Αυτά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατου Ευρωβαρόμετρου, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, όπου αναλυτικότερα σημειώνεται ότι ο κίνδυνος έλλειψης τροφής και νερού αξιολογείται ψηλά (81%) από τους Γάλλους, η αλλαγή του κλίματος από τους Σουηδούς (68%), η οικονομική κρίση από τους Έλληνες (78%), η διεθνής τρομοκρατία από τους Βούλγαρους (53%), η δυνατότητα πρόσβασης σε ενεργειακές πηγές από τους Δανούς (45%), οι ένοπλες συγκρούσεις από τους Βούλγαρους (42%), η εξάπλωση επιδημιών από τους Σλοβάκους (41%), η αύξηση του παγκόσμιου πληθυσμού από τους Σουηδούς (45%) και η εξάπλωση των πυρηνικών από τους Έλληνες (28%).
Στην έρευνα σημειώνεται επίσης ότι το 78% πιστεύει πως η αντιμετώπιση της αλλαγής κλίματος μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη και να δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης, ενώ το 68% θέλει η φορολογία να συναρτάται με την ενεργειακή χρήση.
Στην κλίμακα εξάλλου 1 (''δεν είναι καθόλου σοβαρό'') με 10 (''είναι πολύ σοβαρό''), το θέμα της αλλαγής κλίματος σε τούτη τη συγκυρία συγκεντρώνει κατά μέσο ευρωπαϊκό όρο 6.1. Οι Κύπριοι δίνουν έμφαση με 8.9 και ακολουθούν οι Έλληνες (8.6), ενώ τελευταίοι έρχονται οι Φινλανδοί και Βρετανοί (6.1).
Από την Ε.Ε. οι πολίτες της Γηραιάς Ηπείρου έχουν πολλές απαιτήσεις - το 88% πιστεύει ότι η Ευρώπη μπορεί να επεκτείνει τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, το 87% ζητά μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην ενέργεια και το 73% εστιάζεται στην καλύτερη ενεργειακή λειτουργία των αυτοκινήτων.
Με το θέμα αντιμετώπισης των κλιματολογικών αλλαγών πρέπει να ασχοληθούν: οι εθνικές κυβερνήσεις (πιστεύουν οι Ισπανοί κατά 57%), η Ε.Ε. λένε οι Βέλγοι κατά 54%), οι βιομηχανίες κι οι επιχειρήσεις (υποστηρίζουν οι Γερμανοί κατά 57%), είναι συλλογική ευθύνη πολλών παραγόντων (λένε οι Πορτογάλοι κατά 46%), εμείς προσωπικά (λένε οι Σουηδοί κατά 45%), οι τοπικές και περιφερειακές αρχές (υποστηρίζουν οι Ισπανοί κατά 30%), ενώ οι Έλληνες ισομερίζουμε τις ευθύνες: στην κυβέρνηση (37%) και στη συλλογική ευθύνη πολλών παραγόντων (επίσης 37%).
Το 53% των ευρωπαίων δήλωσε πως τους τελευταίους έξι μήνες καθιέρωσε μια πρακτική πιο φιλική προς το περιβάλλον, ενώ το 66% δήλωσε πως εφαρμόζει τον διαχωρισμό και την ανακύκλωση σκουπιδιών.
Αναλυτικότερα, διαχωρίζουν και ανακυκλώνουν τα σκουπίδια τους οι Λουξεμβούργιοι (88%), προσπαθούν να μειώσουν τη χρήση μη ανακυκλώσιμων προϊόντων επίσης οι Λουξεμβούργιοι (71%), αγοράζουν τοπικά και εποχικά προϊόντα οι Αυστριακοί (55%), αγοράζουν ηλεκτρικό εξοπλισμό με κύριο κριτήριο τις ενεργειακές επιδόσεις οι Δανοί (55%), αποφεύγουν τη χρήση αυτοκινήτου και επιλέγουν άλλα μέσα πιο φιλικά στο περιβάλλον οι Σουηδοί (60%), έκαναν καλύτερη μόνωση του σπιτιού τους οι Βέλγοι (32%), η χαμηλή κατανάλωση βενζίνης ήταν το κύριο κριτήριο στην αγορά ενός αυτοκινήτου είπαν οι Λουξεμβούργιοι (27%), αποφεύγουν τις πτήσεις για μικρές αποστάσεις οι Σουηδοί (28%), στο σπίτι τους έβαλαν εξοπλισμό ανανεώσιμων πηγών ενέργειας οι Φινλανδοί (17%). Οι Έλληνες διαχωρίζουμε τα σκουπίδια μας (62%), αγοράζουμε εποχικά προϊόντα (37%), προσπαθούμε να μην χρησιμοποιούμε πλαστικά (36%) και επιλέγουμε άλλους (πλην του ΙΧ) τρόπους μεταφοράς (21%).