως master και να απελευθερωθούν οι παραγωγικές δυνάμεις τους στη μάχη της ανάπτυξης.
Αλήθεια τι ερμηνεία μπορεί να δώσει κάποιος στις βασικές αρχές (Αξιοκρατία & Δικαιοσύνη) που υποτίθεται ότι εξυπηρετεί;
Για ποια Αξιοκρατία & Δικαιοσύνη μιλάμε όταν οι θεσμοθετημένες πενταετείς σπουδές, οι οποίες στην πραγματικότητα είναι 6,5 χρόνια στα ελληνικά πολυτεχνεία και στις πολυτεχνικές σχολές θα ισοτιμούνται με τα 3,5 χρόνια ΑΤΕΙ, τα τρία χρόνια ΤΕΙ και τα διετή ΚΑΤΕΕ μετά τη δυνατότητα που τους δίνεται για δημιουργία 2ου κύκλου σπουδών, δίχως την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και το επιστημονικό δυναμικό;
Για ποια Διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μιλάμε όταν οι πενταετείς σπουδές των πολυτεχνείων της χώρας – κατά συνέπεια – ισοτιμούνται με bachelor, κάθε τυχαίου «Ευρωπαϊκού» Πανεπιστημίου, αμφιβόλου ποιότητας και χαμηλής αξιολόγησης. Έτσι όταν, ακόμη και οι μηχανικοί λόγω της δραματικής ανεργίας, ψάχνουν να βρουν επαγγελματική λύση σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα, το Υπουργείο Παιδείας φροντίζει ώστε το υψηλό επιστημονικό να διατεθεί σε ….χαμηλή τιμή! Είναι εκφρασμένη άλλωστε η επιθυμία της Γερμανίας για τους έλληνες μηχανικούς, αλλά όχι να τους πληρώσουν και ακριβά!!
Οφείλουμε, ακόμη και αυτή την ώρα, να θυμίσουμε ότι όπου εφαρμόστηκε το συγκεκριμένο μοντέλο που εισάγεται και στην Ελλάδα, διαπιστώθηκε ότι το 3+2 δεν ισοδυναμεί με τον ενιαίο 5ετή κύκλο σπουδών των Μηχανικών. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας, Πανεπιστήμια της Αμερικής κ.α.
Η τάση στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο είναι η κατάργηση του “μοντέλου” της Μπολόνια. Τα ελληνικά Πολυτεχνεία παράγουν Μηχανικούς υψηλής ποιότητας, εξάγουν τεχνογνωσία και έχουν διεθνή αναγνώριση. Αυτό που χρειάζεται είναι προσπάθεια, για να συνδεθούν και να αξιοποιηθούν με την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Αντί αυτού επιχειρείται μια πρωτοφανής επίθεση στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και ισοπέδωση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας με μια τραγική συναίνεση 250 βουλευτών των οποίων οι ευθύνες είναι τεράστιες.
Και βέβαια δεν γίνεται καμιά αναφορά και καμία πρόβλεψη για τις πραγματικές στρεβλώσεις, κανένας αξιόπιστος μηχανισμός ελέγχου για το πώς βαφτίζονται οι μελέτες ερευνητικά προγράμματα από κυβερνητικούς οργανισμούς, για το πώς οι καθηγητές θα είναι και επαγγελματίες, για το πώς διασφαλίζεται κάθε στρέβλωση που δεν εξυπηρετεί την εκπαίδευση και την έρευνα.
Χρέος μας είναι να αντισταθούμε στις αντιδημοκρατικές, παλαιοκομματικές, ρουσφετολογικές πολιτικές και πρακτικές, που ισοπέδωσαν τις κοινωνικές αξίες και μας οδήγησαν στην σημερινή κρίση

neatv.gr
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!