tromaktiko: Ξεκίνησε η κατάληψη στο 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Ξεκίνησε η κατάληψη στο 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης



Σε κατάληψη προχώρησαν σήμερα οι μαθητές στο 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης κατόπιν ψηφοφορίας, με το δεκαπενταμελές μετά από την συνέλευση που πραγματοποίησε να... θέτει τους προβληματισμούς των μαθητών στον Διευθυντή του λυκείου. Πιο αναλυτικά:

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Στα πλαίσια των αναγκών της σύγχρονης κοινωνίας, το σχολείο οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να παρέχει στο μαθητή τις μεθόδους απόκτησης της γνώσης αντί να τον κατεύθύνει στη στείρα αποστήθιση της. Η γνώση ανανεώνεται διαρκώς και ο μαθητής- μελλοντικό μέλος τις κοινωνίας οφείλει να μάθει να ελίσσεται και να προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα.

Επιπλέον, ρόλος του σχολείου στη σύγχρονη κοινωνία είναι να παρέχει στους μαθητές γενικές, σφαιρικές γνώσεις και όχι εξειδικευμένες. Παρακάμπτεται κατ΄αυτόν τον τρόπο ο ουσιαστικός ρόλος της εκπαίδευσης και θυσιάζεται ο στόχος της ηθικής και πνευματικής διάπλασης του νέου στο βωμό της επιτυχίας στις εισαγωγικές εξετάσεις.

Ακόμη, το σχολείο αποτελεί το χώρο διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς που θα αποτελέσει το μέλλον αυτού του τόπου και θα χαράξει την πορεία του. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να μπορεί να εμπνεύσει το νέο. Οι κακές υλικοτεχνικές υποδομές δεν εξυπηρετούν σαφέστατα το σκοπό αυτό και η υποχρηματοδότηση δηλώνει την αδιαφορία της πολιτείας για το μέλλον του τόπου και την επιθυμία της να βρίσκει πρόσκαιρες λύσεις σε όλα τα προβλήματα.

Λαμβάνοντας υπόψη τους παραπάνω προβληματισμούς και αναλογιζόμενοι τις παραμέτρους που αυτοί θέτουν, προβαίνουμε στη διατύπωση των ακόλουθων αιτημάτων, επιτακτικών για τη στοιχειώδη βελτίωση της εκπαίδευσης.

1. Καθίσταται άμεση η ανάγκη για αύξηση της χρηματοδότησης στην παιδεία (η οποία αντιστοιχεί στο 1,5% του ΑΕΠ) και η ορθή διαχείριση των χρημάτων αυτών από τις σχολικές επιτροπές. Η επένδυση στον τομέα της παιδείας αποτελεί μια από τις ουσιαστικότερες επενδύσεις που μπορεί να πραγματοποιήσει ένα κράτος και πόσο μάλλον όταν αυτό διανύει κρίση και επιδιώκει τη μελλοντική ανάπτυξη.

2. Απαιτείται διαρκής επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού προκειμένου να ανανεώνει διαρκώς τις γνώσεις του και τις εκπαιδευτικές του μεθόδους. Η γνώση ανανεώνεται διαρκώς και ένα πτυχίο 25ετίας δεν εξασφαλίζει την αρτιότητα του διδάσκοντα.

3. Είναι σαφές πως ο διδάσκων που αναλαμβάνει τον τόσο σημαντικό ρόλο της εκπαίδευσης του νέου οφείλει να έχει και τις κατάλληλες ικανότητες. Θα πρέπει να υπάρξει, λοιπόν, ένα μέσο αξιολόγησης των καθηγητών ώστε να εξασφαλίζεται η ορθή λειτουργία του σχολείου.

4. Απαιτείται ενημέρωση για το νέο νόμο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Είναι ανήκουστο οι μαθητές της 1ης Λυκείου να μην έχουν καμία ενημέρωση για το σύστημα με βάση το οποίο θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να σχεδιάσουν τα βήματα τους στο χώρο τις δευτεροβάθμιας. Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί πως δυστυχώς από τα λίγα γνωστά δεδομένα για το νέο σύστημα φαίνεται πως πρόκειται για ένα αναχρονιστικό σύστημα που ενσωματώνει επιτηδευμένα εκπαιδευτικές καινοτομίες

5. Θα πρέπει να αντικατασταθούν διδακτικές ώρες του παρόντος προγράμματος με το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού του οποίου η ορθή διεξαγωγή αποφέρει σημαντικές ωφέλειες για το μαθητή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού δίνει τη δυνατότητα ενημέρωσης για της ανάγκες της αγοράς εργασίας, τις απαιτήσεις των σχολών και προσφέρει στο μαθητή την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και να επιλέξει τη σχολή που θα καθορίσει το μελλοντικό του επάγγελμα. Η έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού είναι η κυριότερη αιτία συσσώρευσης άνεργων πτυχιούχων στην αγορά εργασίας και της συνακόλουθης κοινωνικής και οικονομικής κρίσης.

6. Το παρόν σύστημα τροφοδοτεί την ανάπτυξη της παραπαιδείας, όρος άγνωστος στη συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων ανεπτυγμένων κρατών. Οι απαιτήσεις των εισαγωγικών εξετάσεων σε καμία περίπτωση δε συνάδουν με τις δυνατότητες του σχολείου και με τις γνώσεις που είναι αυτό ικανό να προσφέρει. Έτσι οι μαθητές μπαίνουν στην ψυχοφθόρα διαδικασία της παρακολούθησης φροντιστηρίων με σκοπό τη συσσώρευση όσο το δυνατόν περισσότερων γνώσεων που θα τους εξασφαλίσουν την επιτυχία. Η διαδικασία αυτή φθείρει και εξαντλεί τους μαθητές, επιβαρύνει οικονομικά την οικογένεια τους και περιορίζει, προφανώς, σημαντικά τη χρησιμότητα του σχολείου.

7. Προς πρόχειρη αντιμετώπιση της κατάστασης που μόλις προαναφέρθηκε αλλά και στα πλαίσια μίας καλοπροαίρετης ενίσχυσης των αδύναμων μαθητών, θεσπίστηκε τα προηγούμενα χρόνια ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας. Ωστόσο, σήμερα, χωρίς καμία αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα και με την ανάγκη ενίσχυσης των αδύναμων μαθητών να παραμένει διαρκώς παρούσα, η ενισχυτική διδασκαλία βροντοφωνάζει απών με αποτέλεσμα η ελληνική οικογένεια λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών να αδυνατεί να ανταπεξέλθει στα δυσβάσταχτα δίδακτρα που απαιτούνται για τους μαθητές του λυκείου και ιδιαίτερα της 3ης τάξης αυτού. Εωσότου, λοιπόν, να μην απαιτείται από το σύστημα, η ενισχυτική διδασκαλία οφείλει να επανέλθει στα σχολεία και, μάλιστα, να αναβαθμιστεί και να στοχεύει στη διαρκή βελτίωση των μαθησιακών ικανοτήτων των μαθητών. Μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας ο μαθητής θα πρέπει να αντιλαμβάνεται και να εμβαθύνει στο περιεχόμενο της διδασκόμενης ύλης δίχως να προβαίνει σε ανώφελη αποστήθιση του.

8. Η κυβέρνηση που διακηρύσσει καθημερινά πως η χώρα διανύει μία περίοδο οικονομικής δυσχέρειας είναι η ίδια κυβέρνηση που προβαίνει σε ανούσια έξοδα όπως η παροχή DVD στους μαθητές με τα σχολικά βιβλία, τη στιγμή που αυτά είναι διαθέσιμα σε αυτούς μέσω του διαδικτύου. Αφού, λοιπόν, αυτή η κίνηση δεν έχει ουσιαστικό όφελος για τους μαθητές δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε ποιους ωφελεί

9. Είναι σαφές και κατανοητό προς όλους πως το σχολείο θα πρέπει να αποτελεί χώρο φιλόξενο για το μαθητή, που θα ικανοποίει τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Κακές υλικοτεχνικές υποδομές που θέτουν ακόμη και σε κίνδυνο πολλές φορές την υγεία των μαθητών δεν αποτελούν σίγουρα εικόνα εκσυγχρονισμού. Επιπλέον, αναντίρρητα άξια απορίας και διαμαρτυρίας είναι η αδυναμία του σχολείου να χρησιμοποιήσει μέσα τα οποία διαθέτει για την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως οπτικοακουστικά μέσα, βιβλιοθήκες και εργαστήρια.

10. Τέλος, είναι ανεπίτρεπτο να μην δημιουργούνται τμήματα μαθημάτων επιλογής, διαθέσιμων προς επιλογή στους μαθητές και παρά τη μαζική επιθυμία τους να τα παρακολουθήσουν. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτά είναι μαθήματα που οι μαθητές θα επιλέξουν να εξεταστούν πανελληνίως.

3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!