σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 20 χρόνια μετά τη θέσπισή της.
Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων, αρκεί να είναι τελευταίας τεχνολογίας, Euro 5 και Euro 6.
Το μέτρο θα ευνοήσει ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων οχημάτων, αφού το καύσιμο είναι φθηνότερο, κατανάλωση χαμηλότερη και η συντήρηση των κινητήρων καλύτερη.
Σε ό,τι αφορά στις επιπτώσεις στο περιβάλλον, ειδικοί επισημαίνουν ότι οι ρύποι που εκπέμπουν τα νέα πετρελαιοκίνητα είναι λιγότεροι από αυτούς που εκπέμπουν οι βενζινοκινητήρες.
Η ρύθμιση πάντως προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις, με τον πρώην υφυπουργό Εξωτερικών Σπύρο Κουβέλη να επιτίθεται κατά του απερχόμενου υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Παπακωνσταντίνου σημειώνοντας ότι η επιτροπή της Βουλης ήταν εναντίον της ρύθμισης.
Από το υπουργείο επισημαίνουν ότι ο κ. Κουβέλης βιάστηκε και παραπέμπουν στις ανακοινώσεις του υπουργείου, θεωρώντας ότι ήταν απόλυτα συνεπείς στο περίγραμμα που έβαλαν στην επιτροπή της Βουλής.
Το μέτρο ήρθε σε μια χρονική στιγμή που η αγορά αυτοκινήτου ουσιαστικά υπολειτουργεί, με χιλιάδες λουκέτα σε επιχειρήσεις και κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις. Ενδεικτικά, ο μήνας Οκτώβριος έκλεισε με μείωση κατά 73% σε σύγκριση με τον μέσο όρο δεκαετίας.
Πολλοί έμποροι βλέπουν θετικά την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, τονίζουν ωστόσο ότι για να υπάρξει ανάκαμψη πρέπει να καταργηθεί το τέλος ταξινόμησης και να επεκταθεί το μέτρο της απόσυρσης και στα μεταχειρισμένα.