Με τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος που ψηφίστηκε αιφνιδιαστικά στη Βουλή το πρωί της Τετάρτης, την ώρα που όλοι περιμέναμε τα νέα για την επόμενη κυβέρνηση, η ελληνική Βουλή αποφάσισε κατά πλειοψηφία να άρει την απαγόρευση που ίσχυε εδώ και χρόνια στις δύο μεγάλες πόλεις. Μια απόφαση που σχετικά πρόσφατα, δηλαδή πριν ένα μήνα ακριβώς, είχε αποκλειστεί με μια σειρά αιτιολογιών που αφορούσαν κυρίως το περιβάλλον.
Ως εκ τούτου πλέον είναι ελεύθερα να κινούνται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αυτοκίνητα με καύσιμο το πετρέλαιο. Μοναδική παράμετρος που συνοδεύει την απόφαση είναι οι diesel κινητήρες να είναι προδιαγραφών EURO 5 και EURO 6. Η απόφαση αυτή ήταν άκρως αιφνιδιαστική όπως είναι κατανοητό, καθώς αφενός όπως είπαμε είχε αποκλειστεί το ενδεχόμενο πρόσφατα, αφετέρου δε κανείς δεν περίμενε τέτοιες ημέρες να περάσει από την ολομέλεια της Βουλής ένα αρκετά σημαντικό ζήτημα όπως το συγκεκριμένο.
Είναι χαρακτηριστικό δε πως πέρασε και στα ψιλά στην ειδησεογραφία των ημερών με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ακόμη διευκρινιστικές λεπτομέρειες, όπως για το αν η απόφαση ισχύει και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ή αν ισχύει άμεσα. Να σημειώσουμε πάντως πως η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αφορά και τα επαγγελματικά οχήματα μέχρι 4 τόνους. Σίγουρο είναι επίσης πως η πετρελαιοκίνηση επετράπη στις δύο μεγάλες ελληνικές πόλεις και αυτό αλλάζει σημαντικά το χάρτη της ελληνικής αγοράς ο οποίος εμπλουτίζεται σημαντικά.
Αναμφισβήτητο γεγονός επίσης είναι πως η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης θα βρει τους περισσότερους εισαγωγείς απροετοίμαστους. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είχαν περιορισμένη θέση στο “στοκάρισμα” των ελληνικών εταιρειών καθώς ήταν περιορισμένη και η αγορά τους και φυσικά παραμένει το πρόβλημα της ρευστότητας της αγορά το οποίο δεν αλλάζει όσο και αν αυξηθεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Τελικά σε αυτή τη χώρα ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει είτε για καλό, είτε για κακό!
http://www.highoctane.gr/