Ικανοποιητική η εφετινή περίοδος
Αισθητή είναι και η µείωση 15% από την ελληνική αγορά, ενώ και η διάρκεια παραµονής έχει περιοριστεί στο µισό, από επτά ως δέκα ηµέρες σε τρεις ως πέντε ηµέρες. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση από τη Ρωσία, η οποία στη Χαλκιδική φθάνει το 50%, ενώ οι σέρβοι επισκέπτες εµφανίζουν άνοδο 20%, αν και η σεζόν τους είναι κατά 20 µέρες µικρότερη. Στα ίδια επίπεδα µε πέρυσι είναι χώρες όπως η Ρουµανία και η Βουλγαρία, ενώ από τη ∆υτική Ευρώπη σταθερή είναι η Βρετανία και µείωση 3%-5% παρουσιάζει η κίνηση από Γερµανία.
Αν έρχονταν και οι Ελληνες...
Θετικό από πλευράς ξένων επισκεπτών είναι το «ισοζύγιο» της εφετινής χρονιάς για την Πιερία, η οποία παρουσιάζει αύξηση 10% στις πληρότητες. «Αν ήταν και οι Ελληνες, θα είχαµε αύξηση 20%», δηλώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Πιερίας κ. Γ. Μπούρος, αφού «όσοι βασίστηκαν στους Ελληνες δεν πήγαν καλά», καθώς η µείωση από την εσωτερική αγορά στην περιοχή εκτιµάται σε ποσοστό 40%. Από την άλλη, η σεζόν χαρακτηρίστηκε από µεγάλη αύξηση από τις αγορές της Ρωσίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας και των Σκοπίων, ενώ σχετική άνοδος παρατηρήθηκε και από τη Γερµανία. Οι υπόλοιπες βαλκανικές αγορές, όπως Τσεχία, Πολωνία, Σλοβακία, διατήρησαν τα περυσινά τους επίπεδα. Τα ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων που δούλεψαν µε τουριστικά πρακτορεία για εισερχόµενο τουρισµό είχαν πληρότητες ως 90% τον Ιούλιο και έφθασαν το 100% τον Αύγουστο, αναφέρει ο κ. Μπούρος, αφού όσοι «κράτησαν δωµάτια για τους Ελληνες δεν γέµισαν», ενώ και οι τιµές ήταν «πολύ χαµηλές», κατά 10%-15% µειωµένες σε σχέση µε το 2010.
«Οι Βαλκάνιοι έσωσαν τη χρονιά» λέει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Καβάλας κ. Α. Αθιανάς, υπογραµµίζοντας τη µεγάλη αύξηση (20%) των επισκεπτών από τις βαλκανικές χώρες, οι οποίοι «κάλυψαν το κενό των Ελλήνων» που έφθασε το 40% σε σχέση µε το 2010 ειδικά τον Αύγουστο. Η σεζόν εξελίχθηκε «πολύ καλύτερα απ’ ό,τι περιµέναµε» λέει, ενώ ο µέσος όρος διαµονής έφθασε τις πέντε ηµέρες. Εκτός από τους Βαλκάνιους, ιδιαίτερα τους Βούλγαρους, οι οποίοι ήταν πολύ περισσότεροι εφέτος, αύξηση παρατηρήθηκε από την Ιταλία και την Τουρκία, ενώ σταθερή ήταν η κίνηση από τη ∆υτική Ευρώπη.
Αναζητείται νέα ταυτότητα
Αύξηση ως 6% στις πληρότητες, µε τιµές «πολύ πεσµένες», παρουσιάζουν τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, σύµφωνα µε τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Α. Θωµόπουλο, ενώ στα θετικά της κίνησης είναι η εµφανής ενίσχυση των επισκεπτών από το Ισραήλ. Εν τω µεταξύ αναζητείται «νέα ταυτότητα» που θα τονώσει τουριστικά τον προορισµό, σε µελέτη branding που έχει ανατεθεί από τον Οργανισµό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης (ΟΤΠΜΘ) και αναµένεται να παρουσιαστεί τέλος Οκτωβρίου. Σηµαντική εξέλιξη για την τουριστική κίνηση αποτελούν και οι πρόσφατες συζητήσεις των αεροπορικών εταιρειών χαµηλού κόστους (LCC) Ryanair και Wizz Air µε κυβερνητικά στελέχη και τουριστικούς παράγοντες για τη δηµιουργία βάσης (hub) στο αεροδρόµιο «Μακεδονία», κάνοντας λόγο για περίπου 800.000 αεροπορικές θέσεις επιπλέον, µε προϋπόθεση τη µείωση του κόστους αεροδροµίου.
www.katoci.com