Κάθε «ρόδα» (ρότορας) του νανο-αυτοκινήτου-μορίου, αποτελείται από λίγα μόλις άτομα και είναι προσδεμένη στο «αμάξωμα»,δηλαδή στο κυρίως μόριο, με διπλούς δεσμούς άνθρακα. Ένα ηλεκτρονικό μικροσκόπιο παρέχει μέσω ηλεκτρονίων την αναγκαία ενέργεια για να κινηθεί το όχημα πάνω σε μία επιφάνεια χαλκού, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Οι επιστήμονες, χωρίς να έρχονται σε επαφή με το «αυτοκίνητο» που διατηρούσε την αυτονομία του, μπορούσαν να κατευθύνουν κατά βούληση την πορεία του. Προς το παρόν πάντως, κινείται μάλλον αργά: χρειάστηκαν δέκα παλμοί ηλεκτρονικού «καυσίμου» για να κινηθεί κατά έξι νανόμετρα (δισεκατομμυριοστά του μέτρου).
Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Γκρόνιγκεν και του πανεπιστημίου του Τβέντε παρουσίασαν το επίτευγμά τους στο περιοδικό «Nature», σύμφωνα με το BBC, το Γαλλικό Πρακτορείο και το «Science». Τέτοιου είδους νανο-οχήματα μπορούν μελλοντικά να αξιοποιηθούν κυρίως στην ιατρική, στη ρομποτική και γενικότερα στη νανο-μηχανική.
Για να υπάρξουν όμως αυτές οι πρακτικές εφαρμογές, θα πρέπει πρώτα να καταστεί εφικτό μια τέτοια μοριακή μηχανή να δουλέψει σε φυσιολογικές συνθήκες, καθώς προς το παρόν «τσουλάει» μόνο σε συνθήκες κενού και σε θερμοκρασία μείον 266 βαθμών Κελσίου.