Ο πρόεδρος του ιδρύματος όποτε θέλει κλείνει το ίδρυμα, όποτε θέλει το ανοίγει. Κάποιες φορές που υπάρχει στάση εργασίας των λεωφορείων, κλείνει για όλη την ημέρα τη σχολή, ενώ κάποιες άλλες, -για τις ίδιες ώρες στάσης- δεν την κλείνει. Κάποιες φορές που υπάρχει 24ωρη απεργία των ΜΜΜ κλείνει το ίδρυμα, σήμερα όμως δεν το έχει κάνει. Γράφω χρησιμοποιώντας ύφος που αποπνέει την εντύπωση πως το ΤΕΙ είναι τσιφλίκι του. Θα καταλάβετε στη συνέχεια.
Οι φοιτητές δεν ενημερώνονται παρά μόνο λίγες ώρες πριν το συμβάν. Αυτό συμβαίνει από τότε που πέρασα στο ίδρυμα για να φοιτήσω. Για παράδειγμα, αλλάζει το πρόγραμμα της εξεταστικής και το μαθαίνουμε την Κυριακή το βράδυ, όταν τη Δευτέρα δίνουμε. Κλείνει η σχολή με ανακοίνωση του προέδρου την Δευτέρα και το μαθαίνουμε το πρωινό της Δευτέρας. Άλλες φορές βγαίνουν ανακοινώσεις, οι οποίες δεν τηρούνται. Για παράδειγμα, ανακοινώνει ο πρόεδρος την μη λειτουργία των εργαστηρίων 4 μεσημεριανές ώρες ένεκα συμβουλίου, οι καθηγητές σκίζουν την απόφαση και κάνουν μάθημα. Πρόσφατα ανακοίνωσε την παράταση της εξεταστικής του θέρους, οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να μην γίνει παράταση αλλά να ενωθεί με την χειμερινή. Στο τμήμα ηλεκτρονικών συστημάτων οι φοιτητές ρωτούν με μηνύματα τους καθηγητές τους, οι οποίοι δεν απαντούν πάντα. Ρωτούν στο forum αν θα δοθεί το μάθημα, ποια είναι η ύλη, πότε θα περαστούν οι βαθμοί, και απάντηση ουδεμία.
Τους καλοκαιρινούς μήνες ο πρόεδρος με το συμβούλιο του ΤΕΙ αποφάσιζαν να περάσουν το νόμο για τα μονά-ζυγά εξάμηνα στη σχολή. Μαζευτήκαμε μια ομάδα καθηγητών και φοιτητών μη πολιτικά προσδιοριζόμενη και ζητήσαμε να ακούσουμε τη συζήτηση. Μας αρνήθηκαν την είσοδο. Μετά από μια ώρα μπήκαμε μόνοι μας ως φοιτητές όχι για να κάνουμε κάποια φασαρία ή να συνθηματολογήσουμε, αλλά να πούμε την άποψή μας. Με το που μπήκαμε, ο πρόεδρος φόρεσε τα γυαλιά ηλίου, την κάπα του και έφυγε αμέσως από το ίδρυμα!
Στην εξεταστική του θέρους πηγαίναμε διαβασμένοι να γράψουμε, δεν είχαμε επιτηρητές ή καθηγητές και φεύγαμε όπως ήρθαμε. Ξαναπηγαίναμε πάλι, συνέβαινε το ίδιο. Σε κάποια μαθήματα πήγαμε τρεις φορές και τρεις φύγαμε δίχως να τα δώσουμε. Δεν υπήρχε καμιά ενημέρωση.
Αυτά τα περιστατικά ομολογούν την ανοργανωσιά του ιδρύματος μόνο σε θέματα ενημέρωσης. Πρόσφατα κάποιος καθηγητής μας εξομολογήθηκε πως θα αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών, μειώνοντας τα μαθήματα. Εμείς που έχουμε περάσει 2 μαθήματα που συγχωνεύονται δεν ξέρουμε αν θα χάσουμε το βαθμό μας, ή αν θα έχουμε περισσότερα ή λιγότερα μαθήματα να περάσουμε. Ουδείς ενημερώνει. Προέκυψε λοιπόν το θέμα συγχώνευσης. Με αυτό τον τρόπο, θα απολυθούν και καθηγητές. Μας αποχαιρέτησαν πολλοί καθηγητές. Ένας αξίζει ιδιαίτερη μνεία, ο κύριος Ν.Τ. του τμήματος των υπολογιστικών συστημάτων όπου δίδασκε το μάθημα ασυρμάτων τηλεπικοινωνιακών δικτύων. Απ’ ότι έχω ακούσει λόγω της εργασίας του και της πείρα του, έκανε φανταστικό μάθημα, όπου ο καθένας μπορούσε και να παρακολουθήσει και να καταλάβει από την τάξη και να ρωτήσει ό,τι ήθελε. Έκανε αστεία, πείραζε τους φοιτητές, έλεγε προσωπικές εμπειρίες από τη δουλειά του κτλ. Η αίθουσά του ήταν γεμάτη από φοιτητές που δεν το χρωστάνε. Αυτός ο θαυμάσιος καθηγητής απολύεται! Το μάθημά του το αναλαμβάνει άλλος καθηγητής, για τον οποίο οι κριτικές δεν είναι οι καλύτερες. Πώς λοιπόν το κράτος ανταμείβει τους σωστούς επαγγελματίες; Δεν θα μπορούσε η θέση να δοθεί στον καθηγητή με την καλύτερη αξιολόγηση;(ένα χαρτί όπου οι φοιτητές βαθμολογούν τον καθηγητή τους)… Εμείς ως φοιτητές ωφελούμαστε ή είναι άδικο να ζητάμε τον καλύτερο;
Σαν να μην μας φθάνουν τα βάσανα, οι καθηγητές μας, επρόκειτο να μειωθούν δραματικά, σε σημείο που δεν θα μπορούν να γίνονται τα εργαστήρια(περίπου 170 ώρες λιγότερες την εβδομάδα θα γίνονται ανά τμήμα). Θα υπάρξουν λίστες αναμονής, περιορισμένες θέσεις, δεν θα δίνονται φωτοτυπίες ή σημειώσεις (όποιος έδινε δηλαδή), γενικά το ίδρυμα θα χωλαίνει σε εκπαιδευτική ισχύ. Ωστόσο, το υπουργείο παιδείας, έχει απαντήσει σε αντίστοιχη βουλευτική ερώτηση πως δεν θα γίνει τίποτα τέτοιο. Ωραία κοροϊδία, ωραία δημο-κρατία. Αυτή είναι η ανώτατη εκπαίδευση που ονειρεύεται η κυρία υπουργός; Να μην λειτουργεί τίποτα; Να μην μπορούμε να αποφοιτήσουμε ή να παρακολουθήσουμε επειδή δεν θα υπάρχουν καθηγητές; Οι δε υπεύθυνοι καθηγητές μας (πολλοί από τους οποίους δυστυχώς βαριούνται να διδάξουν), δεν μιλάνε. Δεν καθοδηγούν, γίνονται απλώς αποδέκτες των υπουργικών αποφάσεων για να κρατήσουν τη ρημάδα τη θεσούλα τους. Πού; Πού είναι η παιδεία; Πού είναι η υπευθυνότητα; Πού είναι ο σεβασμός στους φοιτητές, τους καθηγητές; Πού είναι οι πνευματικοί ταγοί; Η σιωπή των πνευματικών ανθρώπων είναι ξεπεσμός, όχι χρυσός.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ