Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Γιόεργκ Χούμπερ του πανεπιστημίου Ροεχάμπτον στο Λονδίνο, που παρουσίασαν τα πορίσματά τους σε συνέδριο της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρίας, σύμφωνα με την "Τέλεγκραφ", διαπίστωσαν ότι...
όσοι δεν αγνοούν το ξυπνητήρι, κάνουν πιο γρήγορα τις πρωινές δουλειές ρουτίνας, καταφέρνουν να ετοιμάσουν ταχύτερα τα παιδιά τους για το σχολείο και, στη συνέχεια, τα πάνε καλύτερα στο εργασιακό περιβάλλον τους
Αντίθετα, όσοι ξεμένουν στο κρεβάτι, έχουν αυξημένη πιθανότητα να αισθανθούν κατάθλιψη και στρες, καθώς επίσης να αποκτήσουν παραπανίσια κιλά. Οι ερευνητές μελέτησαν περίπου 1.100 άτομα αναφορικά με το επίπεδο της ευτυχίας τους, του άγχους τους, της σωματικής υγείας, του βάρους και των διατροφικών συνηθειών τους, σε σχέση με τις συνήθειες του ύπνου τους.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι, κατά μέσο όρο, οι πρωινοί τύποι σηκώνονται από το κρεβάτι λίγο πριν τις επτά (6:58 π.μ.), ενώ οι απογευματινοί τύποι σηκώνονται λίγο πριν τις εννιά (8:54) για να αρχίσουν την μέρα τους. Τα Σαββατοκύριακα, και οι δύο "τύποι" μένουν περίπου άλλη μια ώρα στο κρεβάτι, με τους πρωινούς να σηκώνονται κατά μέσο όρο στις 7:47 π.μ. και τους απογευματινούς στις 10:09 π.μ.
"Οι πρωινοί τύποι τείνουν να είναι πιο υγιείς και ευτυχισμένοι, καθώς επίσης να έχουν μικρότερο βάρος", δήλωσε ο Χούμπερ. Το ότι φαίνεται να τα βγάζουν πέρα καλύτερα στη ζωή, πιθανώς οφείλεται στο ότι, επειδή έχουν ξεμπερδέψει νωρίτερα με διάφορες υποχρεώσεις, είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν πιο αποτελεσματικά στους πυρετώδεις ρυθμούς της σύγχρονης ζωής σε μια βιομηχανική κοινωνία.
Από την άλλη πάντως, οι διαφορές ανάμεσα στους δύο "τύπους" δεν είναι μεγάλες, ενώ οι "απογευματινοί" έχουν κάποια πλεονεκτήματα, όπως ότι μπορούν να αντέξουν να εργαστούν μέχρι πιο αργά στη δουλειά τους, επειδή ξύπνησαν και πιο αργά. Επίσης η έρευνα βρήκε ότι όσοι βλέπουν πολύ τηλεόραση το βράδυ, είναι πιο πιθανό να παραλείψουν να φάνε πρωινό την επόμενη μέρα, ίσως επειδή έχουν μασουλήσει διάφορα πράγματα όση ώρα κάθονται στον καναπέ, με συνέπεια να μην πεινάνε πολύ το άλλο πρωί.