Παρά τις συγκεκριμένες προτάσεις μας προς το Υπουργείο Υποδομών -Μεταφορών και Δικτύων στα πλαίσια των διατάξεων του ν. 3920/11 για την ΄΄αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών΄΄, προκειμένου να αποφύγουμε τις υποχρεωτικές μετατάξεις με πολύ συγκεκριμένους τρόπους αυτό δεν κατέστη δυνατό. Αντίθετα όπως πληροφορηθήκαμε τα ονόματα των μετατασσομένων έχουν πάρει ήδη το δρόμο προς το Εθνικό Τυπογραφείο.
Η επιμονή της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών -Μεταφορών και Δικτύων στην υλοποίηση των σκοπιμοτήτων της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και ιδιαίτερα του πρ. Γεν. Γραμματέα κ.Τσιόκα, για την δίωξη του 1/3 των εργαζομένων από τους Ηλεκτρικούς Σιδηροδρόμους, δεν έχει καμία λογική εξήγηση.
Γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι στους ΗΣΑΠ δεν πλεονάζει ούτε ένας. Αυτή είναι και διαπίστωση της Διοίκησης της νέας εταιρείας ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Υποστηρίζουμε ότι ο αριθμός των 168 εργαζομένων που επιμένουν να μετατάξουν σήμερα, είναι εντελώς αυθαίρετος, δεν προηγήθηκε καμία μελέτη και καταγραφή των αναγκών της πρ. ΗΣΑΠ ΑΕ, η οποία ουδέποτε ερωτήθη, αλλά ούτε και της νέας εταιρείας ΣΤΑΣΥ
Εκτός των άλλων δεν έχουν καθορισθεί κριτήρια, βάσει των οποίων κάποιοι εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στην υποχρεωτική μετάταξη, έναντι άλλων συναδέλφων τους που θα παραμείνουν.
Το στοιχείο αυτό της έλλειψης θέσπισης κριτηρίων προς μετάταξη, είναι αυτό που καθιστά και την όλη διαδικασία δικαστικά ελέγξιμη και ακυρωτέα. Ωστόσο για μας, οι δικαστικές διαμάχες θα πρέπει να αποτελούν την ύστατη λύση.
Τέλος είναι χαρακτηριστικό της σκοπιμότητας, πολιτικής και συνδικαλιστικής, το γεγονός, ότι, ενώ σήμερα μετατάσσουν εργαζόμενους των ΗΣΑΠ οι οποίοι βρίσκονται στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης (τους απομένουν ελάχιστοι μήνες), στο τέλος του 2010 μετέφεραν ύστερα από αίτημα της πρ. ΗΣΑΠ ΑΕ 41 εργαζόμενους από την π.Ολυμπιακή, λόγω των αναγκών που υπήρχαν.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ σήμερα πριν καν αρχίσουν οι υποχρεωτικές μετατάξεις και πριν ολοκληρωθούν 56 αιτήσεις για εθελοντικές μετατάξεις, ανέρχονται σε 952 έναντι 1.896 που ήταν πριν 15 χρόνια.
Όλοι αυτοί οι λόγοι, αλλά και η παντελής αδιαφορία του Υπουργείου Υποδομών -Μεταφορών και δικτύων , να επανεξετάσει το όλο θέμα ή ακόμη και να δώσει εκ νέου τη δυνατότητα για εθελοντικές μετατάξεις από τη νέα εταιρία ΣΤΑΣΥ (ΗΣΑΠ – ΑΜΕΛ - ΤΡΑΜ) όπως προτείναμε, μας υποχρεώνει να αντιδράσουμε με κάθε τρόπο ενάντια σ’ αυτό τον παραλογισμό και τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχουν για τους εργαζόμενους, αυτές οι υποχρεωτικές μετατάξεις.
Αποφασίσαμε την κήρυξη 24ωρης Απεργίας για αύριο Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011 και συγκέντρωση στις 10:00π.μ στο Υπουργείο Υποδομών.
Μετά και την μονομερή καταγγελία από τη Διοίκηση της νέας Εταιρίας ΣΤΑΣΥ, όλων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, Διαιτητικών αποφάσεων κ.λ.π, την κατάργηση των Κανονισμών Προσωπικού και την κατάρτιση του νέου οργανογράμματος, το οποίο σύντομα θα μας οδηγήσει σε δεύτερη φάση μετατάξεων, αποφασίσαμε την κλιμάκωση του αγώνα μας το επόμενο διάστημα με διάφορες μορφές κινητοποιήσεων .
Καλούμε για ύστατη φορά την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να λάβει σοβαρά υπόψη τις προτάσεις – λύσεις τις οποίες έχουμε και εγγράφως καταθέσει. Εξάλλου μετά την ενοποίηση των τριών εταιρειών θα έχει την ευχέρεια με ασφαλή κριτήρια, να διαπιστώσει εάν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, ή όχι στη νέα Εταιρία ΣΤΑΣΥ .