Παράλληλα, πηγές της Επιχείρησης αναφέρουν ότι από την ημέρα που εξαγγέλθηκε το μέτρο μέχρι και χθες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα (700% και πλέον) οι κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΗ από καταναλωτές που ζητούν πληροφορίες για το πώς θα ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ). Από 300 κλήσεις την ημέρα που δεχόταν η ΔΕΗ πριν ανακοινωθεί το τέλος ακινήτων, έχουν σταθεροποιηθεί πλέον στις 2.000 - 2.500, ενώ τις πρώτες ημέρες αμέσως μετά την εξαγγελία έφτασαν μέχρι και τις 3.500!
Το Κοινωνικό Τιμολόγιο είναι ειδικό καθεστώς που τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2011, απευθύνεται σε μακροχρόνια ανέργους, χαμηλοσυνταξιούχους, πολυτέκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες, και μεταφράζεται σε χαμηλότερες κατά 10%-20% χρεώσεις. Προϋπόθεση για ένταξη είναι η τετραμηνιαία κατανάλωση ενός νοικοκυριού να μην ξεπερνά τις 800 κιλοβατώρες. Στο ειδικό αυτό τιμολόγιο πριν ανακοινωθεί το τέλος στα ακίνητα είχαν ενταχθεί περίπου 330.000 πελάτες της ΔΕΗ και μέσα σε μια σχεδόν εβδομάδα ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 10.000.
Κύκλοι πάντως της ΔΕΗ επισημαίνουν ότι ακόμη κι αν κάποιος υπαχθεί τελικά στο ΚΟΤ, αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποφύγει το χαράτσι του ειδικού τέλους, τουλάχιστον αυτό που αφορά στην πρώτη δόση. Διότι μέχρι να εγκριθεί η αίτησή του απαιτείται περίπου ενάμισης μήνας, ενώ οι πρώτοι φουσκωμένοι με το ειδικό τέλος λογαριασμοί θα καταφτάσουν αρχές Οκτωβρίου. Απλώς, αν κάποιος υπαχθεί στο Κοινωνικό Τιμολόγιο, τα επιπλέον χρήματα που κατέβαλε για το τέλος θα του επιστραφούν με τον επόμενο λογαριασμό της ΔΕΗ.
Την ίδια στιγμή, δικηγορικά γραφεία ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν στο Διαδίκτυο έντυπα αιτήσεων τα οποία θα συμπληρώνουν όσοι επιθυμούν να προσφύγουν εναντίον της ΔΕΗ στα διοικητικά δικαστήρια ζητώντας να μην κόβεται το ρεύμα όταν δεν πληρώνεται το χαράτσι. Στα συγκεκριμένα έντυπα ο φορολογούμενος θα δηλώνει ότι ναι μεν θα πληρώσει την εισφορά αλλά ότι επιφυλάσσεται κατά παντός νομίμου δικαιώματός του εφόσον η απόφαση επιβολής του τέλους κριθεί αντισυνταγματική από τη Δικαιοσύνη.
ΤΑ ΝΕΑ