tromaktiko: Γιατί το ΥΠΔΜΘ κωφεύει;

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

Γιατί το ΥΠΔΜΘ κωφεύει;



του Τσογγίδη Παναγιώτη
Έντονο προβληματισμό στον εκπαιδευτικό κόσμο κι ανάμεικτα συναισθήματα θυμού κι απογοήτευσης έχουν προκαλέσει οι χειρισμοί του ΥΠΔΜΘ σχετικά με το θέμα των...
κρίσεων των υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων και των αναμενόμενων υπογραφών των τοποθετήσεων των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Όλοι πια αντιλαμβάνονται τα νομικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της αδικαιολόγητης καθυστέρησης στην τοποθέτηση των Σχολικών Συμβούλων και στο «επιβαλλόμενο» δίλημμα που υφίστανται από το ΥΠΔΜΘ για να επιλέξουν τη διεύθυνση σχολικής μονάδας, απεμπολώντας το θεμιτό στόχο τους.
Σε παλιότερες εισηγήσεις τους, τόσο ο Αιρετός στο ΚΥΣΠΕ κ. Μπράτης Δ. και ο αναπληρωτής του κ. Δημητρακόπουλος Γ., είχαν προειδοποιήσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι θα «υπήρχαν παρενέργειες» κι «ότι έπρεπε να προηγηθούν οι κρίσεις των Σ.Σ και στη συνέχεια να γίνουν οι κρίσεις για τους διευθυντές των Σχ. Μονάδων».
Επίσης η ΟΛΜΕ με το υπ. Αρ. 41/21-7-2011 προς το Υπουργείο τόνιζε «Είχαμε επισημάνει με ανακοίνωσή μας από 8/6/11 ότι σύμφωνα και με το
ν.3848/10 που η ίδια η κυβέρνηση ψήφισε αλλά και με την κοινή λογική, οι επιλογές
των σχολικών συμβούλων θα έπρεπε να προηγηθούν αυτές των διευθυντών
σχολείων.
Απαιτούμε την απόσυρση αυτής της εγκυκλίου και την άμεση
ολοκλήρωση των διαδικασιών για την επιλογή των σχολικών συμβούλων πριν
την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και πριν την τοποθέτηση των
διευθυντών των σχολείων».
Αλλά και η ΔΟΕ με το υπ.αρ. 35/7-7-2011 έγγραφό της επεσήμανε ότι:
«Το Υπουργείο Παιδείας αγνοώντας επιδεικτικά για άλλη μια φορά τους νόμους που το ίδιο θέσπισε, προχωρά στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων πριν ολοκληρωθεί η επιλογή των Σχολικών Συμβούλων».
Τώρα, όλοι αναρωτιούνται, γιατί ενώ η προκήρυξη για την πλήρωση των προαναφερόμενων θέσεων έγινε στο δεύτερο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, η πιθανή ημερομηνία κατάρτισης των τελικών πινάκων επιλογής θα γίνει αρχές Νοεμβρίου;
Τόσο δύσκολο ήταν για το Υπουργείο να εφαρμόσει το νόμο 3848 που ψήφισε και προέβλεπε στο άρθρο 18 παρ.2 ότι «Το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής των υποψηφίων καταρτίζει εντός του πρώτου εξαμήνου του ίδιου έτους τους τελικούς πίνακες επιλογής, οι οποίοι μετά την επικύρωσή τους από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύουν από την 1η Αυγούστου του ίδιου έτους μέχρι την 31η Ιουλίου του τέταρτου έτους που ακολουθεί».
Φυσικά, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 3. προβλέπεται ότι « Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου:
α) ο χρόνος έναρξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων και κατάρτισης των πινάκων επιλογής του άρθρου 10 του παρόντος νόμου μπορεί με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, να ορισθεί διαφορετικά».
Το ερώτημα που προκύπτει είναι, γιατί με την εγκύκλιο Φ.351.1/4/21342/Δ1 21-2-2011 ορίστηκε μόνο ο χρόνος έναρξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων και δεν ορίστηκε και ο χρόνος κατάρτισης των πινάκων επιλογής;
Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι η όλη διαδικασία θα τελειώσει εντός του 2011;
Σήμερα έχει δημιουργηθεί ένα σύνθετο πρόβλημα, αλλά και ο προβληματισμός αν τηρείται το διοικητικό δίκαιο το οποίο θεμελιώνεται στην αρχή της νομιμότητας και στο κράτος δικαίου.
Είναι γνωστό ότι και η εκτελεστική εξουσία διέπεται από το δίκαιο και υπόκειται κι αυτή στους νόμους που παράγει.Νομικοί που ρωτήθηκαν για τη διαδικασία των επιλογών, «διέκριναν» ότι παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας και της αξιοκρατίας με αποτέλεσμα να υπάρχει θέμα ακυρότητας των τελικών αποφάσεων του Υπουργείου, γιατί στις πράξεις του θα «φέρει ένα τόσο πρόδηλο και ουσιώδες νομικό ελάττωμα το οποίο θα τις απογυμνώνει από το κύρος τους».
Το Υπουργείο οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του και να μην εξαναγκάσει χιλιάδες εκπαιδευτικών να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια.
Μια γενναία πολιτική ανάληψη της ευθύνης για όσα διαδραματίζονται αυτό το καλοκαίρι, θα έδινε το στίγμα της ειλικρίνειας που τόσο χρειάζεται ο χώρος της Παιδείας, που έχει σοβαρότερα θέματα να αντιμετωπίσει.
Η υπο-χρηματοδότηση των σχολείων που θέτει υπό αμφισβήτηση το «νέο σχολείο», ο κίνδυνος να μην υπάρχουν βιβλία και εκπαιδευτικοί στα σχολεία όταν χτυπήσει για πρώτη φορά το κουδούνι τη νέα σχολική χρονιά, οι απογοητευμένοι από τους μισθούς τους εκπαιδευτικοί, είναι τα ουσιώδη προβλήματα κι όλα τα άλλα έπονται.
Τελικά είναι άξιο απορίας γιατί το Υπουργείο δεν ακούει τη φωνή των συνεργατών του εκπαιδευτικών.
http://yournewsgr.com/


     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!