tromaktiko: ΣΕΕΠΕ: "Η εξίσωση του φόρου στο Πετρέλαιο Θέρμανσης δεν αρκεί για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα"

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΕΕΠΕ: "Η εξίσωση του φόρου στο Πετρέλαιο Θέρμανσης δεν αρκεί για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα"



από το Γραφείο Τύπου
Από τις εξαγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών διαφαίνεται ότι επιτέλους η Πολιτεία θα προχωρήσει... έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, να νομοθετήσει την εφαρμογή από 15.10.2012 την πλήρη εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) Πετρελαίου Θέρμανσης και Κίνησης.

Το μέτρο αυτό είναι δημοσιονομικά σωστό - γιατί αποτελεί την πιο αποτελεσματική λύση για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στο Πετρέλαιο Θέρμανσης – αλλά παράλληλα θα πρέπει η Πολιτεία άμεσα και με δίκαιο τρόπο να εξασφαλίσει την στήριξη των χαμηλότερων εισοδημάτων, έτσι ώστε να μην επιδεινώσει τις ήδη δύσκολες συνθήκες διαβίωσής τους.

Η επιστροφή του φόρου θα πρέπει να γίνεται απευθείας από το Κράτος στους όποιους δικαιούχους καταναλωτές και να εξεταστεί η προκαταβολή (εκταμίευση) με τη μορφή επιδόματος στους καταναλωτές, ώστε να αποφευχθεί η στενότητα ρευστότητας.

Επισημαίνεται όμως ότι το μέτρο της εξίσωσης του ΕΦΚ στο Πετρέλαιο Θέρμανσης από μόνο του, δεν είναι αρκετό για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και των παρανομιών στον Κλάδο των Πετρελαιοειδών.

Ο Σύνδεσμός μας από το 1995 πιέζει τις εκάστοτε κυβερνήσεις για λήψη μέτρων που θα βοηθούσαν σημαντικά στην πάταξη αυτών των φαινομένων. Θέτουμε υπόψη της Πολιτείας, για μια ακόμη φορά, προτάσεις που δύο φορές στο παρελθόν και μετά από πολύμηνη επεξεργασία κατέληξαν στο συρτάρι.

Οι προτάσεις αυτές είναι εντελώς απαραίτητες για τον περιορισμό του φαινομένου της λαθρεμπορίας στη διακίνηση των καυσίμων και ειδικότερα του Πετρελαίου:

1. Εντατικοποίηση ελέγχων για εντοπισμό μηχανισμών καταδολίευσης αντλιών σε πρατήρια υγρών καυσίμων και άμεση εφαρμογή του Νόμου 3908/2011.

2. Εφαρμογή συστήματος ελέγχου εισροών – εκροών στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων.

3. Εξάρθρωση των κυκλωμάτων εικονικών εξαγωγών καυσίμων.

4. Έλεγχος διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων και εξαγωγών με εντατικοποίηση των ελέγχων που γίνονται από τα αρμόδια Τελωνεία.

5. Λήψη μέτρων για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη χορήγηση Αδειών Εμπορίας κατηγορίας Β1, ώστε να επιτρέπεται η διακίνηση Ναυτιλιακών καυσίμων μόνο σε επιχειρήσεις με σοβαρές υποδομές και κεφάλαια κίνησης.

6. Εκσυγχρονισμός των χρονοβόρων και δαπανηρών τελωνειακών διαδικασιών, ώστε να απελευθερωθούν οι απασχολούμενοι, σήμερα, στις εγκαταστάσεις Τελωνειακοί Υπάλληλοι και να αφοσιωθούν στο έργο του ελέγχου και της πάταξης της λαθρεμπορίας.

7. Σήμανση όλων των βυτιοφόρων Ι.Χ. και Δ.Χ. (ως Ν. 3054/2002) με το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας Πετρελαιοειδών και πραγματοποίηση ελέγχων καθοδόν του νόμιμου της διακίνησης.

8. Έλεγχος τιμολογίων αγορών σε πρατήρια από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ και εφαρμογή του νόμου στις περιπτώσεις παραεμπορίου και πειρατείας.

9. Δειγματοληπτικός έλεγχος τιμολογίων Εταιριών Εμπορίας για τυχόν περιπτώσεις λαθρεμπορίου και πειρατείας.

10. Έλεγχος (καθοδόν) του φορτίου και του νόμιμου της διακίνησης που γίνεται με τα μικρά βυτιοφόρα των πρατηρίων.

11. Εντατικοποίηση ελέγχων και εξάρθρωση των κυκλωμάτων νέας μορφής λαθρεμπορίου και νοθείας της βενζίνης με μεθανόλη στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Η εκτίμηση της αγοράς, είναι ότι οι απώλειες Ε.Φ.Κ και Φ.Π.Α. από το λαθρεμπόριο στα καύσιμα ανέρχονται στα 450-500 εκ. € / έτος και τονίζεται ότι στη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, κάθε ευρώ που χάνεται στην παρανομία είναι εις βάρος της Εθνικής Οικονομίας, των υγιών επιχειρήσεων, του υγιούς ανταγωνισμού και τελικά εις βάρος όλης της κοινωνίας και του έλληνα φορολογούμενου.

Δυστυχώς όμως, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις, δεν μπορούν - ή δεν έχουν τη βούληση - να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα και έτσι υποκύπτουν στις διάφορες συντεχνίες και αφήνουν τους καιροσκόπους και τους απατεώνες να λειτουργούν εις βάρος της κοινωνίας και της Εθνικής Οικονομίας.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!