Κίνητρα
«Το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση θα περιλαμβάνει σημαντικά οικονομικά κίνητρα ώστε οι καταναλωτές να στραφούν προς την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία σήμερα έχουν πιο ακριβή τιμή από τα βενζινοκίνητα», αναφέρει ο Αθανάσιος Καρλής, καθηγητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Αυτοκινήτων (ΕΛΗΝΙΟ), το οποίο συμμετέχει στην επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Περιβάλλοντος. Ταοικονομικάκίνητρα θα αφορούν πολύ μειωμένα -έως και μηδενικά- τέλη κυκλοφορίας, καθώς επίσης και τoν αποκλεισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από οποιαδήποτε μέτρα περιορισμού της κίνησης, όπως ο δακτύλιος. Παράλληλα, έχει ήδη «κλειδώσει» η μείωση στη χρέωση του ρεύματος που θα καταναλώνουν τα νέα οχήματα, η οποία εξετάζεται να είναι από 30% έως και 50% χαμηλότερη από το κόστος του ρεύματος που καταναλώνουν σήμερα τα ελληνικά νοικοκυριά.
«Εξαιτίας του περιορισμού των παγκοσμίων αποθεμάτων πετρελαίου και επειδή γλιτώνουν την ατμόσφαιρα από την εκπομπή ρύπων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν την τάση του μέλλοντος για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η σύνταξη νομοσχεδίου είναι αναγκαία, καθώς σήμερα δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα σημεία ή τον τρόπο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», συμπληρώνει ο Αθ. Καρλής. «Είμαστε υπέρ αυτής της εξέλιξης και μάλιστα επιθυμούμε να καθιερωθούν τα βενζινάδικα ως σταθμοί φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων», τόνισε ο Aγγελος Τούντας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος. «Χαιρετίζουμε την ένταξη της ηλεκτροκίνησης, πιστεύουμε ότι θα δώσει νέα πνοή στην αγορά αυτοκινήτων, την οποία περιορίζουν σήμερα οι υψηλές τιμές της βενζίνης», λέει από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Δημήτρης Πατσιός.
«Αγκάθι» ο φόρος πολυτελείας
Η εισαγωγή των ηλεκτρικών και αρκετών υβριδικών αυτοκινήτων επιβαρύνεται με τον φόρο πολυτελείας. Οι τιμές τους εκτοξεύονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (από 40.000 έως 45.000 ευρώ), με αποτέλεσμα να τίθενται εκ των πραγμάτων εκτός αγοράς.
Στην Ελλάδα, οι έμποροι κάνουν προσπάθειες να απαλλαγούν τα οικολογικά αυτοκίνητα από τον συγκεκριμένο φόρο - κι αυτό διότι υπάρχει η πεποίθηση ότι οι ακριβές τιμές των καυσίμων θα στρέψουν τους Ελληνες καταναλωτές στην αγορά των νέων «πράσινων» μοντέλων. Εξάλλου, στη διεθνή αγορά κυκλοφορούν ήδη μοντέλα που μπορούν να ικανοποιήσουν τις σύγχρονες απαιτήσεις.
Επαναφόρτιση
Αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό πεντάθυρο αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας το οποίο, όταν αδειάσουν οι μπαταρίες του, ενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα που διαθέτει και το ταξίδι συνεχίζεται. Η επαναφόρτιση γίνεται σε περίπου τέσσερις ώρες, μέσω ηλεκτρικής πρίζας 230 volt. Για τα πρώτα 40-80 χιλιόμετρα (ανάλογα με το έδαφος, το στιλ οδήγησης και τη θερμοκρασία), λειτουργεί μόνο ηλεκτρικός κινητήρας. Ο βενζινοκινητήρας/γεννήτρια επεκτείνει την αυτονομία στα 500 χλμ. Μέσω ενός μπουτόν Drive Mode στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport, Mountain ή City mode.
Και στην Ελλάδα
Έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου θα κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής έχει κατασκευαστεί στην Ιαπωνία και ανήκει στη κατηγορία των μίνι. Διαθέτει τέσσερις θέσεις, έχει ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 64 ίππων και η αυτονομία του φθάνει τα 130 χλμ. Πρόσφατα λανσαρίστηκε και το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μιας ακόμη ιαπωνικής μάρκας. Πρόκειται για τετράθυρο σεντάν, το οποίο διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες.
Εμείς το γιορτάζουμε με ΔΩΡΑ αξίας...http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/11/blog-post_6782.html