Τα παιδιά μας ξεκινούν αυτές τις μέρες τη σχολική τους χρονιά, χωρίς να πάρουν τα βιβλία τους και χωρίς...
δυστυχώς να γνωρίζουν εάν θα τα πάρουν σε 1 ή 2 ή και 3 μήνες.
Είναι εξοργιστική η τακτική του Υπουργείου Παιδείας το οποίο αντί να αναλάβει τις δικές του ευθύνες, επιχειρεί να τις μετακυλίσει στη σχολική κοινότητα, στους γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Σε μια περίοδο δραστικής μείωσης μισθών και ημερομισθίων, επιβολής νέων χαρατσιών, σε περίοδο περικοπών σε όλους τους τομείς του δημοσίου, το Υπουργείο Παιδείας στην προσπάθειά του να καταργήσει οργανισμούς και φορείς εκτοξεύει στα ύψη το συνολικό κόστος εκτύπωσης των βιβλίων (προσθέτοντας επιπλέον κόστος για τις φωτοτυπίες και τα DVD).
Από την άλλη επιχειρείται με διάφορους τρόπους η μεταφορά του κόστους στους γονείς, με την επίκληση «εθελοντικών πρωτοβουλιών» και «εκδήλωσης αλληλεγγύης».
Η καταστροφική πολιτική των μνημονίων και του μεσοπρόθεσμου προγράμματος που ακολουθεί η κυβέρνηση, σε πλήρη σύμπλευση με την τρόικα, σε συνδυασμό με την κατάργηση του ΟΕΔΒ, τη δραματική μείωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών και την υποχρηματοδότηση της παιδείας έχει ως αποτέλεσμα να έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα, χωρίς οι μαθητές να έχουν σχολικά βιβλία, με μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τεράστια λειτουργικά προβλήματα. Η Υπουργός αναγνώρισε ότι υπάρχουν 2400 κενά στην πρωτοβάθμια και 1000 κενά στη δευτεροβάθμια, ενώ είναι σίγουρα πολύ περισσότερα.
Το κόστος θα κληθούν να πληρώσουν και πάλι οι γονείς αφού οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να το κάνουν λόγω της δραστικής περικοπής κατά 50-60% της χρηματοδότησης την τελευταία διετία από τις μνημονιακές πολιτικές.
Σε μια εποχή, λοιπόν, δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των εργαζομένων και αύξησης της ανεργίας θα έχει τραγικές συνέπειες για τους γονείς που θα επιβαρυνθούν με τα έξοδα αγοράς, εκτύπωσης ή αναπαραγωγής των σχολικών βιβλίων.
Οι δραματικές επιπτώσεις, όμως, της εκπαιδευτικής πολιτικής και του μεσοπρόθεσμου φαίνονται και σε άλλους τομείς. Σε πολλά σχολεία οι μαθητές στα τμήματα ξεπερνούν τους 25 και φτάνουν τους 30, καταργείται ολοκληρωτικά φέτος η Πρόσθετη Διδακτική στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία. Κλείνουν, ακόμη αθλητικά σχολεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, υποβαθμίζεται η διδασκαλία ξένων γλωσσών και η λειτουργία των σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Αναστέλλεται επίσης η λειτουργία των Συμβουλευτικών σταθμών νέων και των Γραφείων Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να επιτρέψουν στην κυβέρνηση να συνεχίσει την κατεδάφιση του δημόσιου κοινωνικού αγαθού της Παιδείας, με δικαιολογία την δημοσιονομική εξυγίανση. Η δημόσια και δωρεάν παιδεία, δεν είναι αγαθό για κατάργηση.
Η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καλεί τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, να κλιμακώσουν ενωμένοι τον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Να διεκδικήσουν να φτάσουν όσο το δυνατό πιο σύντομα τα βιβλία στα σχολεία και σε κάθε περίπτωση το κόστος να το αναλάβει αυτός που έχει την ευθύνη και την υποχρέωση, δηλαδή το Κράτος και το υπουργείο Παιδείας. Να διεκδικήσουν την άμεση στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο προσωπικό, την άμεση κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων και τη λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.
δυστυχώς να γνωρίζουν εάν θα τα πάρουν σε 1 ή 2 ή και 3 μήνες.
Είναι εξοργιστική η τακτική του Υπουργείου Παιδείας το οποίο αντί να αναλάβει τις δικές του ευθύνες, επιχειρεί να τις μετακυλίσει στη σχολική κοινότητα, στους γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Σε μια περίοδο δραστικής μείωσης μισθών και ημερομισθίων, επιβολής νέων χαρατσιών, σε περίοδο περικοπών σε όλους τους τομείς του δημοσίου, το Υπουργείο Παιδείας στην προσπάθειά του να καταργήσει οργανισμούς και φορείς εκτοξεύει στα ύψη το συνολικό κόστος εκτύπωσης των βιβλίων (προσθέτοντας επιπλέον κόστος για τις φωτοτυπίες και τα DVD).
Από την άλλη επιχειρείται με διάφορους τρόπους η μεταφορά του κόστους στους γονείς, με την επίκληση «εθελοντικών πρωτοβουλιών» και «εκδήλωσης αλληλεγγύης».
Η καταστροφική πολιτική των μνημονίων και του μεσοπρόθεσμου προγράμματος που ακολουθεί η κυβέρνηση, σε πλήρη σύμπλευση με την τρόικα, σε συνδυασμό με την κατάργηση του ΟΕΔΒ, τη δραματική μείωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών και την υποχρηματοδότηση της παιδείας έχει ως αποτέλεσμα να έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα, χωρίς οι μαθητές να έχουν σχολικά βιβλία, με μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τεράστια λειτουργικά προβλήματα. Η Υπουργός αναγνώρισε ότι υπάρχουν 2400 κενά στην πρωτοβάθμια και 1000 κενά στη δευτεροβάθμια, ενώ είναι σίγουρα πολύ περισσότερα.
Το κόστος θα κληθούν να πληρώσουν και πάλι οι γονείς αφού οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να το κάνουν λόγω της δραστικής περικοπής κατά 50-60% της χρηματοδότησης την τελευταία διετία από τις μνημονιακές πολιτικές.
Σε μια εποχή, λοιπόν, δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των εργαζομένων και αύξησης της ανεργίας θα έχει τραγικές συνέπειες για τους γονείς που θα επιβαρυνθούν με τα έξοδα αγοράς, εκτύπωσης ή αναπαραγωγής των σχολικών βιβλίων.
Οι δραματικές επιπτώσεις, όμως, της εκπαιδευτικής πολιτικής και του μεσοπρόθεσμου φαίνονται και σε άλλους τομείς. Σε πολλά σχολεία οι μαθητές στα τμήματα ξεπερνούν τους 25 και φτάνουν τους 30, καταργείται ολοκληρωτικά φέτος η Πρόσθετη Διδακτική στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία. Κλείνουν, ακόμη αθλητικά σχολεία, Κέντρα Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, υποβαθμίζεται η διδασκαλία ξένων γλωσσών και η λειτουργία των σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Αναστέλλεται επίσης η λειτουργία των Συμβουλευτικών σταθμών νέων και των Γραφείων Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να επιτρέψουν στην κυβέρνηση να συνεχίσει την κατεδάφιση του δημόσιου κοινωνικού αγαθού της Παιδείας, με δικαιολογία την δημοσιονομική εξυγίανση. Η δημόσια και δωρεάν παιδεία, δεν είναι αγαθό για κατάργηση.
Η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ καλεί τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, να κλιμακώσουν ενωμένοι τον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Να διεκδικήσουν να φτάσουν όσο το δυνατό πιο σύντομα τα βιβλία στα σχολεία και σε κάθε περίπτωση το κόστος να το αναλάβει αυτός που έχει την ευθύνη και την υποχρέωση, δηλαδή το Κράτος και το υπουργείο Παιδείας. Να διεκδικήσουν την άμεση στελέχωση των σχολείων με το αναγκαίο προσωπικό, την άμεση κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων και τη λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.