Στις ΗΠΑ, η επιθετική οδήγηση προκαλεί το ένα τρίτο όλων των αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων που προκαλούν προσωπικούς τραυματισμούς και τα δύο τρίτα όλων των μοιραίων ατυχημάτων. Η έρευνα εκτιμάται ότι είναι η πρώτη που εστιάζει στενά στη σχέση μεταξύ προσωπικότητας, στάσης, αξιών και επιθετικής οδήγησης.
Ο επικεφαλής της έρευνας, Ayalla Ruvio, του πανεπιστημίου Temple, δήλωσε ότι εξηγεί μεγάλο μέρος του φαινομένου που γνωρίζαμε ότι υπάρχει, για παράδειγμα γνωρίζουμε ότι οι άντρες τείνουν να είναι περισσότερο επιθετικοί οδηγοί και τείνουν να θεωρούν το αυτοκίνητό τους ως προέκταση του εαυτού τους περισσότερο από ότι οι γυναίκες.
Ο Ruvio χρησιμοποίησε 134 έρευνες αντρών και γυναικών στο Ισραήλ, μέσης ηλικίας 23,5 ετών, για να εξετάσει την επίδραση της προσωπικότητας, της στάσης και των αξιών στην οδήγηση. Οι ερευνητές επίσης εξέτασαν τους παράγοντες της αγάπης για τον κίνδυνο, της παρορμητικότητας, της οδήγησης ως πράξη ηδονής και των αντιλήψεων για τη χρονική πίεση σε 298 ανθρώπους.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που πιστεύουν ότι το αυτοκίνητό τους είναι αντανάκλαση της ταυτότητάς τους είναι περισσότερο πιθανό να οδηγούν επιθετικά και να μην υπακούν στους κανόνες οδήγησης και ότι άνθρωποι με ψυχαναγκαστικές τάσεις είναι περισσότερο πιθανό να οδηγούν επιθετικά χωρίς να ανησυχούν για πιθανές συνέπειες.
Άλλοι παράγοντες που συνδέονται με την επιθετική οδήγηση είναι η έμφαση στα υλικά αγαθά, η χρονική πίεση και το να είναι κάποιος νέος και με μεγάλη αυτοπεποίθηση.
Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η αντίληψη του αυτοκινήτου ως προέκταση του εαυτού οδηγεί σε περισσότερο επιθετική συμπεριφορά στο δρόμο παρά σε αυξημένη επιφυλακτικότητα και ότι οι άνθρωποι ενδεχομένως μπορεί να θεωρούν τα αυτοκίνητα και τον δρόμο περιοχή τους και να επιθυμούν να διατηρήσουν τον έλεγχο σε αυτήν και, αν χρειαστεί, να την υπερασπιστούν, κατέληξαν οι ερευνητές.