"Η ιδέα είναι να παντρέψεις την νοημοσύνη του οδηγού με εκείνη του αυτοκινήτου με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο και το αποτέλεσμα να είναι ένα ασφαλές οδηγικό περιβάλλον," εξήγησε ο Χοσέ ντελ Ρ. Μιλάν, καθηγητής στο ελβετικό τεχνολογικό πανεπιστήμιο EPFL, ο οποίος ηγείται του σχεδίου.
Το σχέδιο βασίζεται στην "μέτρηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε συνδυασμό με την κίνηση των ματιών".
"Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του αυτοκινήτου θα σαρώνει τον περιβάλλοντα χώρο αξιοποιώντας ταυτόχρονα τους αισθητήρες του ίδιου του οχήματος" κι έτσι θα καθίσταται δυνατή η πρόβλεψη της επόμενης κίνησης του οδηγού. Το όχημα στη συνέχεια θα προετοιμάζεται για ελιγμούς μειώνοντας ταχύτητα, αν είναι απαραίτητο, ή θα στρίβει δεξιά ή αριστερά.
Εκπρόσωπος του EPFL δήλωσε ότι οι έρευνες θα διαρκέσουν τέσσερα χρόνια και ότι "στο τέλος αυτής της περιόδου ελπίζουμε να έχουμε ήδη έτοιμο το πρωτότυπο."