Εξαγριωμένοι πελάτες της Qantas στα διάφορα διεθνή αεροδρόμια απειλούσαν ότι θα μποϊκοτάρουν την εταιρία, τα αεροπλάνα της οποίας θα παραμείνουν καθηλωμένα στο έδαφος έως ότου βρεθεί λύση στη διαφορά μεταξύ της εταιρίας και των συνδικάτων .
Ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, 'Αλαν Τζόϊς, δήλωσε ότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή καθώς η εταιρία "αργοπέθαινε" λόγω του απεργιακού αγώνα που διεξήγαγαν τρία συνδικάτα. Παρόλα αυτά, δύο μέρες πριν την απόφαση αυτή, ο ίδιος πέτυχε μια γενναία μισθολογική αύξηση του μισθού του που τον ανέβασε στα πέντε εκατομμύρια δολάρια.
"Κλείνουμε μέχρι τα συνδικάτα να αποσύρουν τις ακραίες απαιτήσεις τους και να έρθουμε σε συμβιβασμό... είναι ο γρηγορότερος τρόπος να διασφαλιστεί ότι τα αεροσκάφη μας θα επιστρέψουν στους αιθέρες", προσέθεσε.
Σύμφωνα με τον κ. Τζόις, οι εργαζόμενοι που εμπλέκονται στις κινητοποιήσεις θα αποκλειστούν από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας, ώστε να προχωρήσει το μέτρο της καθήλωσης των αεροσκαφών. Πρόκειται για περίπου 7.000 πιλότους, μηχανικούς, αχθοφόρους κ.α. που από αύριο δεν θα μπορούν να πάνε στις εγκαταστάσεις και τα γραφεία της εταιρίας και δεν θα πληρώνονται.
Μετά από μετά από παρέμβαση της κυβέρνησης Γκίλαρντ, η υπόθεση εξετάζεται εσπευσμένα από το Διαιτητικό Δικαστήριο ( Fair Work Australia).
Η εταιρία υποστηρίζει πως αν το Διαιτητικό Δικαστήριο αποφασίσει "αναβολή των κινητοποιήσεων, η απόφαση αυτή δεν θα είναι αρκετή για να πετάξουν τα αεροσκάφη. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα πρέπει να χαρακτηριστούν παράνομες και καταχρηστικές" σημείωσε.
Ουσιαστικά, δηλαδή, το Δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει τερματισμό των απεργιών και υποχρεωτική διαιτησία που θα λάβει απόφαση μέσα σε 21 μέρες και η οποία θα είναι δεσμευτική και για τα δυο μέρη.
Θύματα της αντιπαράθεσης αυτής είναι οι περίπου 70.000 επιβάτες που ξέμειναν σε διάφορα αεροδρόμια της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής, ο τουρισμός της χώρας αλλά και οι εξαγωγές καθώς μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Αυστραλίας είδε το σύνολο του στόλου της να καθηλώνεται στα αεροδρόμια.