Μέχρι το 2012 προβλεπόταν να έχουν ολοκληρωθεί σηµαντικά τµήµατα των µεγάλων αυτοκινητοδρόµων...
µεταξύ των οποίων είναι και η πολυαναµενόµενη Ιόνια Οδός. Η ανάπτυξη προϋποθέτει και τις βασικές υποδοµές σε διαφορετική περίπτωση µιλάµε για στασιµότητα... Η Αιτωλοακαρνανία βρίσκεται πίσω στην ανάπτυξη, γι’ αυτό και ανέµενε µε αγωνία αυτό το δρόµο, το µεγαλύτερο µήκος του οποίου περνά από το νοµό. Μεγάλες πιέσεις ασκήθηκαν και για τη σύνδεση της Ιόνιας µε το Πλατυγιάλι που τελικά τώρα συµπεριλήφθηκε µεταξύ εκείνων των έργων που θα χρηµατοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ. Ο διαγωνισµός για την κατασκευή της Ιόνιας που βαπτίστηκε έτσι επειδή ακολουθεί την ακτογραµµή του Ιονίου Πελάγους, ολοκληρώθηκε το 2007, αφού πρώτα πέρασε από 40 κύµατα. Σκοπός ήταν να αντικαταστήσει την υποτιθέµενη σηµερινή Εθνική Οδό Αντιρρίου - Ιωαννίνων που δικαίως έχει ονοµαστεί «καρµανιόλα», αφού είναι προδιαγραφών του 1932 και «έχει πάρει στο λαιµό της», εκατοντάδες ανθρώπους στα χιλιάδες τροχαία ατυχήµατα που έχουν συµβεί. Οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το 2008 δίνοντας ελπίδες σε όλη την Αιτωλοακαρνανία και όχι µόνο. Μάλιστα εγκαινιάστηκε µετά βαΐων και κλάδων και η ευρεία παράκαµψης Αγρινίου, που αποτελεί τµήµα της Ιόνιας Οδού, και παρόλο που είναι σταγόνα στον ωκεανό, τόνωσε τις ελπίδες όλων ότι το έργο θα προχωρήσει. Όµως οι παλινωδίες µε τις απαλλοτριώσεις και τις µετακινήσεις των πυλώνων της ΔΕΗ δεν άργησαν να έρθουν, σταµατώντας σιγά - σιγά το έργο. Τα εργοτάξια ένα µετά το άλλο έπαψαν να δουλεύουν και σήµερα η κατάσταση θυµίζει δρόµο φάντασµα, µε µισοτελειωµένα κοµµάτια, σήραγγες και γέφυρες. Σε αυτή την εξέλιξη συνέβαλε και η οικονοµική κρίση, µε τις τράπεζες να σταµατούν τη χρηµατοδότηση. Οι διαπραγµατεύσεις που ακολούθησαν τελικά δεν οδήγησαν πουθενά, πάρα την αισιοδοξία της κυβέρνησης. Οι τράπεζες και οι παραχωρησιούχοι από την πλευρά τους κατηγορούν το δηµόσιο ότι δεν ανταποκρίθηκε στην επίλυση των ζητηµάτων που εκκρεµούν, ενώ το δηµόσιο από την άλλη πλευρά υποστηρίζει το αντίθετο, ότι δηλαδή έλυσε όλα τα βασικά προβλήµατα. Τα διόδια πάντως εισπράττονται κανονικά στους δρόµους καρµανιόλες, για την χρηµατοδότηση της κατασκευής των δρόµων που ΘΑ γίνουν, πράγµα που αποτελεί µεγάλο ζήτηµα. Όµως η πραγµατική καταστροφή θα έρθει αν δεν υπάρξει συµφωνία, δεδοµένου ότι υπάρχουν ποινικές ρήτρες τόσο από την πλευρά των παραχωρησιούχων, όσο και από την πλευρά του δηµοσίου, τις όποιες θα πληρώσει εκείνος που θα αποδειχθεί ότι φταίει, αφού προηγηθούν δικαστικές διαδικασίες. Το υπουργείο Υποδοµών πάντως διαβεβαιώνει ότι στις αρχές του 2012 τα θέµατα θα έχουν λυθεί και τα έργα θα ξεκινήσουν και πάλι χωρίς να συµµερίζεται κανένας αυτή την αισιοδοξία.
bonitsapress.blogspot.com