Από τα εδώλιά του πέρασε ο Νέρων, σπουδαίοι περιηγητές του 18ου αιώνα, οι οποίοι έχουν χαράξει τα ονόματά τους στους αναλημματικούς τοίχους (ενδέχεται οι υπογραφές να προστατευθούν με πλεξιγκλάς), ακόμη και τα κανόνια του Αλή Πασά στηρίχτηκαν στα αναλήμματα του θεάτρου, ενώ στα σπλάγχνα του κρύβονταν νομίσματα, δαχτυλίδια μέχρι κι εντυπωσιακά αγάλματα, όπως της Μαινάδας ή Μούσας.
Η μελέτη προστασίας, συντήρησης κι αποκατάστασης του μεγάλου θεάτρου της Νικόπολης, που εκπονήθηκε από το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Ηπειρωτικών Σπουδών, δεν είναι η μοναδική που εγκρίθηκε από το ΚΑΣ. Πράσινο φως δόθηκε και για την προστασία του μεγαλύτερου οικοδομήματος που βρίσκεται στο σπουδαιότερο ιερό του αρχαίου ελληνικού κόσμου, τους Δελφούς. Στα εδώλιά του κάθονταν πάνω από 5.000 θεατές για τους περίφημους αγώνες φωνητικής και ενόργανης μουσικής, τους Πυθικούς Αγώνες. Η ηλικία του φτάνει τους 25 αιώνες, αν και η σημερινή μνημειακή του μορφή χρονολογείται στον 1ο αι. π.Χ. Το θέατρο που αντιμετωπίζει προβλήματα τόσο στους αναλημματικούς τοίχους όσο και στο κοίλο και στην ορχήστρα θα αποκτήσει τη χαμένη του λάμψη και πάλι χάρη και στην ιδιωτική πρωτοβουλία, καθώς τα χρήματα για τη μελέτη αποκατάστασης του θεάτρου (95.000 ευρώ) συγκεντρώθηκαν με πρωτοβουλία του Διαζώματος, της Κίνησης πολιτών για τη σωτηρία των αρχαίων θεάτρων υπό τον Σταύρο Μπένο.
http://erroso.blogspot.com/