Και οι έξι εταιρείες που είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό πήραν το “πράσινο” φως για το πέρασμα τους στην επόμενη φάση του έργου, το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 94 εκατομμυρίων ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέντε από τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό για το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου έχουν επίσης κατεβάσει συμμετοχή και στον άλλο μεγάλο διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, που αφορά στην υλοποίηση του συστήματος τηλεματικής για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Εύλογα γίνεται αντιληπτό ότι το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων είναι μεγάλο αφού οι εταιρείες που θα κερδίσουν τους δύο διαγωνισμούς θα εισέλθουν για πολλά χρόνια στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα ηλεκτρονικά εισιτήρια του μέλλοντος θα έχουν τρεις διαφορετικές μορφές που θα καλύπτουν τις ανάγκες όλων των χρηστών ανάλογα πάντα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Πολλαπλό εισιτήριο, σε μία ηλεκτρονική κάρτα μνήμης. Θα είναι αποθηκευμένος συγκεκριμένος αριθμός διαδρομών και κάθε φορά ο χρήστης κάνει χρήση θα αφαιρείται η αντίστοιχη διαδρομή. Πρόκειται για τύπο εισιτηρίου που αφορά κυρίως σε περιστασιακούς χρήστες και θα “γεμίζει” από σημεία πώλησης εισιτηρίων.
Έξυπνη κάρτα, η οποία θα αντικαταστήσει τις μηνιαίες και ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, με κόμιστρο χαμηλότερο από εκείνο του πολλαπλού εισιτηρίου. Ο συγκεκριμένος τύπος εισιτηρίου θα απευθύνεται στους σταθερούς χρήστες των ΜΜΜ.
Για όσους χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ σποραδικά θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου με την αποστολή γραπτού μηνύματος μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής e-banking.
Όταν υλοποιηθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αφορά ολόκληρη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής (Μετρό, Τρόλεϊ, Ηλεκτρικός, Λεωφορεία, Τραμ, Προαστιακός).
Ο ΟΑΣΑ, που είναι ο φορέας ανάθεσης του έργου, θα συμμετάσχει στην υλοποίησή του με ποσό 35 εκατομμυρίων ευρώ μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.