tromaktiko: Απελευθέρωση ΤΑΞΙ

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Απελευθέρωση ΤΑΞΙ



Μερικές σκέψεις για την απελευθέρωση των ΤΑΞΙ που προωθεί ο «φιλτατος» κ.Ραγκούσης και που καταστρέφει οικογένειες (αν και αυτός τις ονόμασε παράπλευρες απώλειες στην εθνική προσπάθεια)…

Συνεχίζει να εκτίθεται ο υπουργός λέγοντας πως την απελευθέρωση την επιβάλλει η Ε.Ε.. Πέρα, από το γεγονός πως το διάταγμα Ρέππα είχε περάσει από την έγκριση της Τρόικας, άρα οι δανειστές μας ουδέποτε πίεσαν για απελευθέρωση, η κοινοτική οδηγία 2006/123/ΕΚ ρητά εξαιρεί τα ΤΑΞΙ (στο άρθρο21) από την όποια απελευθέρωση. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:376:0036:0068:EL:PDF

Η απελευθέρωση, επομένως, δεν γίνεται γιατί θα προκύψει κοινωνικό όφελος αλλά για πολιτικούς λόγους, όπως:
• Υποτιθέμενη καταπολέμηση ανεργίας. Μετατρέπουμε, δηλαδή, σε ανέργους τους ιδιοκτήτες ώστε να δώσουμε εργασία στους οδηγούς. Αφού, φυσικά βγουν 25.000 ΤΑΞΙ στους δρόμους και αρχίζει να καταρρέει ο κλάδος, οι άδειες θα μαζευτούν σιγά-σιγά σε 2-3 εταιρίες που θα δημιουργήσουν ολιγοπώλιο.
• Υποτιθέμενη καταπολέμηση μαύρου χρήματος. Ένα πρόβλημα που ταλανίζει τον χώρο για δεκαετίες και όλοι οι ιδιοκτήτες φωνάζουμε να μπουν αντικειμενικές αξίες (ανάλογα με τον νομό) όπως στην οικοδομή, αλλά φυσικά οι αγαπητοί πολιτικοί ουδέποτε άκουσαν…
• Υποτιθέμενη μείωση κομίστρων. Πως θα γίνει μείωση των κομίστρων αφού το κράτος θα συνεχίζει να ορίζει τις τιμές, είναι κάτι που δεν το κατανοώ. Ειδικά, όταν θα μείνουν 2-3 εταιρίες με ολιγοπώλιο εκεί να δείτε «μειώσεις» κομίστρων… Βέβαια, ξέχασα πως στην Ελλάδα η επιτροπή ανταγωνισμού λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρό (περιπτώσεις εταιριών κινητής τηλεφωνίας, γαλακτοκομικά προϊόντα, είδη πετρελαίου κλπ)
• Υποτιθέμενο χάρισμα μισής άδειας σε όσους έχουν ήδη μισή. Αν η άδεια έχει μηδενική αξία (αφού δεν θα μεταβιβάζεται) και καθένας μπορεί να βγάλει άδεια και άρα κανείς δεν θα νοικιάζει την 2η βάρδια, τι νόημα έχει να το κάνει κάποιος αυτό; Μόνο ιθαγενείς θαμπώνονται με χάντρες.

Ξεκάθαρα, το άνοιγμα των ΤΑΞΙ γίνεται κατόπιν πιέσεων συγκεκριμένων επιχειρηματιών που θέλουν να εισβάλλουν στον κλάδο και ο κ.Ραγκούσης απλά εξυπηρετεί τα συμφέροντα τους.
Φυσικά, ο κ.Ραγκούσης κινείται στην γενικότερη λογική της κυβέρνησης που είναι: χτυπάμε την μικρομεσαία τάξη όπου μπορούμε (ελεύθεροι επαγγελματίες, μικρομεσάια επιχείρηση, ιδιοκατοίκηση κλπ) ώστε στο τέλος να γίνουμε όλοι υπάλληλοι σε 5-6 εταιρίες.

Ας μην ξεφεύγω από το θέμα ωστόσο. Μερικές προτάσεις για τα ΤΑΞΙ που θα είχαν πραγματικό όφελος για την κοινωνία, χωρίς να καταστρέφουν οικογένειες ακολουθούν:
• Ιδιοκτησία άδειας.
o Πληθυσμιακά κριτήρια με βάση των μ.ο. αντίστοιχων ευρωπαϊκών πόλεων για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. (το ίδιο και για τους καλλικρατικούς δήμους)
 Εξασφάλιση βιωσιμότητας κλάδου
 Εξασφάλιση περιουσίας όσων έχουν αγοράσει άδεια.
 Αποφυγή δημιουργίας ολιγοπωλίου (μετά το πέρας της πρόσκαιρης περιόδου που θα δημιουργηθούν πλασματικές θέσεις εργασίας, όταν 2-3 εταιρίες θα μαζέψουν όλες τις άδειες)
 Ενίσχυση μικρομεσαίας επιχείρησης (το κάθε ΤΑΞΙ μια μικρή επιχείρηση είναι)
o Να επιτραπεί το 10-15% των αδειών μια περιφέρειας να ανήκει σε εταιρίες, ώστε και γίνουν επενδύσεις στον χώρο αλλά και να προστατευτεί η κοινωνία από την δημιουργία ολιγοπωλίου.
o Να συνεχιστεί το όριο των 2 αδειών/φυσικό πρόσωπο, ώστε ο κλάδος να παραμείνει στην βάση του λαϊκός.
• Αντικειμενικές τιμές πώλησης. Κατά τον ίδιο τρόπο που μπήκαν αντικειμενικές τιμές πώλησης στην οικοδομή.
o Εξασφάλιση εσόδων για το κράτος-εφόσον οι άδειες βγαίνουν ανά περιφέρεια θα μπορούσαν να είναι έσοδα για αυτές.
o Πάταξη φοροδιαφυγής.
o Αποφυγή χειραγώγησης αγοράς από λίγους.
• Μεταβίβαση άδειας.
o Πολλαπλάσια έσοδα για το κράτος σε σχέση με το να απαγορευτούν που θα υπάρχει μόνο το έσοδο από το παράβολο.
o Κάθε 7ετία (ή σε ανάλογο χρονικό διάστημα) να δίνεται η δυνατότητα στο κράτος να αγοράζει στην αντικειμενική αξία άδειες από όσους το επιθυμούν και να τις βγάζει σε πλειστηριασμό. (θα μπορεί έτσι να ελέγχει και τις εμπορικές τιμές σε σχέση με τις αντικειμενικές). Φυσικά ελέγχοντας την διαδικασία ώστε να μην καταλήξουν οι άδειες σε λίγους.
• Προδιαγραφές λειτουργίας του επαγγέλματος.
o Προδιαγραφές για τα οχήματα (εμφάνιση, συντήρηση, καθαριότητα κλπ)
o Μητρώο οδηγών.
o Προδιαγραφές οδηγών (κανόνες συμπεριφοράς, ξένη γλώσσα, οδηγική ασφάλεια κλπ)
o Αλλαγή εξετάσεων για την Ειδική Κάρτα Αυτοκινητιστή (είναι αστείες)
o Ανανέωση Ειδικής Κάρτας ανά 7ετία με έλεγχο point system οδηγού.
• Πιέσεις ΣΕΤΕ για άνοιγμα του επαγγέλματος.
o Ο ΣΕΤΕ θέλει να περιλάβει στις υπηρεσίες all inclusive υπηρεσίες μεταφορών. Αυτό μπορεί να γίνει και τώρα σε συνεργασία με το ΣΑΤΑ, όπου όσοι ιδιοκτήτες επιλέξουν να συνεργαστούν με τουριστικές επιχειρήσεις λόγω εξασφάλισης εργασίας θα μπορούν να δίνουν διαφορετικό κόμιστρο.
o Προμισθωμένα 9θέσια για τα ξενοδοχεία. Να επιτραπεί η χρήση τους σε συνεργασία πάλι με το ΣΑΤΑ.

Καλή δύναμη σε όλους για τον δύσκολο χειμώνα που μας περιμένει…

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!