Κύριο Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου
Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας
Κυρία Φώφη Γεννηματά, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
κ. Γιάννη Πανάρετο, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό Παιδείας
Κύριο Απόστολο Κακλαμάνη πρώην Πρόεδρο της Βουλής, πρώην Υπουργό Παιδείας
Κοινοποίηση: κ.κ. Βουλευτές, Πρυτάνεις Πανεπιστημίων και Καθηγητές Παιδαγωγικών Τμημάτων, Διευθυντές Πειραματικών, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ, Εκπαιδευτικούς, Μ.Μ.Ε.
Κοινοποίηση: Εισηγήτρια: κ. Όλγα Ρενταρή – Τέντε.
Θέμα: «Τα Πειραματικά των ΑΕΙ και το Θεσμικό πλαίσιο Προτύπων Πειραματικών σχολείων». ΦΕΚ 118/2011 Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικης, ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (Ν.3966/2011)
Ανάλυση, κριτική και προτάσεις επί του ψηφισθέντος στην Βουλή Νομοσχεδίου.
Τα «Πειραματικά των ΑΕΙ», οφείλουν να συνεχίσουν να λειτουργούν ως έχουν!
Ας δημιουργηθούν 15 Πρότυπα και 15 Πειραματικά σχολεία για το καλό όλων!
«Δύο τὰ ἐναντιώτατα εὐβουλίᾳ εἶναι, τάχος τε καὶ ὀργήν»
Θουκυδίδης, 460-394 π.Χ.
«Δυο πράγματα είναι αντίθετα στη λήψη σωστής απόφασης, η βιασύνη και η οργή». Θουκυδίδης, 460-394 π.Χ.
Ευχαριστούμε, τον Πρόεδρο κ. Απόστολο Κακλαμάνη και όλους τους Βουλευτές, που υπερασπίστηκαν το δημοκρατικό Πειραματικό σχολείο και ειδικά τα Πειραματικά των ΑΕΙ.
Ανάλυση
Παρατήρηση: Ο Νόμος 4376/16-08-1929 και ο νόμος 4600/2-05-1930 δεν έχει ρητά καταργηθεί με τον νέο νόμο περί «Προτύπων Πειραματικών»,( Άρθρο 60, καταργούμενες διατάξεις)! Το ότι καταργήθηκε το άρθρο 31 του ν. 1566/1985, δεν σημαίνει ότι καταργούνται και οι προγενέστεροι νόμοι για τα πειραματικά των Πανεπιστημίων».
Επίσης στο άρθρο 51 του νέου νόμου ορίζεται ότι «μπορούν» να οριστούν ως πρότυπα πειραματικά α) Πειραματικά των Πανεπιστημίων
Άρθρο 51. Μεταβατικές διατάξεις: 1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου ως Π.Π.Σ. μπορεί να οριστούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 37, το αργότερο έως 15.10.2011, σχολεία των ακόλουθων περιπτώσεων: α) Πειραματικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των πανεπιστημίων (…)
Η σωστή ανάγνωση αυτού του άρθρου δεν υποχρεώνει όλα τα πειραματικά των ΑΕΙ να ενταχθούν στον νέο Νόμο, γιατί χρησιμοποιεί την λέξη «μπορούν» που σημαίνει την δυνατότητα και όχι το υποχρεωτικό της διάταξης και δεύτερον η φράση «Πειραματικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των πανεπιστημίων» δεν ορίζει όλα τα πειραματικά των πανεπιστημίων!
Υπάρχει όμως, και ένα πρόσθετο πρόβλημα. Στο ίδιο άρθρο ορίζει ότι κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου τα Π.Π Σ. δεν μπορούν να υπερβούν τα 30 σχολεία. Άρα θα υπάρξουν, πιθανά, κάποια σχολεία που θα λειτουργήσουν, έστω για κάποιο διάστημα ως «Πειραματικά» με το προηγούμενο νομικό καθεστώς, το οποίο είναι το άρθρο 31 του νόμου 1566/1985, το οποίο όμως ρητά καταργείται!
Άρθρο 51. Μεταβατικές διατάξεις: «Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου, τα σχολεία τα οποία ορίζονται ως Π.Π.Σ. δεν μπορεί να υπερβούν τα δεκαπέντε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, τα δεκαπέντε γυμνάσια και τα δεκαπέντε λύκεια.
Επίσης, πουθενά ο νέος νόμος δεν λέει ρητώς ότι καταργείται με Υπουργική Απόφαση Πειραματικό του Πανεπιστημίου. Απλά λέει ότι καταργούνται τα πειραματικά (δηλ. τα «απλά που συνδέονται με τα Π.Ε.Κ., που λειτουργιών με τον νόμο του 1985).
Άρα, ο νομοθέτης αφήνει «κενά εφαρμογής και ερμηνείας» του νέου νόμου «περί Προτύπων Πειραματικών», που τελικά μπορούν να αποβούν επωφελή για την επιστημονική και μαθητική κοινότητα. Αναμφίβολα, θα τεθούν ερωτήματα στην Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και ίσως και στα Διοικητικά Δικαστήρια, για το νομικό καθεστώς της λειτουργίας των «Πειραματικών ΑΕΙ».
Αν, όντως, εξαιρούνται τα υπάρχοντα «Πειραματικά ΑΕΙ», και ειδικά το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που ιδρύθηκαν με το νόμο 4376 του 1929 (ο οποίος δεν καταργήθηκε ρητώς) από τον νέο νόμο όπως υποστηρίζουμε, τότε:
1. οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση, όπως απαιτεί η Παιδαγωγική Επιστήμη,
2. οι οργανικές θέσεις των ήδη διδασκόντων σε αυτά δεν καταργούνται,
3. οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί δεν μπαίνουν στην ολέθρια για το παιδαγωγικό κλίμα των σχολείων «κρίση ανά πενταετία»
4. ο υπάρχων Επόπτης Καθηγητής παραμένει ο ίδιος,
5. οι Διευθυντές και υποδιευθυντές εκλέγονται με το ισχύον καθεστώς,
6. Η νέα Δ.Ε.Ε.Π.Π.Σ. δεν θα έχει κανένα λόγο για τα πειραματικά των ΑΕΙ,
7. γενικά όλη η λειτουργία των Πειραματικών Πανεπιστημίων εξακολουθεί να ισχύει με τη ισχύουσα νομοθεσία, πριν την ψήφιση του νέου νόμου.
8. Επίσης, η Υπουργική Απόφαση της 16-5-2011 της κ. Εύης Χριστοφιλοπούλου, για την επιλογή Διευθυντών των Πειραματικών των Πανεπιστημίων, ορίζει ξεχωριστό τρόπο επιλογής και διατηρεί το υπάρχον εποπτικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου και τον Επόπτη του ΠΣΠΑ κ. Κασσωτάκη Μιχάλη.
9. Άρα, όλα συγκλίνουν ότι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων συνεχίζουν να λειτουργούν με το έως σήμερα ισχύον καθεστώς πριν την ψήφιση του νέου νόμου (ο οποίος δεν έχει δημοσιευτεί μέχρι σήμερα)..
Επείγει, να σώσουμε, έστω και τώρα, τα «Πειραματικά των ΑΕΙ» και τα Πειραματικά, που πρέπει να «συνεργάζονται με τα ΑΕΙ».
Ας δημιουργηθούν 15 Πρότυπα με τον νέο νόμο και να παραμείνουν 15 Πειραματικά με το παλιό νομικό καθεστώς, που μελλοντικά μπορεί να αναβαθμιστεί και να συνεργάζονται – συνδέονται με τα Πανεπιστήμια!
Σύμφωνα με τα επίσημα πρακτικά της Βουλής, είτε γιατί όντως κάποιοι δεν θέλανε να καταστρέψουν τα «Πειραματικά των ΑΕΙ», είτε από λάθος, είτε σκοπίμως ο νόμος 4376 του 1929, δεν έχει ρητά καταργηθεί! Επίσης δεν έχει καταργηθεί ρητώς ο νόμος 4600/2 Μαΐου 1930 του Υπουργού Παιδείας Γιώργου Παπανδρέου.
Για την ιστορία το ΠΣΠΑ είναι το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών και ιδρύθηκε με νόμο 4376 του 1929 “Περί ιδρύσεως Πειραματικών Σχολείων εν τοις Πανεπιστημίοις Αθηνών και Θεσσαλονίκης” και τους Νόμους του Γεωργίου Παπανδρέου. Έχει δε την πρώτη επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις και το νέο νομοσχέδιο έπρεπε και πρέπει να εξαιρέσει το ΠΣΠΑ από οποιαδήποτε αλλαγή. Καλύτερα να αποτελέσει παράδειγμα για άλλα Σχολεία.
Το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ιδρύθηκαν με το νόμο 4376 του 1929 “Περί ιδρύσεως Πειραματικών Σχολείων εν τοις Πανεπιστημίοις Αθηνών και Θεσσαλονίκης”, ιδρύθηκε το ΠΣΠΑ και λειτούργησαν καλύτερα με τον νόμου 4600/2 Μαΐου 1930 του Υπουργού Παιδείας Γιώργου Παπανδρέου (παππού του σημερινού Πρωθυπουργού). Το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, πρέπει να εξακολουθήσουν να λειτουργούν με την ισχύουσα νομοθεσία και τα νέα Πρότυπα Πειραματικά οφείλουν να προσαρμοστούν στην λειτουργία των δύο αυτών σχολείων.
Σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο το Σχολείο αποτελείται από ένα μονοτάξιο (μονοθέσιο) Δημοτικό Σχολείο, ένα εξατάξιο Δημοτικό Σχολείο κι ένα εξατάξιο Γυμνάσιο.
Επιτυχίες. Οι επιτυχίες του ΠΑΣΠΑ είναι καταπληκτικές. Κάθε χρόνο οι περισσότεροι απόφοιτοι περνούν σε καλές θέσεις στα Πανεπιστήμια. Στο ΠΣΠΑ φοίτησαν Πρωθυπουργοί, όπως ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Κώστας Σημίτης, ο Κώστας Καραμανλής και πλήθος επιστημόνων Πανεπιστημιακών και παραγόντων της Ελληνικής Κοινωνίας.
Άρα η ίδρυση νέων των νέων Πειραματικών πρέπει να γίνει με κάποια πρότυπα από τα λεγόμενα «ιστορικά» Πειραματικά Σχολεία, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τα σχολεία πρέπει να αποδεικνύουν την αξία τους, όπως τα σχολεία αυτά την έχουν ήδη δείξει.
Δεν πρέπει να καταργηθούν τα Πειραματικά των ΑΕΙ. Θα χρειαστεί ίσως ένα μικρό νέο νομοσχέδιο που θα αναμορφώσει τα Πειραματικά των ΑΕΙ και τα «συνεργαζόμενα με τα ΑΕΙ» Πειραματικά, σε αντίποδα του νέου νόμου για Πρότυπα Πειραματικά.
Ένα διπλό λάθος και επιστημονικό και πολιτικό! Ακόμα μια χαμένη ευκαιρία…
Το ψηφισθέν στην Βουλή νομοσχέδιο για τα «Πρότυπα Πειραματικά» έχει βασικό επιστημονικό λάθος. Έπρεπε, να γίνει τροπολογία στο νομοσχέδιο, για το καλό της επιστήμης και να προστεθεί στο άρθρο 44 παράγραφος 5, ότι «τουλάχιστον για τα υπάρχοντα Πειραματικά των ΑΕΙ, και τα «συνεργαζόμενα με τα ΑΕΙ», οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση (στο Λύκειο και στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό).
Καλούμε τον κ. Παπανδρέου Γιώργο, τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας και πρώην Υπουργό Παιδείας, να υπερασπίσει το Δημόσιο Πειραματικό Σχολείο και ειδικά τα (τουλάχιστον πέντε) Πειραματικά των ΑΕΙ, που ίδρυσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ο παππούς του κ. Γεώργιος Παπανδρέου και ο Ανδρέας Παπανδρέου και να αντισταθεί στα σχέδια καταστροφής των σχολείων των Πειραματικών των Πανεπιστημίων, όπως το ΠΣΠΑ, από αντι-επιστήμονες, αντι-δημοκράτες και αυτόκλητους σωτήρες!
Έκκληση σε κάθε Δημοκράτη: Να σώσουμε τα δημοκρατικά Πειραματικά σχολεία, εδώ και τώρα! Να αναβαθμιστούν τα υπάρχοντα Πειραματικά, όλοι συμφωνούμε και να «συνεργάζονται με τα Πανεπιστήμια». Όμως δεν μπορούν, για επιστημονικούς λόγους, τα Πειραματικά των ΑΕΙ να έχουν μπροστά την λέξη Πρότυπα και η εισαγωγή σε αυτά να είναι με εξετάσεις.
Αν θέλει η Κυβέρνηση, ας ιδρύσει μερικά άλλα Πρότυπα και με εξετάσεις, χωρίς όμως να καταστρέψει τα υπάρχοντα Πειραματικά, τουλάχιστον όχι όλα!. Ψηφίστηκε στην Βουλή η καταστροφή των δημοκρατικών Πειραματικών σχολείων, μέσα σε πλήθος συκοφαντιών, ότι δήθεν τα Πρότυπα ή τα Ιδιωτικά είναι καλύτερα, προς όφελος των Προτύπων της δεξιάς, της Χούντας και αύριο των Ιδιωτικών!
Την «πάτησε» το ΠΑΣΟΚ από την δεξιά! Επανέρχονται τα Πρότυπα σχολεία της δεξιάς και της Χούντας, με πρωτοβουλία ΠΑΣΟΚ!
«Θεσμικό πλαίσιο Προτύπων Πειραματικών σχολείων». Κριτική επί του προς ψήφιση στην Βουλή Νομοσχεδίου.
Καλούμε τον Κύριο Πρωθυπουργό και τους πρώην Υπουργούς Παιδείας να παρέμβουν! Καλούμε του δημοκράτες Βουλευτές να αντισταθούν.
Τα νέα «Πρότυπα Πειραματικά», τα «Πειραματικά» και «Πρότυπα» Σχολεία και στο βάθος ξεπροβάλλουν τα Ιδιωτικά!
Όσο για τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις, είναι ορατό, ότι δεν υπάρχει επιστημονικό υπόβαθρο και όλα, σχεδόν, είναι έωλα και ανεδαφικά.
Θα έπρεπε να γίνει τροπολογία στο νομοσχέδιο, για το καλό της επιστήμης και να προστεθεί στο άρθρο 44 παράγραφος 5, ότι «τουλάχιστον για τα υπάρχοντα Πειραματικά των ΑΕΙ, και τα «συνεργαζόμενα με τα ΑΕΙ», οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση». Αφού στα προτεινόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο ( άρθρο 44 παράγραφος 5), τότε δεν μπορούμε να κάνουμε αντικειμενικές επιστημονικές πανεπιστημιακές έρευνες και πειραματικές διδασκαλίες, γιατί το δείγμα των μαθητών δεν είναι τυχαίο, όπως απαιτεί η
επιστήμη. Το νομοσχέδιο έχει πρόβλημα από το σημείο που ορίζει ακόμα και τον σκοπό των «Προτύπων Πειραματικών». Γενικά, όλο το νομοσχέδιο είναι λάθος επιστημονικά. Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής, ούτε στο Γυμνάσιο, ούτε στο Λύκειο!
Θα καταντήσει το Λύκειο ένα απέραντο «εξεταστήριο», όπου οι μαθητές θα δώσουν και εξετάσεις εισαγωγής στην Α΄ Λυκείου, αλλά και Πανελλήνιες στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Έλεος!
Επανέρχονται τα Πρότυπα της δεξιάς!
Πρωτοβουλία για τη θέσπιση και πάλι δημοσίων Προτύπων Σχολείων, τα οποία είχαν καταργηθεί το 1985 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε αναλάβει και η ΝΔ.
Όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του κόμματος Γιάννης Μιχελάκης, βουλευτές της ΝΔ κατέθεσαν τροπολογία σε σχετικό σχέδιο νόμου.
Σύμφωνα με τους βουλευτές, με τη ρύθμιση αυτή το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα θα μπορέσει να ανταποκριθεί πληρέστερα στις σύγχρονες απαιτήσεις της κοινωνίας, καθώς η ίδρυση των Προτύπων σχολείων μπορεί να τραβήξει «προς τα πάνω» όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
Ειδικότερα, την ίδρυση Πρότυπων Σχολείων (Γυμνασίων και Λυκείων) και την εισαγωγή σε αυτά με εξετάσεις, είχαν εισηγηθεί με τροπολογία που είχαν καταθέσει στη Βουλή ο γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ Κ. Τασούλας, ο πρώην υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιωτόπουλος και οι πρώην υφυπουργοί Σπ. Ταλιαδούρας και Ανδρέας Λυκουρέντζος.
Τα Πειραματικά σχολεία και ειδικά τα Πειραματικά των ΑΕΙ έχουν καλύτερες επιδόσεις και από τα Πρότυπα, αλλά και από τα Ιδιωτικά κολέγια, γιατί στα Πειραματικά εφαρμόζονται οι νεότερες παιδαγωγικές και διδακτικές μέθοδοι και πρακτικές. Στα Πρότυπα και Ιδιωτικά, απλά υποβάλλονται ψυχολογικά και οι μαθητές και οι γονείς ότι «ανήκουν» σε μια (νέο-φασιστική) «ψευτο-ελίτ» στην ουσία «ημι-αγραμμάτων» και με αυτή την ψευδαίσθηση πληρώνουν αδρά ειδικά τα Ιδιωτικά… (στα οποία το απόγευμα ο μαθητής πηγαίνει επιπλέον και σε άλλο
ιδιωτικό φροντιστήριο). Κάποιοι γονείς, θα πληρώνουν, επιπλέον, φροντιστήρια εισαγωγής των παιδιών τους στα νέα Πρότυπα. Άρα «είναι πολλά τα λεφτά»….
Γελάει (μέσα της) η Ελληνική και Διεθνής Επιστημονική Κοινότητα και όσοι συγκρατούνται, ακόμη, ή δεν γνωρίζουν, ή το κάνουν μήπως και χάσουν την θεσούλα τους ή μήπως κερδίσουν καλύτερη!
Η λανθασμένη επέμβαση και νομοθετική παρέμβαση του Κράτους σε θέματα επιστήμης, εμφανίζεται μόνο σε καθεστώτα τριτοκοσμικά και στον Μεσαίωνα.
Με το νέο νόμο για τα «Πρότυπα Πειραματικά», όχι μόνο, επανέρχονται, τα Πρότυπα τα σχολεία της συντήρησης της «ψευτο-ελίτ» και της Χούντας, αλλά απειλούνται να καταργηθούν όλα τα υπάρχοντα Πειραματικά, αλλά και τα λίγα «Πειραματικά των ΑΕΙ», αφού θα έχουν μπροστά τον όρο Πρότυπα αλλά και γιατί και εκεί οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις ( άρθρο 44 παράγραφος 5). Θα πρέπει να γίνει τροπολογία στο νομοσχέδιο, για το καλό της επιστήμης και να προστεθεί στο άρθρο 44 παράγραφος 5, ότι «τουλάχιστον για τα υπάρχοντα
Πειραματικά των ΑΕΙ, και τα «συνεργαζόμενα με τα ΑΕΙ», οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση».
Η θέση ότι θα γίνεται «πειραματική διδασκαλία» στα νέα «Πρότυπα Πειραματικά», μόνο σε αδαείς απευθύνεται, γιατί για να γίνει Πειραματική διδασκαλία, θα πρέπει να γίνει μόνο σε Πειραματικά σχολεία, όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση, για να είναι το δείγμα των μαθητών τυχαίο!
Αν σε κάποια σχολεία υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής, δεν μπορούν να γίνουν επιστημονικές έρευνες και πειραματικές διδασκαλίες και τα σχολεία αυτά λέγονται Πρότυπα. Αλλά όπως και να τα ονομάσει κανείς πάλι Πρότυπα θα είναι.
Αν σε κάποια σχολεία δεν υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής και οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση, για να είναι το δείγμα των μαθητών τυχαίο, τότε μόνο μπορούν να γίνουν επιστημονικές έρευνες και πειραματικές διδασκαλίες και τα σχολεία αυτά λέγονται Πειραματικά.
Επομένως, αφού στα προτεινόμενα «Πρότυπα Πειραματικά» υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής στο Λύκειο ( άρθρο 44 παράγραφος 5) , τότε δεν μπορούμε να κάνουμε αντικειμενικές επιστημονικές πανεπιστημιακές έρευνες και πειραματικές διδασκαλίες, γιατί το δείγμα των μαθητών δεν είναι τυχαίο, όπως απαιτεί η επιστήμη. Το νομοσχέδιο έχει πρόβλημα από το σημείο που ορίζει ακόμα και τον σκοπό των «Προτύπων Πειραματικών».
Τα «Πειραματικά των ΑΕΙ» είναι ιδιαίτερη κατηγορία και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν. Δεν μπορούν τα «Πειραματικά των ΑΕΙ», να ενταχθούν στο νομοσχέδιο ως Πρότυπα Πειραματικά, γιατί η εισαγωγή των μαθητών σε αυτά είναι και πρέπει να είναι με κλήρωση. Άρα ή θα εξαιρεθούν από το νόμο ή στο άρθρο 44 παράγραφος 5 που προβλέπει εξετάσεις εισαγωγής στα Λύκεια για τα Πειραματικά Πρότυπα θα πρέπει να γίνει αλλαγή και να προστεθεί ότι για τα Πειραματικά των ΑΕΙ οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση. Αν τα υπάρχοντα «Πειραματικά
των ΑΕΙ, που είναι ιδιαίτερη κατηγορία ονομασθούν Πρότυπα και έχουν εξετάσεις εισαγωγής, αυτόματα δεν θα είναι Πειραματικά των ΑΕΙ και θα πρέπει τα Πανεπιστήμια, να δημιουργήσουν νέα «Πειραματικά των ΑΕΙ». Φαίνεται όμως ότι εξαιρούνται από τον νέο νόμο τα Πειραματικά ΑΕΙ.
Επίσης η Υπουργική Απόφαση της 16-5-2011 για την επιλογή Διευθυντών των Πειραματικών των Πανεπιστημίων, ορίζει ξεχωριστό τρόπο επιλογής και διατηρεί το υπάρχον εποπτικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου και τον Επόπτη του ΠΣΠΑ κ. Κασσωτάκη Μιχάλη.
Προτάσεις
Με Υπουργική Απόφαση, πρέπει να δίδεται ο τίτλος στο κάθε σχολείο ανάλογα, αν οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση : Πειραματικά ή οι μαθητές εισάγονται με εξετάσεις : Πρότυπα. Τα υπάρχοντα Πειραματικά των ΑΕΙ πρέπει να συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν και οι μαθητές να εισάγονται μόνο με κλήρωση. Ας γίνουν 15 Πρότυπα, όπου οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις και 15 Πειραματικά, όπου οι μαθητές θα εισάγονται με κλήρωση.
Διεθνώς, υπάρχουν τρεις τύποι σχολειών: α) «Πειραματικά των ΑΕΙ» (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), β) Πειραματικά (που ήδη υπάρχουν, όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση) και γ) Πρότυπα (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις, τα οποία θα δημιουργηθούν, αλλά δεν πρέπει να έχουν δίπλα τον όρο Πειραματικά). Αυτά απλά θα μπορούν με τον νέο νόμο, να «συνεργάζονται» με τα ΑΕΙ.
Το πειραµατικό σχολείο είναι ταυτόσηµο µε πειραµατική διδασκαλία, δηλαδή δοκιµασία νέων παιδαγωγικών και διδακτικών µεθόδων, τη σύνδεση µε το πανεπιστήµιο. Τα πρότυπα σχολεία είναι τα σχολεία της «Αριστείας», όπου η επιλογή µαθητών φυσικό είναι να γίνεται µε εξετάσεις, αφού στόχος τους, δήθεν, είναι η εκπαίδευση των αρίστων, όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης όσων δεν µπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθµούς τους. Σε κανένα σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν ταυτόχρονα και οι δύο όροι π.χ. Πρότυπο-Πειραματικό. Αν ονομστούν
«Πρότυπα Πειραματικά», απλά όλα θα είναι Πρότυπα και ο όρος δίπλα Πειραματικά θα υπάρχει απλά για να δημιουργεί σύγχυση.
Η αποσαφήνιση του σκοπού των δύο αντίθετων τύπων σχολείων, του Πειραµατικού και του Προτύπου, που για επιστηµονικούς λόγους δεν ταυτίζονται, είναι απαραίτητη. Εποµένως, εάν η Υπουργός ιδρύσει Πρότυπα – Πειραµατικά σχολεία απλά όλα θα είναι «Πρότυπα», αφού ο πειραµατισµός σε αυτά εξ ορισµού δεν µπορεί να υπάρξει γιατί το «δείγµα του µαθητικού πληθυσµού» είναι µη ασφαλές επιστηµονικά, αφού η εισαγωγή σε αυτά θα είναι µε εξετάσεις!
Το ότι συνδέει τα «Πρότυπα Πειραματικά» με τα Πανεπιστήμια είναι καλό, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα επιστημονικά, γιατί οι μαθητές σε αυτά εισάγονται με εξετάσεις. Το σπουδαιότερο είναι να γίνουν περισσότερα τα «Πειραματικά των ΑΕΙ» όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση. Επίσης να μην διαταραχτούν οι οργανικές θέσεις των διδασκόντων στα Πειραματικά των ΑΕΙ, γιατί έχουν ήδη κριθεί.
Αν η κ. Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου, ήθελε να δείξει την νέα ψηφιακή εποχή των νέων σχολείων θα μπορούσε να τα ονομάσει «Πειραματικά
Ψηφιακά» ή «Πρότυπα Ψηφιακά σχολεία».
Θα πρέπει να αναβαθμιστεί πρώτα το Πανεπιστήμιο και μετά η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να προστεθεί στον νόμο «για κρίσεις μελών ΔΕΠ», ότι, «ουδείς μπορεί να κριθεί ως Καθηγητής Α’ Βαθμίδας ΑΕΙ και ΤΕΙ αν δεν έχει διεθνή παρουσία, εκπαίδευση και συνεργασία, τουλάχιστον δύο ετών, όπως Μεταπτυχιακό Τίτλο, Διδακτορικό τίτλο, μετα-διδακτορικό τίτλο, δημοσιεύσεις σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ. Έχει γεμίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμια από «ψευτο-Καθηγητές», που ποτέ δεν πέρασαν τα Ελληνικά σύνορα και ζουν «ως
αγράμματοι και απομονωμένοι» από την Ευρωπαϊκή και Διεθνή επιστημονική Κοινότητα!
Η κ. Άννα Διαμαντοπούλου, αν αποσκοπεί με αυτό το τραγικό και μη καλά προετοιμασμένο νομοσχέδιο στην συλλογή ψήφων, είναι μάταιο, γιατί προβλέπεται απώλεια ψήφων, πρώτα γιατί οι δεξιοί ποτέ δεν θα ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ, όσες θέσεις και να τους χαρίσει, ή και να τους διατηρήσεις σε θέσεις, και δεύτερον θα χάσει ψήφους από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ. Τονίζουμε ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών έχουν και υψηλά τυπικά προσόντα και δημοκρατικό φρόνημα! Αυτούς θέλουν κάποιοι να διώξουν για να φέρουν νέο-φασίστες ακόμα και από
τα ιδιωτικά, άρθρο 48 παράγραφος 2, οι οποίοι δεν ορίζεται σαφώς ότι πρέπει πρώτα να έχουν διοριστεί με ΑΣΕΠ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να έχουν μονιμοποιηθεί, μετά από διετή δοκιμαστική περίοδο.!
Τα Πειραματικά σχολεία έχουν καλύτερες επιδόσεις από τα Πρότυπα γιατί εκεί εφαρμόζονται οι νεότερες παιδαγωγικές και διδακτικές μέθοδοι και πρακτικές. Το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών ήρθε πρώτο πέρυσι σε όλη την Ελλάδα στις Πανελλήνιες εξετάσεις! Κάνουν λάθος όσοι υποστηρίζουν ότι τα Πρότυπα ή τα Ιδιωτικά κολλέγια είναι καλύτερα από τα δημόσια Πειραματικά. Ποια Ιδιωτικά συμφέροντα εξυπηρετούνται μέσα από Δημόσιους φορείς; Να ερευνηθεί πώς Σχολικοί Σύμβουλοι Δημόσιας Εκπαίδευσης διάκεινται ευμενώς προς τα Ιδιωτικά
κολέγια, ενώ είναι οι ίδιοι υπηρέτες του Δημοσίου Σχολείου. Να ερευνηθεί ποια συμφέροντα εξυπηρετούνται και να ερευνηθεί η οικονομική επιφάνεια των ανωτέρω έως και τρίτου βαθμού συγγένειας. Γίνονται ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια στους μαθητές των Κολεγίων; Πώς διαδίδεται ότι τα κολέγια είναι καλύτερα, έχει γίνει κάποια έρευνα; Να ερευνηθεί αν τα θέματα των εξετάσεων στα Ιδιωτικά κολέγια είναι αντικειμενικά και “δεν διαρρέουν” προς τους μαθητές με το ανάλογο αντίτιμο. Είναι αντικειμενικές οι εξετάσεις στα Ιδιωτικά κολέγια; Παρίστανται εκπαιδευτικοί της Δημόσιας εκπαίδευσης τόσο στην επεξεργασία των θεμάτων, όσο και στην βαθμολόγησή τους και αν όχι, γιατί όχι; Να εισαχθεί ρύθμιση και τροπολογία τώρα.
Στα παλαιά Πρότυπα Σχολεία, υπάρχει μια μειοψηφία αποφοίτων που δημιουργούν «συλλόγους αποφοίτων», με σκοπό τον συντηρητικό – φασιστικό έλεγχο της εκπαίδευσης και θέλουν μέσω του νέου νόμου να μπουν και στα Δ.Ε.Π.Π.Σ..(άρθρο 40). Επομένως τα νέα όργανα δεν πρέπει να έχουν ΚΑΝΕΝΑΝ εκ των προτέρων, απόφοιτο των Προτύπων ή Πειραματικών, γιατί μας θυμίζει τον «Επίτροπο της χούντας»! Ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να συκοφαντήσουν τα Πειραματικά και ειδικά τα Πειραματικά των ΑΕΙ και να τα μετατρέψουν σε εστίες ημι-αγραμμάτων
νέο-φασιστών δηλ. σε Πρότυπα και αύριο σε ιδιωτικά είναι πλέον ορατό. Από τα Πρότυπα να ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες!
Γνωρίζει καλά ο κ. Πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου και η κ. Υπουργός τί συμβαίνει στο Υπουργείο και σε αυτό το Νομοσχέδιο και σε αυτά που έχουν συρράψει χωρίς ειρμό, μερικοί δάσκαλοι και χωρίς επιστημονική έρευνα, σε άγνοια και έκπληξη της Ελληνικής και Διεθνούς επιστημονικής Κοινότητας; Το ΠΑΣΟΚ έχει ενημερωθεί σωστά για τον νέο-φασιστικό, ελιτίστικο, Χουντικό, ταξικό και αλλόκοτο χαρακτήρα των νέων Σχολείων; Όσο για τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις, είναι ορατό, ότι δεν υπάρχει επιστημονικό υπόβαθρο και όλα είναι έωλα.
Αναρωτιέται κανείς πώς μένουν ακόμα στη θέση τους, όσοι συνέταξαν αυτό το νομοσχέδιο!
Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:
α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
β) Πειραματικό που «συνεργάζεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
γ) Πρότυπο Σχολείο που θα «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις). Αυτά απλά θα μπορούν με τον νέο νόμο, να «συνεργάζονται- συνδέονται» με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Επομένως, καλώς ο νομοθέτης δεν κατήργησε ρητώς τον νόμο 4376 του 1929.Άρα μπορούμε να βασιστούμε σε αυτό και να συνεχίσουμε την λειτουργία των «Πειραματικών των ΑΕΙ», ως έχουν, χωρίς να ενταχθούν στον νέο νόμο!
Καλούμε την Κυβέρνηση, να ξαναμελετήσει την λειτουργία των «Πειραματικών των ΑΕΙ» και όσων «Πειραματικών πρέπει να συνεργάζονται με τα πανεπιστήμια», για το καλό της επιστημονικής κοινότητας, της παιδείας και της κοινωνίας.
Στην πρόταση του Υπουργείου, ποια σχολεία θέλουν να ενταχθούν στον νέο νόμο, έως τις 15-9-2011, τα Πειραματικά των ΑΕΙ, μπορούν να στείλουν μια επιστολή, η οποία να αναφέρει ότι εξακολουθούν να λειτουργούν με τους ιδρυτικούς νόμους 4376/16-08-1929 και ο νόμος 4600/2-05-1930 και δεν επιθυμούν καμία μεταβολή. Σε αντίθετη περίπτωση τα υπάρχοντα Πειραματικά των ΑΕΙ, θέλουν την πρόταση του Πρύτανη και του Συμβουλίου, για το τι θα κάνουν και την πρόταση του Επόπτη Καθηγητή και του Συλλόγου διδασκόντων.
Τα Πειραματικά των ΑΕΙ, όπως το ΠΣΠΑ Αθηνών που είναι ενιαίο Γυμνάσιο Λύκειο, αν ενταχθεί στον νέο νόμο, θα πρέπει να έχει ξεχωριστό Διευθυντή για το Γυμνάσιο και ξεχωριστό για το Λύκειο, αφού θα είναι ξεχωριστές σχολικές μονάδες και όχι μία, όπως ήταν με το υπάρχον νομικό καθεστώς…
Δεν μπορεί ένα σχολείο να «αυτοκαταργηθεί» ή να ενταχθεί σε άλλο νομικό καθεστώς, χωρίς τις νόμιμες διαδικασίες, αλλά και τις επιπτώσεις..
Υπάρχει ελπίδα.
Αντισταθείτε!