Ο Pac-Man ήταν ο πρώτος χαρακτήρας των video games και έδωσε την πραγματική αίσθηση του τι σημαίνει να έχεις brand. Το γεγονός της πρώτης ύπαρξης χαρακτήρα, είναι κι ο λόγος που τα games είναι συνώνυμά του, έστω κι αν πριν από αυτόν προηγήθηκε το Pong, το Space Invaders κι άλλοι 20-30 μέτριοι τίτλοι. Άλλωστε, είναι το πιο παλιό παιχνίδι που διαθέτει official site στην ιστοσελίδα της Namco και μάλιστα με Game ID “1” (το Νο.2 είναι η Ms. Pacman). Η ιστορία: Ο εμπνευστής του Pac-Man είναι ο Ιάπωνας Toru Iwatani, ο οποίος εργαζόταν στην Namco από το 1977. Το αρχικό όνομα του Pac-Man ήταν “Pakku-Man”. Στα ιαπωνικά, το “paku-paku” σημαίνει ανοιγοκλείνω το στόμα μου. Από εκεί προήλθε και η ιδέα του σχεδιασμού η οποία τελειοποιήθηκε όταν ο Toru Iwatani πεινούσε, παρήγγειλε πίτσα και τρώγοντας το πρώτο κομμάτι είδε το σχήμα της πίτσας που είχε απομείνει στο κουτί κι αποφάσισε να το υιοθετήσει! Το 1979, η πρώτη έκδοση του παιχνιδιού ονομαζόταν “PUCK MAN”, αλλά το 1980 η Midway, η οποία συνεργάστηκε με την Namco για την έκδοση του παιχνιδιού στην Αμερική, αναγκάστηκε να το ονομάσει “Pac-Man” για να μην υπάρχει σύγχυση του “puck” με το “fuck”. Στην ομάδα ανάπτυξης του Pac-Man, συμμετείχαν και οι Hideyuki Mokajima (San- Programmer) και Toshio Kai (ήχος και μουσική). Η ανάπτυξη του παιχνιδιού χρειάστηκε 18 μήνες.
Το Pac-Man κατάφερε να εξαπλωθεί σε όλες τις αγορές του κόσμου και να εκτοπίσει την μανία που είχε δημιουργηθεί με τα shooters. Λόγω της μορφής του κατάφερε να προσεγγίσει τόσο άντρες όσο και γυναίκες. Μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 30 επίσημες εκδόσεις του Pac-Man από την Namco κι αμέτρητοι κλώνοι από τρίτες εταιρείες ή ερασιτέχνες προγραμματιστές (όπως το CD-Man που κυκλοφόρησε το 1992).. Πρόκειται ίσως για το παιχνίδι με τις περισσότερες εναλλακτικές εκδόσεις μέχρι και σήμερα. Το 1980 κυκλοφόρησε και το “Rally-X” ένα racing game-αντιγραφή του Pac-Man, στο οποίο έπρεπε να κινηθείτε σε λαβύρινθο με το όχημά σας και να συγκεντρώσετε σημαίες, ενώ σας καταδίωκαν αυτοκίνητα για να συγκρουστούν μετωπικά μαζί σας. Ίσως η Midway θα έπρεπε στη συγκεκριμένη περίπτωση να βγάλει ένα καθαρό racing παρά να δημιουργήσει έναν κακόγουστο κλώνο.Το Pac-Man είναι το Νο.1 arcade παιχνίδι παγκοσμίως, αφού έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 350.000μηχανήματα!
Bugs και τερματισμός
Μαζί με τον Pac-Man ήρθαν και τα πρώτα bugs, τα οποία λόγω της γρήγορης εξάπλωσης του παιχνιδιού δεν άργησαν να διαδοθούν. Στην πρώτη έκδοση του Pac-Man υπήρχε ένα περίεργο bug το οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούσαν προς όφελός τους. Συγκεκριμένα, όταν ο Pac-Man στεκόταν σε μία γωνία, αν διατηρούσε το στόμα του κλειστό τότε τα φαντάσματα περνούσαν από πάνω του σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Το bug αυτό διορθώθηκε στις επόμενες εκδόσεις.
Κάποιοι έχουν την εντύπωση ότι το Pac-Man δεν τερματίζεται ποτέ. Αυτό όμως διαψεύστηκε στις 3/7/1999, όταν ο Billy Mitchell (της “Twin Galaxies”, αμερικανικής ομάδας που πραγματοποιεί ρεκόρ σε video games) πραγματοποίησε το ακατόρθωτο εγχείρημα να φτάσει στο Level 256 (!) χωρίς να φαγωθεί ούτε μία φορά! Συνολικά συγκέντρωσε 3,333,360 πόντους. Εκεί αναγκάστηκε να χάσει, διότι το παιχνίδι στην τελευταία πίστα εμφανίζει bug στο δεξί μέρος της οθόνης. Πριν από το επίσημο ρεκόρ υπήρχε κι ένα ανεπίσημο συμβάν το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί αν όντως συνέβη. Το 1982, μόλις δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, ο Jeffrey R. Yee, ένα νεαρό παιδί-θαύμα, κατάφερε σε ηλικία οκτώ χρονών να τερματίσει το παιχνίδι και να περάσει ακόμα και το “kill screen” του 256ου level, διπλασιάζοντας τους πόντους του και λαμβάνοντας παράλληλα συγχαρητήρια επιστολή από τον τότε πρόεδρο της Αμερικής, Ronald Reagan! Κατάφερε με άλλα λόγια να περάσει το bug του παιχνιδιού. Αργότερα, κάτι τέτοιο δεν επαναλήφθηκε, ενώ το Billy Mitchell, μετά το αήττητο ρεκόρ του ’99 προσέφερε 100.000 δολάρια σε όποιον κατάφερνε να περάσει το 256ο level μέχρι την 1/1/2000. Κανείς δεν το κατάφερε αφού στην πράξη ο Pac-Man και τα φαντάσματα πάντοτε ξέφευγαν στον κενό χώρο και οι αόρατες τελείες που έπρεπε να φάει ο Pac-Man δεν τελείωναν ποτέ (μάλιστα αν ο Pac-Man έχανε ζωή τότε οι τελείες αυτές ξαναεμφανιζόντουσαν στη θέση τους).
pinnokio.gr
Μαζί με τον Pac-Man ήρθαν και τα πρώτα bugs, τα οποία λόγω της γρήγορης εξάπλωσης του παιχνιδιού δεν άργησαν να διαδοθούν. Στην πρώτη έκδοση του Pac-Man υπήρχε ένα περίεργο bug το οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούσαν προς όφελός τους. Συγκεκριμένα, όταν ο Pac-Man στεκόταν σε μία γωνία, αν διατηρούσε το στόμα του κλειστό τότε τα φαντάσματα περνούσαν από πάνω του σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Το bug αυτό διορθώθηκε στις επόμενες εκδόσεις.
Κάποιοι έχουν την εντύπωση ότι το Pac-Man δεν τερματίζεται ποτέ. Αυτό όμως διαψεύστηκε στις 3/7/1999, όταν ο Billy Mitchell (της “Twin Galaxies”, αμερικανικής ομάδας που πραγματοποιεί ρεκόρ σε video games) πραγματοποίησε το ακατόρθωτο εγχείρημα να φτάσει στο Level 256 (!) χωρίς να φαγωθεί ούτε μία φορά! Συνολικά συγκέντρωσε 3,333,360 πόντους. Εκεί αναγκάστηκε να χάσει, διότι το παιχνίδι στην τελευταία πίστα εμφανίζει bug στο δεξί μέρος της οθόνης. Πριν από το επίσημο ρεκόρ υπήρχε κι ένα ανεπίσημο συμβάν το οποίο δεν έχει επιβεβαιωθεί αν όντως συνέβη. Το 1982, μόλις δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, ο Jeffrey R. Yee, ένα νεαρό παιδί-θαύμα, κατάφερε σε ηλικία οκτώ χρονών να τερματίσει το παιχνίδι και να περάσει ακόμα και το “kill screen” του 256ου level, διπλασιάζοντας τους πόντους του και λαμβάνοντας παράλληλα συγχαρητήρια επιστολή από τον τότε πρόεδρο της Αμερικής, Ronald Reagan! Κατάφερε με άλλα λόγια να περάσει το bug του παιχνιδιού. Αργότερα, κάτι τέτοιο δεν επαναλήφθηκε, ενώ το Billy Mitchell, μετά το αήττητο ρεκόρ του ’99 προσέφερε 100.000 δολάρια σε όποιον κατάφερνε να περάσει το 256ο level μέχρι την 1/1/2000. Κανείς δεν το κατάφερε αφού στην πράξη ο Pac-Man και τα φαντάσματα πάντοτε ξέφευγαν στον κενό χώρο και οι αόρατες τελείες που έπρεπε να φάει ο Pac-Man δεν τελείωναν ποτέ (μάλιστα αν ο Pac-Man έχανε ζωή τότε οι τελείες αυτές ξαναεμφανιζόντουσαν στη θέση τους).