Η οφειλή είναι προς την τουρκική κρατική επιχείρηση Botas για την αγορά αζέρικου φυσικού αερίου από την Τουρκία κατά τα έτη 2007-2011.
Μάλιστα σύμφωνα με την εφημερίδα Aksam, η ελληνική πλευρά δέχεται τη διαδικασία της διαιτησίας, προκειμένου να διευθετηθεί η οφειλή έως τα τέλη Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Ωστόσο, πέρα από την οφειλή των τριακοσίων εκατομμυρίων προκαλούνται εύλογα ερωτήματα για το κατά πόσο είναι σε θέση η προς ιδιωτικοποίηση ΔΕΠΑ να υλοποιήσει τους στρατηγικούς της στόχους, μεταξύ των οποίων βρίσκεται η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ITGI.
Στα 3,5 δισ. το κόστος του ITGI
Το συνολικό κόστος του ITGI αναμένεται να ανέλθει στα 3,5 δισ., αναθεωρώντας αρχικές εκτιμήσεις που έκαναν λόγο για χαμηλότερο κόστος κατασκευής.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος διεθνών δικτύων αερίου της ιταλικής EDISON κ. Elio Ruggeri το κόστος ανεβαίνει στα 2 δισ. από το 1,2 δισ,χωρίς το τουρκικό σκέλος, το οποίο ανεβάζει το συνολικό ποσό στα 3,5 δισ.
Την ίδια ώρα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου υποστηρίζει ότι, το κόστος του ελληνικού τμήματος θα ανέλθει στα 900 εκατομμύρια, με πόρους από το ΕΣΠΑ, άλλα ταμεία της Ε.Ε., αλλά και τράπεζες.
briefingnews.gr