δικαιώνοντας τις προβλέψεις και τον χαρακτηρισμό της διοίκησης του Ο.Λ.Π. Α.Ε. για το 2011 ως «έτος κρουαζιέρας».
Με βάση τα στοιχεία του 8μήνου (Ιανουάριος-Αύγουστος 2011) οι επιβάτες κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθαν σε 1.611.429 (αύξηση 28,6%) εκ των οποίων οι transit επιβάτες σε 1.309.681 (αύξηση 37,5%) έναντι του 2010.
2. Με κύριο στόχο την προσέλκυση αυτοκινήτων διακίνησης μέσω του νέου τερματικού σταθμού στο Ικόνιο Κερατσινίου (νέο car terminal), το 8μηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2011, ο αριθμός transhipment αυτοκινήτων αυξήθηκε σε 218.112 έναντι 174.570 του 2010 (αύξηση 25%).
Αντιθέτως η διακίνηση εγχωρίου αυτοκινήτου, λόγω της κρίσης στην αγορά αυτοκινήτου, μειώθηκε κατά 45%.
3. Με την αναχώρηση και του τελευταίου ανενεργού πλοίου (Ροδάνθη) από την Ακτή Μιαούλη στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά, απελευθερώθηκε πλήρως ο λιμενικός χώρος από επικίνδυνα και ανενεργά πλοία, τα οποία επί χρόνια πλην άλλων, παρεμπόδιζαν την ανάπτυξη νέων έργων στην περιοχή αυτή.
Όπως είναι γνωστό με αποφάσεις της Διοίκησης του Ο.Λ.Π. Α.Ε. το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής αυτής (Άγιος Νικόλαος, Ακτή Μιαούλη) θα μετατραπεί σε ζώνη κρουαζιέρας. Ήδη τα σχεδιαζόμενα έργα προϋπολογισμού 7 εκ. Ευρώ έχουν εγκριθεί και από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται η έναρξη των εργασιών να ξεκινήσει τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου, ώστε να παραδοθούν στις αρχές Μαΐου, πριν την έναρξη της νέας περιόδου κρουαζιέρας. Ταυτόχρονα μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται η εφαρμογή όλων των αναπτυξιακών έργων της περιοχής (ανακατασκευή “Παγόδας’’ και μετατροπής της σε Ξενοδοχείο 5*, απελευθέρωση χώρων από παλαιά κτίσματα, νέο διεθνή σταθμό διέλευσης κρουαζιέρας, νέες θέσεις στάθμευσης), ώστε να αναβαθμισθεί πλήρως και η περιοχή αυτή του Πειραιά.
4. Παραδόθηκε και η τελευταία αναγκαία μελέτη για τις ενοποιημένες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις της περιοχής της Ακτής Ξαβερίου-ΟΛΠ, μελέτη η οποία είχε συμπεριληφθεί στην τελική Απόφαση της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων) για το έργο κατασκευής του Συνεδριακού και Εκθεσιακού Κέντρου στην Ακτή Λέοντος (Παλατάκι) του Πειραιά, καθώς και για την επέκταση του λιμένος κρουαζιέρας. Ήδη και η μελέτη εστάλει στο ΥΠΕΚΑ για την έκδοση της συμπληρωματικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των έργων στο τέλος του 2011.