Γι' αυτό και παρατηρείται το φαινόμενο να μην αποδέχονται οι πολίτες της Κ.Κ.Ελλάδας ότι η αγορά λειτουργεί με τον κανόνα της προσφοράς και της ζήτησης. Είναι απαράδεκτο και τραγελαφικό το φαινόμενο να πληρώνει κάποιος για μια υπηρεσία ή για ένα προϊόν και μετά να κλαψουρίζει διότι αυτό το θεωρεί (ή είναι) ακριβό. Αν το θεωρεί ακριβό, τότε ας μην το αγοράσει. Έτσι ή θα πάψει να υπάρχει αυτό το προϊόν ή θα μειωθεί η τιμή του, έως ότου βρεθεί πάλι η νέα ισορροπία "προσφοράς και (νέας) ζήτησης". Το παράδειγμα πχ των Starbucks είναι ένα από αυτά. Τα Starbucks δεν έχουν πλασάρει το όνομά τους ως ο καλός καφές, αλλά ως το high brand name που σου δίνει prestige όταν πίνεις τον καφέ τους ή κάποιο άλλο ιδιοπαρασκεύασμα. Απλά κατανοήσετε ότι ζείτε σε μια χώρα που έχει ελεύθερη αγορά και κομμουνιστικής νοοτροπίας πολίτες. Μάθετε τη δύναμη του καταναλωτή. Κάντε τα παράπονά σας κατευθείαν στον υπεύθυνο του καταστήματος. Μην ξαναγοράσετε το προϊόν ή την υπηρεσία που θεωρείτε ακριβή. Μάθετε να αξιολογείτε σωστά κάθε τι που αγοράζετε. Στα Starbucks πχ δεν πληρώνετε την αξία που έχει η λειψή κουταλιά του καφέ που περιέχει, αλλά τη διαφήμιση που έχει κάνει σε όλα τα Μ.Μ.Ε., τους καναπέδες που έχει στο κατάστημα, το αυξημένο ενοίκιο που πληρώνει για να είναι σε σημείο αιχμής, τα κυπελάκια με τη φίρμα του, τα αυξημένα δημοτικά τέλη, το όνομα-prestige που έχει δημιουργήσει, κλπ. Αν δεν σας ενδιαφέρουν όλ' αυτά, τότε φτιάχτε τον καφέ σας στην κουζινούλα του γραφείου (που θα είναι και πολύ καλύτερος) και μην ξοδεύετε λεφτά μόνο και μόνο για να κυκλοφορείτε με το κυπελάκι των Starbucks, για να σας βλέπουν γνωστοί και άγνωστοι στη δουλειά, στο δρόμο. Εσείς θέλετε και το prestige που πουλάει το Starbucks και να το αγοράσετε φτηνά. Εεεε αυτό δεν γίνεται. Διαλέξτε.
Και στο κάτω κάτω της γραφής, σε όποιον αρέσει. Σε όποιον δεν αρέσει, ας πάρει καφέ από την καντίνα στο δρόμο και ας σταματήσει την κομμουνιστική νοοτροπία: "όποιος κερδίζει είναι κακός" και "το κέρδος είναι κακό πράγμα". Το κέρδος ΔΕΝ είναι κακό πράγμα, η αισχροκέρδεια ΕΙΝΑΙ. Και αυτός που έφτιαξε τα Starbucks είχε μια καλή ιδέα, που τη διαμόρφωσε, την ανάπτυξε και την εξέλιξε σωστά. Σας έπιασε από τη μύτη και σας τραβά. Γι' αυτό και μόνο αξίζει να κερδίζει. Και ας σκεφτούμε επίσης ότι για κάθε έναν που πέτυχε, υπάρχουν άλλοι δέκα που είχαν μια ιδέα, αλλά απέτυχαν. Μα για κάποιο λόγο πέτυχε ο ένας και απέτυχαν οι πολλοί. Ας καταλάβουμε ότι αυτός δραχμοποιεί την επιτυχία του και τις σωστές κινήσεις που έκανε. Γι' αυτό κερδίζει και του αξίζει.
Αναγνώστης