Μεταξύ άλλων οι Γιάννης Αμοιρίδης, Σάββας Εμινίδης, Αλέξανδρος Αθανασιάδης, Χρήστος Μαγκούφης, Δημήτρης Καρύδης και Νίκος Ζωίδης, κ.α. προτείνουν ότι οι νέες άδεις που θα εκδοθούν να μην είναι περισσότερες από το 7% των σημερινών και το παράβολο για την έκδοση νέας άδειας να μην υπερβαίνει τις 40.000 ευρώ.
Ειδικότερα οι βουλευτές προτείνουν τα εξής στον κ. Ραγκούση:
1. Ως προς τον αριθμό των νέων αδειών, να εκδοθούν νέες άδειες σε ποσοστό 5%-7% επί των υπαρχόντων πανελλαδικά στο πρώτο εξάμηνο από την εφαρμογή του νέου νόμου. Ο αριθμός αυτός είναι ικανός για το διάστημα των έξι μηνών ώστε το παρατηρητήριο να έχει πλήρη εικόνα της νέας κατάστασης που θα διαμορφωθεί, ώστε να συντάξει μελέτη-πρόταση συνεκτιμώντας τα νέα δεδομένα (αριθμητικά, χωροταξικά, κυκλοφοριακό κλπ. ) ως προς τις επιπτώσεις για τις υπηρεσίες, το κόστος μεταφοράς του ταξί, αλλά και την επαγγελματική θέση των ιδιοκτητών.
2.Η αντικειμενικοποίηση της τιμής μιας νέας άδειας (ΑΠΥ) δίνει τη δυνατότητα στο κράτος
Α. να εισπράξει τους φόρους (φόρο μεταβίβασης και Φ.Π.Α.) από κάθε παροχή νέας άδειας ή από οποιαδήποτε μεταβίβαση άδειας ή
Β. αντί για την υποχρέωση της απόσβεσης της άυλης αξίας των υπαρχουσών αδειών από το κράτος, να δημιουργηθεί εθνικό δημοπρατήριο αδειών, ώστε με εκκίνηση την ορισθείσα αντικειμενική τιμή, να αποζημιώνεται ο παλιός ιδιοκτήτης στην τιμή αυτή και το επιπλέον ποσό να εισπράττεται από το κράτος.
3. Το παράβολο έκδοσης νέας άδειας ταξί να ορισθεί σε ύψος περίπου 40.000 € όπως προτείνατε στην Κ.Ο. του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στην προηγούμενη συνεδρίαση του Κ.Τ.Ε.. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξουν τα εξής αποτελέσματα.
Α. Το κράτος να έχει αυξημένα έσοδα, κρίσιμο μέγεθος για την εποχή.
Β. Αποφεύγονται περιπτώσεις κατά τις οποίες ο οποιοσδήποτε θα αγοράσει μία άδεια (ΑΠΥ) να χρησιμοποιεί το όχημά του για προσωπική χρήση και να απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, εισφορές για όχημα μεγαλύτερο των 2.000cc, αντικειμενικά φορολογικά κριτήρια κ.α.
4. Για τα ειδικά μισθωμένα οχήματα πρέπει να υπάρξει
Α. Αντικειμενικοποίηση της αξίας
Β. ορισμός τυπικών και ειδικών προσόντων του κατόχου της άδειας
Γ. δυνατότητα πρόσβασης στον κλάδο και των σημερινών ιδιοκτητών ταξί με αντικατάσταση του οχήματος και της άδειας σε συγκεκριμένο χρόνο
Δ. Διαχωρισμός από τα κοινά ταξί με ορισμό του αριθμού των θέσεων του οχήματος χωρίς τον οδηγό.