«Μια συνδιάλεξη την οποία συν-οικοδομούν μπλόγκερ και ακτιβιστές στο πλευρό των επαγγελματιών δημοσιογράφων», συμπληρώνουν άλλοι ερευνητές.
Συλλέγοντας tweets από την Τυνησία και την Αίγυπτο, τις περιόδους των φετινών δραματικών διαδηλώσεων, αναλυτές από το www.webecolo gyproject. org τη Microsoft και το www. socialflow.com κατέγραψαν τη ροή και τις διασυνδέσεις μεταξύ αυτών των αναρτήσεων. Μέτρησαν 168.663 τουίτ το διάστημα 12-19 Ιανουαρίου 2011, που περιείχαν τις λέξεις κλειδιά «#cidibouzid» ή «tunisia». Αλλα 230.270 τουίτ συλλέχθηκαν 24-29 Ιανουαρίου με τα «egypt» ή «#jan25».
Οπως συμβαίνει και στις μεγάλες φυσικές καταστροφές, στις συζητήσεις ενεπλάκησαν τρεις κατηγορίες ενδιαφερομένων: α) Ντόπιοι ή απόδημοι που θέλουν να ενημερωθούν β) παραδοσιακοί οργανισμοί ΜΜΕ που θέλουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον του κοινού και γ) γενικού ενδιαφέροντος αναγνώστες που θέλουν να ξέρουν όσα συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο.
Στους παραπάνω εντάσσονται και ειδικές κατηγορίες όπως οι «digerati»: άνθρωποι με παγκόσμια επιρροή σε κύκλους social media μέσω των followers που διαθέτουν.
Η μελέτη δείχνει ότι οι ειδήσεις δεν προκύπτουν πλέον από προκαθορισμένες πηγές, αλλά από ένα «υβριδικό και δυναμικό δίκτυο πληροφόρησης του οποίου οι δομές εξαρτώνται από τη συμπεριφορά μιας ποικιλίας δρώντων» (χρηστών). Και πως «όλοι αυτοί, συνεργαζόμενοι, συνιστούν ένα ιδιαίτερο είδος διαδικτυακού τύπου».